Gast 1664 Geplaatst: 25 april 2008 Geplaatst: 25 april 2008 Op de internationale sites van AVM valt te lezen dat je moet oppassen bij het bestellen van de Fritzbox of het voor analoge lijn (Annex A) of een isdn lijn is (Annex . Op de Duitse site en de bekende veilingsite staat echter steeds vermeld dat de boxen zowel voor analoog als isdn lijnen geschikt zijn. Weet iemand hoe dit zit?
mati Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Mijn FRITZ!Box Fon 5050 kan zowel Annex A als B aan. Je kan de vraag ook stellen in het nederlands aan: OfficeNL@avm.de Pli op DM800, VU+ DUO en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90
Gast 1664 Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Bedankt voor je reactie, dan zal het toch wel beide zijn. Ik heb inmiddels een gebruikte 7141 besteld, eens kijken of ik die hier in Frankrijk aan de praat kan krijgen. Adsl is hier op z'n Frans, dus het werkt wel, maar nét ff anders.
boaz Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 Er zijn wel verschillen. Wel zijn er patches om Fritzen om te bouwen van ISDN naar analoog qua software. Dan werken ze prima, alleen naar verluidt zou het updaten niet meer werken. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast 1664 Geplaatst: 28 april 2008 Geplaatst: 28 april 2008 Klopt. Ik ben inmiddels wat verder met zoeken. Kennelijk gebruikt men in Duitsland altijd annex-b, zowel voor analoog als ISDN. De Duitse boxen worden daarom standaard als annex-b uitgeleverd en zullen normaal niet werken in andere west-Europese landen, want vrijwel overal gebruikt men annex-a voor een analoge lijn. Voor de meeste boxen blijkt er echter wel een patch of truuk te zijn om de box toch naar annex-a te kunnen zetten.
Harley Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Volgens mij heb je gewoon 2 verschillende firmware's, tenminste wel voor de 7170. VU+ Duo2 - PrismCube
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen