Ga naar inhoud

wie weet raad....en satelliet en distributie op dezelfde coax?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi guys,

we gaan een stapje verder. Mijn pa zijn kath en de 4 lnb's werken perfect. dus nogmaals dank voor jullie advies.

Ik heb echter nog een vraagje.

Ik ga mij ook heel snel een schotel aanschaffen (de microbe heeft mij beet :D ).

nu heb ik een kleine technische uitleg en dan de vraag.

Ik beschik nu nog over gewoon kabelabb.. Dus er komt van de straat een coax binnen tot op mijn bureau. Daar hangt een bak waarin die coax gaat uit die bak vertrekken er weer 3 coaxen naar de living, keuken en slaapkamer.

Wat had ik graag geweten. Kan ik een schotel zetten en het signaal van de schotel injecteren in bij mijn huidige coax.

Dus kan ik ergens de coax die uit mijn disecq komt samen (met bv een kathrein splitter of zoiets) naar 1 coax brengen.

Dus dat ik bv in de living kan kijken naar mijn gewoon kabeltv en dat ik ook kan beslissen om te kijken via mijn kathrein?

jullie gaan nu zeggen, gewoon coax bijtrekken, probleem is dat ik niet meer tot in de living geraak met een extra coax.

Dus dacht ik, misschien bestaat er wel iets om die twee signalen op één coax te krijgen en zo dan te kunnen kijken naar de twee "bronnen".

wie heeft hier al eens mee geexperimenteerd? en wie weet hoe het zou kunnen.

alvast dikke merci.

djee

Geplaatst:
Origineel bericht van: djee
en wie weet hoe het zou kunnen.

Dat is héél eenvoudig op te lossen met een TV/SAT splitter. Je hebt er eentje nodig op jouw bureau (waar die "bak" staat): Je knipt de distributiekabel door die naar de living loopt. Dan koppel je de kabel aan de splitter die van de schotel komt + dat stukje distributiekabel die uit de "doos" komt. De uitgang van de splitter koppel je aan de distributiekabel die in de muur naar de living loopt.
In de living plaats je een 2de TV/SAT splitter (het tegenovergestelde dus) op de kabel die uit de muur komt en splits je terug uit: één kabel naar de TV voor de distributie en één kabel naar de sat-receiver.
O.a. te vinden bij een sat4all sponsor in vlaanderen.

Gerdy

Geplaatst:

gerdy en pepper,

bedankt voor de info.

maar gerdy , spreek jij over de hetzelfde splitterboxje als pepper? of heb je het nog over een ander soort splitter.

Aangezien jij ook in de westvloanders woont :D kan je mij eens het adres pm'en waar ik die kan vinden en eventueel een merk en prijs (als je dat weet hé).

Ik heb mij ook laten vertellen dat dit verboden is door de distributiemaatschappij, wat is daar van aan?

alvast bedankt voor de info.

djee

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerdy
Origineel bericht van: djee
en wie weet hoe het zou kunnen.

Je knipt de distributiekabel door die naar de living loopt. Dan koppel je de kabel aan de splitter die van de schotel komt + dat stukje distributiekabel die uit de "doos" komt. De uitgang van de splitter koppel je aan de distributiekabel die in de muur naar de living loopt.
In de living plaats je een 2de TV/SAT splitter (het tegenovergestelde dus) op de kabel die uit de muur komt en splits je terug uit: één kabel naar de TV voor de distributie en één kabel naar de sat-receiver.

Ik heb een vraag over deze splitter(s).
Is het dan nog steeds mogelijk om een switch te gebruiken als je meerdere lnb's hebt? Dus zo'n zelfde situatie als Djee omschrijft?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen