Gast Kruuk Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Wie heeft er ervaring met deze ontvanger. En wat kan je met die ethernet aansluiting doen ? SPECIFICATIONS MAIN SYSTEM RESOURCE Main Processor 32 Bit ARM CPU Flash Memory 8MB Graphic( MPEG ) & System DRAM 64 MB + 32 MB EEPROM 8 KB ( For Positional Model) CONDITIONAL ACCES INTERFACE PMCIA 2 Slot Common Interface CONAX CAS 1 Slot Smart Card TUNER & CHANNEL Input Connector F-type, IEC 169-24, Female Frequency Range 950 to 2150 MHz Signal Level -25 to -65dBm LNB Power & Polarization Vertical: +13.5V ( + 14.5V highvoltage) Horizontal: +18 (+18.5V highvoltage) Current: Max.500mA(Overloadprotection 22KHz Tone Frequency : 22 + 2KHz DiSeqc Control Version 1.0, 1.1, 1.2, USALS Compatible Demodulation QPSk, 8PSK Input Symbol Rate DVB-S: 2-4Ms/s , DVB-S2: 10-30Ms/s (QPSK), 10-31 Ms/s (8PSK) FRONT PANEL Display 12 Digit VFD Display Key 7 Buttons USB USB 1.1/ 2.0 Host Mode MPEG TRANSPORT STREAM AV DECODING Transport Stream MPEG – 2 ISO/IEC 13818. Transport Stream Specification Profile Level MPEG2 MP@ML, MPEG2 MP@HL, MPEG4 AVC/H.264HP L4 Input Rate 15 MB/s Max Aspect Ratio 4;3 , 16:9 ( Letter Box ) Video Resolution 720*576, 1920*1080 , 1280*720P Audio Decoding MPEG/MusiCamLayer I & II Audio Mode Single Channel/ Dual Channel / Joint Stereo/ Stereo A/V & DATA IN/ OUT DigitalOutput HDMi TV Scart Video Output (CVBS, RGB ) Audio Output VCR Scart Video Output (CVBS), Video Input (CVBS) , Audio Output Video RCA/ Cinch , Video Output ( CVBS ) Audio R/L RCA / Cinch Volume and Mute Control S/PDIF Digital Audio Output, Fiber- Optic RS-232 Transfer Rate 115.2 Kbps, 9 pin D-sub Type Network 10/100 Base- T RJ45 Port COMPONENT VIDEO OUTPUT Y 1Vp-p @ internal colorbar Pb 524mVp-p @ internal colorbar Pr 524mVp-p@ internal colorbar RF-MODULATOR RF- Connector 750hm , IEC 169-2 Male / Female Frequency 470 to 860 MHz Output Channel CH21-69 Tv Standard PAL B./G./I./D/K selectable by Menu Preset Channel CH40 ( or TBD ), Software changeable by Menu POWER SUPPLY Input Voltage 100 to 240V ac. 50HZ / 60 HZ Type SMPS PHYSICAL SPECIFICATION Size ( W*H*D ) 340*60*268mm Weight (Net ) 2.5kg
Spotvogel Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Werkt als een speer! Met de juiste software dan... Alleen de Canal Digitaal fastscan is wat brak, die is in de laatste soft teruggezet tot het scannen van 4 transponders, anders deden de HD's op Astra3 het niet. Dus zelf met de hand een mooie lijst maken. Na een weekje stoeien heb ik 'm perfect onder de knie, en als je een beetje weet wat je doet dan is de netwerkaansluiting perfect te gebruiken met de ingebouwde newcamd 5.25 client.......
Gast Kruuk Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 waar kan ik hier wat informatie over vinden, ook over die ingebouwde newcamd ?
Spotvogel Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Geen idee, doosje is nogal nieuw, wat wil je weten dan??
Gast Kruuk Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Origineel bericht van: Spotvogel Geen idee, doosje is nogal nieuw, wat wil je weten dan?? Werkt hier alleen newcamd op of kan ik ook andere cam's installeren.
Gast spelt Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 sabsatellite komt 1 dezer dagen met nieuwe software. oa. fastscan cd , kaartupdate, diseqc 1.1 , ze zijn hard bezig om het apparaat 100% in orde te maken. en hoe kan ik de newcamd aanpassen, is daar een progje voor, en hoe kom ik in de sab via het netwerk ?
Ron Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Origineel bericht van: Kruuk waar kan ik hier wat informatie over vinden, ook over die ingebouwde newcamd ? Er draait geen newcamd op deze receiver, maar een newcamd compatible zelfgebrouwen iets. Newcamd is namelijk in tegenstelling tot CCcam en GBOX een bekend protocol. Er kunnen dus geen CCcam, Gbox, Mgcamd, Newcamd etc. cams op draaien, maar hoogstens een emulatie daarvan. Van GBOX is er wel het e.e.a. bekend, maar van CCcam helemaal niet. De receiver draait niet op linux, is geen open source en kan ook geen andere software draaien dan die door de fabrikant (of in opdracht van de fabrikant) geleverd wordt. Hoe leuk misschien ook, je bent daarbij wel helemaal afhankelijk van de ontwerper van de software van deze receiver, welk meestal koreaanse bedrijven zijn die aan meerdere "fabrikanten" dezelfde hardware in een ander jasje of met een ander merkje leveren. Het nadeel daarvan is dat de "leuke" dingen vaak niet meer gesupport worden als er een nieuw model komt dat beter verkoopt. Dat wil niet zeggen dat deze SAB niets is, integendeel, maar dat weet je in ieder geval hoe het werkt. Ik ken dit model verder niet in de vorm zoals SAB hem aanbied, maar het zal waarschijnlijk hetzelfde mainboard hebben als een soortgelijke receiver van koreaanse komaf die ik vorige week even getest heb. Daar is de netwerk aansluiting alleen te gebruiken voor newcamd en radegast sharing. Verder niets. Ron
Spotvogel Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Klopt allemaal, maar dat zal de meesten worst wezen? Voor 300 euro een HD-receiver met PVR-funktie, emu en netwerkaansluiting zodat je via die newcamd-immitatie ook nog mee kan liften op je eigen of andermans kaartje? Toch niet slecht..... Kaartje krijgt trouwens de maandeljkse heractivatie al....
LINKEY Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Origineel bericht van: Spotvogel Klopt allemaal, maar dat zal de meesten worst wezen? Voor 300 euro een HD-receiver met PVR-funktie, emu en netwerkaansluiting zodat je via die newcamd-immitatie ook nog mee kan liften op je eigen of andermans kaartje? Toch niet slecht..... Kaartje krijgt trouwens de maandeljkse heractivatie al.... Heeft de SAB PVR? Dit heb ik nog niet kunnen lezen en +- 1 maand geleden toen ik de box vluchtig heb gezien zag ik ook geen PVR functie. Ik kan natuurlijk overheen gekeken hebben of is het misschien later toegevoegd?? Voor cs hoef je niet te kopen. Newcamd is oud en word steeds minder gebruikt. Als nu gbox of cccam ondersteuning zou komen dan word de box stuk interessanter. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
clemens2 Geplaatst: 7 mei 2008 Geplaatst: 7 mei 2008 dit met een externe hdd zou nog niet werken heb ik gehoord hiervoor zou de software nog niet geschikt voor zijn. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Gast Kruuk Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Wie zou er zo goed zijn om een foto te plaatsen v/d achterzijde van deze ontvanger ? bvd
Gast Kruuk Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 Er zijn toch mensen die zo'n ontvanger hebben,waarom komt er geen foto van of denk, koop er zelf maar een. Tsja als het maar om de nieuwe DM box gaat gooien je plat met foto's met allerlij soldeerwerk en meuk.
NINjak Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 Kan natuurlijk ook zijn dat nog niemand er een heeft die dit gelezen heeft. Een DMxxx(x) is eenmaal een apparaat die veel mensen hebben of graag willen hebben dus heb/krijg je automatisch meer reacties en dus foto's.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen