Spotvogel Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Overigens moet 5.25 volgens mij best op 5.28 kunnen inloggen, je zal wel een foutje gemaakt hebben? Maar ach, zo bleek ik dus ook te stom om succesvol een newcamdservertje op te zetten, d.w.z, bij mij lukte het ook niet, en toen heb ik het dus maar met cardserver opgelost....:-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satede Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Origineel bericht van: Kruuk Zo Satede hebben ze je ook weer los gelaten,dacht al die is met groot verlof gestuurd Die foto maak ik morgen wel,kunnen de mede satters ook eens een behoorlijke afbeelding zien. JA had een 1 of andere wazige ban gekregen, maar ik ben er weer met een heeeeeeeeeeeeeeeeeele schone lei The birdman has left the building Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 @Satede; als ik onder PLI newcamd binnen haal, dan staat dat, even uit m'n hoofd, in var/tuxbox of zo? In datzelfde mapje zit ook de cardservercfg....... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satede Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 ja dat is de config file, wat moet ik daar mee doen dan ? The birdman has left the building Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Duh! Naar believen aanpassen (je emu er op laten inloggen bv en dan bij PLI onder de blauwe knop cardserver starten? :-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satede Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 ja dat snap ik ook wel, maar ik heb een cardserver op een pc draaien en deze draait op newcamd 5.28. Mijn vraag is dus ook of ik die cerdserver terug moet zetten naar versie 5.25. The birdman has left the building Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LINKEY Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Origineel bericht van: Spotvogel Hoeft niet! Werkt wel! Als je newcamd installeert dan zit in dezelfde directory ook cardserver. Die ga je gebruiken, en daar laat je de SAB op inloggen, en ook de EMU (in jou geval vermoedelijk newcamd, in mijn geval CCcam) van je DB; die testopstelling heb ik ook draaien. Mocht je aan meer CS doen, dan kunnen die clients gewoon op je EMU ingelogd blijven. Het enige nadeel is dat ik er nog niet in geslaagd ben om updates in de cardserver te krijgen....... Wat bedoel je met "in mijn geval CCcam." Hiermee kan je toch nooit connecten op een sab receiver... Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Nee, dat zeg ik ook niet! Ik draai cardserver in de DB, daar logt CCcam in de DB op in, en de SAB als newcamdclient. En om het nog verwarrender voor je te maken: als test heb ik de LINKEY op m'n CCcamnetwerk ingelogd, en vervolgens de add-on in de gleuf van de DB gepropt. Wallah, de SAB logt als newcamdclient op de cardserver in, die z'n keys via de add-on van het grot CCcamnetwerk betrekt, en de DB ook....... :-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Overigens denk ik dat ik de SAB ook wel met de comport aan de Linkey kan hangen, en zo dus op het CCcamnetwerk, hij heeft een aantal sharemogelijkheden op de comport (Xcrypt HSIC of zo en nog 2 andere), maar daar was ik tot nu toe te lui voor.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LINKEY Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Origineel bericht van: satede ja dat snap ik ook wel, maar ik heb een cardserver op een pc draaien en deze draait op newcamd 5.28. Mijn vraag is dus ook of ik die cerdserver terug moet zetten naar versie 5.25. Since version 5.25 there are some major changes between this and the earlier versions off newcamd (newcamd version 5.24 and earlier). Most important is the change in the protocol the 3 proggies use to communicate with each other. Due to this change newcamd 5.25 and up are not compatible with earlier versions. In practice this means that you cannot connect your 5.26 or 5.25 cardspider to a 5.24 cardspider or earlier. Gezien er word gepraat over 5.25 zou dit de vernieuwde protocol zijn en zou het moeten werken met server 5.28 Let wel op dat de sab een variant van newcamd protocol gebruikt als het de oude of nieuwe protocol is weet ik niet. In de zelf gemaakte protocol kunnen ook nog altijd bugs zitten. Terug komend op je vraag, server van 5.28 naar 5.25 terug zetten heeft geen nut. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LINKEY Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Origineel bericht van: Spotvogel Nee, dat zeg ik ook niet! Ik draai cardserver in de DB, daar logt CCcam in de DB op in, en de SAB als newcamdclient. En om het nog verwarrender voor je te maken: als test heb ik de LINKEY op m'n CCcamnetwerk ingelogd, en vervolgens de add-on in de gleuf van de DB gepropt. Wallah, de SAB logt als newcamdclient op de cardserver in, die z'n keys via de add-on van het grot CCcamnetwerk betrekt, en de DB ook....... :-) Geweldig Dat is pas creatief te werk gaan. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Yep, die info had ik toen ook al, de 5.25 van de SAB zou op 5.28 in moeten kunnen loggen, maar zoals gezegd, ik kreeg het niet voor elkaar; en met cardserver draaide het vrijwel meteen. Wat betreft die SAB met newcamd via de add-on van de Linkey in de gleuf in de cardserver aan CCcam hangen; ja, goed hè! :-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 17 mei 2008 Delen Geplaatst: 17 mei 2008 Overigens zou het eigenlijk wel leuk zijn als de Linkey zelf ook weer een kaartlezertje had..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satede Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Yep, die info had ik toen ook al, de 5.25 van de SAB zou op 5.28 in moeten kunnen loggen, maar zoals gezegd, ik kreeg het niet voor elkaar; en met cardserver draaide het vrijwel meteen. Oke we (kruuk en ik) hebben het aan het draaien. De box connect nu gewoon op de 5.28 newcamdserver. Maar nu zijn we bezig met de zenderlijst. Is het mogelijk om een dreambox lijst om te zetten ? The birdman has left the building Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spotvogel Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Nope! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen