Ga naar inhoud


Diseqc Philips Hd ontvanger


Gast wammesw

Aanbevolen berichten

Goededag,

 

Sinds gisteren in het bezit van deze ontvanger, maar voorheen had ik een opstelling van 4 lnb's maar wil deze terug schroeven naar 2. Nu lees ik constant dat mensen de duo lnb kopen maar ik wil gebruik maken van het spul dat ik al heb liggen.

 

De ontvanger zit nu op de diseqc switch en ik onvang de astra 1 perfect alleen blijven de beelden op de astra 3 zwart.

Ik krijg geen foutmelding of melding dat ik geen abo heb maar ik ben er niet zeker van dat ik ontvangst heb......

 

Wellicht moet ik wijzingen toebrengen aan de diseqc ,zodat de astra 1 op ingang 1 komt en dan de astra 3 op 2 ?

 

Al zou ik dit vreemd vinden aangezien nu Hotbird op 1 zit en astra 1 op 2 en die ontvang ik goed......

 

 

Weet iemand een oplossing ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Woensdag of donderdag dan maar even de ladder op.

 

Heb zojuist mijn oude ontvanger(dm500) erop gezet en heb weer gewoon beeld om de astra3.....

 

Alle zenders van de astra3 zijn zwart, dus ik denk ook dat de diseqc niet goed staat. Zelfs de regionale zenders blijven zwart.

 

Op de philips kan je voor de rest niets instellen mbt tot de diseqcinstellingen.

 

Mocht iemand nog meer raad hebben,dan hoor ik het graag...

 

Groet Wammes

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wammesw

Diseqc switch stond dus verkeerd, kabeltjes verwisselt en eindelijk genieten van prachtig HD beeld !

 

Overigens krijg ik de signaalsterkte niet hoger dan 66% met 70 % signaalkwaliteit. Op de normale zenders is de signaalkwaliteit wel 100%.....HD is dus gevoeliger.

 

Overigens waren deze waardes bij mij oude dreamboxie een stuk hoger, 86% om 93 %. Tot raar die grote verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...