Gast wammesw Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 Goededag, Sinds gisteren in het bezit van deze ontvanger, maar voorheen had ik een opstelling van 4 lnb's maar wil deze terug schroeven naar 2. Nu lees ik constant dat mensen de duo lnb kopen maar ik wil gebruik maken van het spul dat ik al heb liggen. De ontvanger zit nu op de diseqc switch en ik onvang de astra 1 perfect alleen blijven de beelden op de astra 3 zwart. Ik krijg geen foutmelding of melding dat ik geen abo heb maar ik ben er niet zeker van dat ik ontvangst heb...... Wellicht moet ik wijzingen toebrengen aan de diseqc ,zodat de astra 1 op ingang 1 komt en dan de astra 3 op 2 ? Al zou ik dit vreemd vinden aangezien nu Hotbird op 1 zit en astra 1 op 2 en die ontvang ik goed...... Weet iemand een oplossing ?
Johan45 Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 Hallo wammesw De diseqC instelling van een CDS Duoblock is Astra1 19.2 diseqC A en Astra3 23.2 is diseqC B. Als je het zo aansluit op de diseqC switch en de LNB's zijn goed uitgericht zou je zo signaal moeten hebben. Vult u rustig aan !!!
Gast wammesw Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 Woensdag of donderdag dan maar even de ladder op. Heb zojuist mijn oude ontvanger(dm500) erop gezet en heb weer gewoon beeld om de astra3..... Alle zenders van de astra3 zijn zwart, dus ik denk ook dat de diseqc niet goed staat. Zelfs de regionale zenders blijven zwart. Op de philips kan je voor de rest niets instellen mbt tot de diseqcinstellingen. Mocht iemand nog meer raad hebben,dan hoor ik het graag... Groet Wammes
Gast wammesw Geplaatst: 1 mei 2008 Geplaatst: 1 mei 2008 Diseqc switch stond dus verkeerd, kabeltjes verwisselt en eindelijk genieten van prachtig HD beeld ! Overigens krijg ik de signaalsterkte niet hoger dan 66% met 70 % signaalkwaliteit. Op de normale zenders is de signaalkwaliteit wel 100%.....HD is dus gevoeliger. Overigens waren deze waardes bij mij oude dreamboxie een stuk hoger, 86% om 93 %. Tot raar die grote verschillen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen