Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van de TF5000PVR en op het 42 inch plasma scherm dat ik gekocht heb valt mij de kwaliteit van het beeldsignaal toch een beetje tegen. Mijn vraag; Is de beeldkwaliteit van de TF7700 beter dan die van de TF5000 op de "gewone kanalen"? Dat HD kanalen beter zijn ligt voor de hand. Verdere adviezen over de 7700 zijn welkom. Ik ben al jaren zeer tevreden met de 5000 en volg dit forum niet meer zo regelmatig als toen het allemaal nieuw voor me was.

Groet en bedankt,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Geplaatst:

Als je hem HDMI aansluit kan ik zeker zeggen dat de beeldkwaliteit beter is op SD kanalen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Hallo Marcel62,

tja het beeld zoals voorgeschoteld in de electro winkel is natuurlijk niet met thuis te vergelijken,dit zijn vaak filmpjes op hd kwaliteit en speciaal gemaakt voor presentaties.

toen ik 2 jaar geleden een 40 inch platte tv kocht schrok ik thuis ook een beetje.

wat belangrijk is zijn de instellingen op je tv,zo moet je voor scherper beeld te krijgen de scherpte op zijn laagst zetten,klinkt tegenstrijdig maar is wel waar.

verder is uit div tests gebleken dat op dit moment hd ready tv's beter beeld hebben dan full hd tv 's...

doe er je voordeel mee,

greetz

Lindie cool

live long and prosper !

Geplaatst:
Origineel bericht van: lindberg
Hallo Marcel62,

verder is uit div tests gebleken dat op dit moment hd ready tv's beter beeld hebben dan full hd tv 's...
doe er je voordeel mee,

greetz
Lindie cool

Hang helemaal af van je scaler. Beetje voorbarig om dat voor iedereen op te laten gaan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

HD ready of full HD maakt bij de weergave van SD kanalen naar mijn mening niets uit, maar zodra ik HD zenders ga bekijken, maakt het wel degelijk uit!

Als ik naar National Geographic HD kijk, dan is het beeld wel scherper dan dat van SD zenders, maar ik zie toch echt wel verschil met Discovery HD, of b.v. BBC HD!

Die zenden met de resulutie van full HD uit.

Heb je een HD ready tv, dan zal je geen verschil kunnen waarnemen, omdat die niet meer dan 720 beeldlijnen kan weergeven.

En natuurlijk ten allen tijde een HDMI kabel gebruiken dus!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Het gaat om de Pioneer PDP 428XD, deze komt vaak als zeer goed uit tests en is HD-ready. Na wat spelen met de verschillende instellingen (scherpte idd) heb ik al wat winst behaald.

Ik heb lang over mijn keuze gedaan en ben met een DVD met eigen SAT opnames naar de winkel geweest. In mijn herinnering was het daar toch beter. Vooral gezichten (huid) in praatprogramma's en het Journaal, die naar mijn idee perfect uitgelicht zijn vallen wat tegen.

De TF5000 heeft geen HDMI, de 7700 wel. Heeft het zin om een overstap te overwegen of is de verbetering marginaal? Ik begrijp dat de HD kanalen dan superieur zullen zijn, ik kijk echter graag naar de 3 publieken.

Gr.

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Geplaatst:
Origineel bericht van: Marcel62
Het gaat om de Pioneer PDP 428XD, deze komt vaak als zeer goed uit tests en is HD-ready. Na wat spelen met de verschillende instellingen (scherpte idd) heb ik al wat winst behaald.

Ik heb lang over mijn keuze gedaan en ben met een DVD met eigen SAT opnames naar de winkel geweest. In mijn herinnering was het daar toch beter. Vooral gezichten (huid) in praatprogramma's en het Journaal, die naar mijn idee perfect uitgelicht zijn vallen wat tegen.

De TF5000 heeft geen HDMI, de 7700 wel. Heeft het zin om een overstap te overwegen of is de verbetering marginaal? Ik begrijp dat de HD kanalen dan superieur zullen zijn, ik kijk echter graag naar de 3 publieken.

Gr.
Marcel

ik zie heel duidelijk het verschil tussen de 7700 via RGB scart aangesloten (vergelijkbaar met 5x00) en 7700 via HDMI met een vastgezette output op 1080i op mijn FullHd scherm. Voor de duidelijkheid 1080i heeft dezelfde resolutie als 1080p (1920x1080). Op mijn tv is het upscalen van de 7700 naar 1080i dus mooier dan de 7700 (via HDMI) op SD en dan de tv laten upschalen naar fullscreen (1080). In de pioneer zal waarschijnlijk een beter upscaler zitten en daar kun je dus andere resultaten hebben.

Het grote voordeel van HDMI is dus sowieso al dat je twee conversies mist... digitaal -> analoog (RGB of Component) -> digitaal (output op scherm)

Geplaatst:

klopt,is misschien voorbarig , maar las het laatst in een of ander multimedia magazine.

btw ,de hele discussie over hd of niet tja ...zoveel hd zenders zijn er nog niet en dan heeft eigenlijk geen enkele methode erg veel nut om beter beeld te krijgen.

natuurlijk zit je met je ad/da conversies maar als de bitrate matig of slecht is ( en de gebruikte converter bij de omroep )dan kun je het gewoon schudden...nog ff volhouden dus.

grtz

Lindie.

live long and prosper !

Geplaatst:
Origineel bericht van: lindberg
klopt,is misschien voorbarig , maar las het laatst in een of ander multimedia magazine.
btw ,de hele discussie over hd of niet tja ...zoveel hd zenders zijn er nog niet en dan heeft eigenlijk geen enkele methode erg veel nut om beter beeld te krijgen.
natuurlijk zit je met je ad/da conversies maar als de bitrate matig of slecht is ( en de gebruikte converter bij de omroep )dan kun je het gewoon schudden...nog ff volhouden dus.

grtz
Lindie.

Als je het dan toch over een bepaalde zender hebt, blijft er verschil bestaan tussen analoog aansluiten en digitaal aansluiten. Normaal gesproken zou het via digitaal "beter" moeten zijn en kom je zo dicht mogelijk bij de best mogelijke weergave van dat station.

Geplaatst:
Citaat:
maar ik zie toch echt wel verschil met Discovery HD, of b.v. BBC HD!
Die zenden met de resulutie van full HD uit.

Nee hoor, gewoon 1080i ....

De allerlaatste firmware voor de 7700 (de .82) zou meer
interne verscherping hebben en een beter beeld in 576
geven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen