Apple740 Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: Apple740 Vraagje, is NGC-HD via CDS 720p of 1080i? Als je dit topic gelezen had dan had je het antwoordt gehad zie hier. Ik weet 't, maar wilde nogmaals bevestiging. De kabelaars hanteren ook 720p. De bron daarentegen (NGC-HD UK) is 1080i. Sky-HD en C+ Skandinavië zenden NGC-HD in 1080i uit. Ik kwam hierachter toen ik de beeldkwaliteit van C+ aan het vergelijken was met UPC, ik vond C+ ietsje scherper, terwijl de bitrates ong. gelijk zijn. Een verklaring hiervoor zoekende blijkt nu dus dat C+ het signaal origineel in 1080i doorgeeft, en de Nederlandse providers een 1080i>720p versie. Blijkbaar kunnen ze hier in Nederland vaak niet met hun poten van een 1080i signaal afblijven, en wil men dit persé naar 720p omzetten. Zie het andere CDS HDTV topic, waarin besproken werd dat het NOB iets soortgelijks gaat doen. De aanlevering/productie is veelal 1080i, en zij maken er 720p van. Dit gebeurd werkelijk nergens in de wereld, alleen hier in NL houdt men deze vreemde handelswijze er op na.
wibo10 Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Hallo Soundwork, Ik zie inderdaad dat het beeld heel af en toe hapert. Het geluid is stabiel. Wist helemaal niet dat het geen '"officiele software'" was...... Groeten, Wibo Philips 37PF9830 - Humax HDCI2000 - Marantz SR7400 - Mordaunt Short 501THX - Marantz CD-72 - Marantz DV 4100 - Pioneer DVR-555H
Gast Soundwork Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Origineel bericht van: wibo10 Hallo Soundwork, Ik zie inderdaad dat het beeld heel af en toe hapert. Het geluid is stabiel. Wist helemaal niet dat het geen '"officiele software'" was...... Groeten, Wibo Wibo10, dank voor je antwoord. Toch nog wat vraagjes: welke CI module gebruik je? En zijn de beeldhaperingen alleen te zien bij de HD kanalen of ook de SD kanalen?
wibo10 Geplaatst: 1 mei 2008 Geplaatst: 1 mei 2008 Origineel bericht van: Soundwork Origineel bericht van: wibo10 Hallo Soundwork, Ik zie inderdaad dat het beeld heel af en toe hapert. Het geluid is stabiel. Wist helemaal niet dat het geen '"officiele software'" was...... Groeten, Wibo Wibo10, dank voor je antwoord. Toch nog wat vraagjes: welke CI module gebruik je? En zijn de beeldhaperingen alleen te zien bij de HD kanalen of ook de SD kanalen? Hallo Soundwork, Ik heb een Mediaguard cam. De haperingen zie ik eigenlijk alleen op SD kanalen. Op de HD kanalen is me dat nog niet opgevallen. Philips 37PF9830 - Humax HDCI2000 - Marantz SR7400 - Mordaunt Short 501THX - Marantz CD-72 - Marantz DV 4100 - Pioneer DVR-555H
radio man Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 @W3ird_N3rd Nou, met reclame haak ik af, daar kan ik niet tegen... Premiére wordt voor mij steeds interessanter, nu ik gehoord heb dat ze én in HD én meetalig uitzenden tegenwoordig... Overigens heeft CD mij verteld dat Film 1.1 "binnen enkele maanden" ook in HD komt, net als op de kabel (maar dan hopelijk wél in 1080).
Gast Soundwork Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Het is zowieso nog erg wazig welke kant CDS op wil v.w.b. HD. Ze hebben nu één transponder waar 5 HD zenders op uitzenden. Hoe ver wil CDS gaan met HD? Gaan ze nog verder, dan mogen ze er wel nog een transponder (of misschien wel twee) bij gaan huren. Ook het SD themapakket willen ze uitbreiden, maar op een gegeven moment zit je ook tegen de grens aan.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 mei 2008 Moderator Geplaatst: 4 mei 2008 Zal een kwestie van vraag en aanbod zijn. Ik begroet op dit moment elke zender in HD. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Apple740 Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: ceesv Zal een kwestie van vraag en aanbod zijn. Inderdaad, ik verwacht dat CDS het eerst even zal aankijken met die ene transponder. Als ze in de komende maanden merken dat ze bijv. slechts 10.000 HD pakketjes verkopen, en daar verder weinig groei meer inzit, dan houdt het feest voor een 2e transponder voorlopig op denk ik. Loopt het echter storm dan krijgt CD in de gaten dat er met HDTV geld valt te verdienen en zullen er meerdere transponders komen en het aanbod uitgebreid worden. Ik hoop met heel mijn hart op het laatste en dat we de kant op gaan van Sky-HD Engeland. Die heeft inmiddels 17 HDTV kanalen.
Gast Soundwork Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Ja, oké. Ik hoop ook van harte dat CDS het pakket gaat uitbreiden. Maar goed, als er mensen zijn die blijven klagen en niet tevreden zijn met het HD pakket van CDS, dan zal het inderdaad snel afgelopen zijn met de pret. De tijd zal het leren.......
rai Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Ze hadden alleen wel kanalen moeten toevoegen die nog niet elders beschikbaar waren. Zo is het erg zonde dat van de ruimte om Discovery en NCG toe te voegen. Hadden net als met MTV, NASN, etc alleen de SECA codering toe hoeven voegen. Film 1 en Sport 1 in HD of RTL4 in HD zou WEL een toegevoegde waarde hebben.
Gast aart44 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Geen 576i maar de HD kanalen gaan allemaal naar 720p volgens een CDS medewerker op een ander board. Met als reden dat er dan geen bewegings onscherpte is wat bij 1080i wel zo is hij voegt daar een plaatje bij.
Apple740 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Origineel bericht van: aart44 Geen 576i maar de HD kanalen gaan allemaal naar 720p volgens een CDS medewerker op een ander board. Met als reden dat er dan geen bewegings onscherpte is wat bij 1080i wel zo is hij voegt daar een plaatje bij. Dit is echt kolder. Op een flatscreen zie je namelijk uiteindelijk geen interlaced signaal, want iedere flatscreen is progressive van nature. De kwaliteit van de tegenwoordige de-interlacers/scalers is tegenwoordig zo goed, dat dat geen probleem meer is. Een (full-hd) tv maakt van een 1080i signaal uiteindelijk 1080p/50. Ze zouden wel gelijk hebben als we allemaal naar CRT HDTV's zouden kijken. De ouderwetse beeldbuizen geven namelijk wel interlaced weer. De Nederlandse keuze voor 720p, op advies van de EBU, stamt uit 2006. De tijd dat er nog geen of nauwelijks 1920x1080 full-hd televisie's waren en de kwaliteit van de de-interlacers een stuk minder was. Heden ten dage leven we inmiddels in een andere tijd, de keus voor 720p als uitzendnorm is imo ondertussen een zéér discutabele te noemen.
Moderator ceesv Geplaatst: 16 mei 2008 Moderator Geplaatst: 16 mei 2008 Hoe je het ook bekijkt, om steeds te wisselen in de keten tussen progressief en interlaced is ook geen ideale situatie. Het mooiste zou zijn, dat we naar 1080p gaan, maar dat blijft voorlopig nog toekomst. Het waargenomen verschil tussen 1080i en 720p op het beeldscherm is in ieder geval miniem. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Apple740 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Origineel bericht van: ceesv Het waargenomen verschil tussen 1080i en 720p op het beeldscherm is in ieder geval miniem. Op een hd-ready tv is het verschil miniem. Kijk je echter via een 50" full-hd scherm dan is 1080i wel degelijk mooier. Met de keus voor 720p steek je in principe een mes in de rug van de full-hd tv bezitter, want die mist gewoon bijna 700(!!!) beeldlijnen. Btw, ik laat zelfs nog even buiten beschouwing dat het merendeel van het aangeleverde bronmateriaal in Europa 1080i is. 1080i converteren naar 720p is helemáál discutabel te noemen, daar wordt het signaal echt niet mooier van, integendeel.
Gast aart44 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Nou hier het hele bericht, Citaat: National Geographic HD wordt in 720p uitgezonden, dat klopt. Het gehele HD pakket van CanalDigitaal wordt in 720p aangeboden, of zal aangeboden gaan worden. 1080i lijkt, cijfermatig gezien, beter dan 720p, echter blijkt in de praktijk dat dit niet zo is. Omdat er bij 720p 50 hele beelden per seconden worden aangeboden is er geen bewegingsonscherpte die veroorzaakt wordt door het wisselen van beeldlijnen. Bewegings onscherpte komt wel voor bij de 1080i norm, want hiermee worden er 50 halve beelden per seconden aangeboden. In bandbreedte maakt 1080i of 720p nauwelijks uit. En, ook niet onbelangrijk, bitrate en kwaliteit is sterk afhankelijk van de beeldinhoud. Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen