Moderator ceesv Geplaatst: 16 mei 2008 Moderator Geplaatst: 16 mei 2008 Ik heb inderdaad een HD-ready scherm en kan inderdaad niet beoordelen of het verschil tussen 720p en 1080i anders is op een HD-ready of Full-HD scherm. Citaat: Apple740 Btw, ik laat zelfs nog even buiten beschouwing dat het merendeel van het aangeleverde bronmateriaal in Europa 1080i is. 1080i converteren naar 720p is helemáál discutabel te noemen, daar wordt het signaal echt niet mooier van, integendeel. Helemaal mee eens, zoals zojuist al opgemerkt, het beste is dat de hele keten progressief blijft zonder heen en weer te switchen tussen Progressief en Interlacing. Ik heb wel deze week gemerkt dat een nieuwe bril een heel andere kijk gaf op mijn hd-scherm, de detailering die ik waarneem is met een factor 2 toegenomen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Apple740 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Citaat: Het gehele HD pakket van CanalDigitaal wordt in 720p aangeboden, of zal aangeboden gaan worden. Dus CanalDigitaal gaat binnenkort ook Discovery-HD en BravaHDTV op eigen houtje naar 720p converteren? Mijn god het moet niet gekker worden... Ik heb dit al eens in een andere topic aangegeven: er is in principe weinig mis met 720p als uitzendnorm (alleen jammer voor de full-hd eigenaren), maar alleen als het bronsignaal daadwerkelijk 720p (of 1080p) is. En hier wringt hem de schoen. Het bronsignaal is namelijk meestal 1080i! Dit converteren naar 720p heeft geen enkel voordeel, integendeel, je voegt alleen een onnodige conversie slag toe die niet bevorderlijk voor de kwaliteit is. Echt, er lopen een stel kneuzen rond in de Nederlandse provider wereld dat wil je niet weten. Die hebben ergens de klok horen luiden dat 720p meer frames heeft dan 1080i, dus 720p is beter, maar waar de daadwerkelijke klepel hangt (=het voordeel geldt alleen bij progressive bronmateriaal) weet men niet.
Gast aart44 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Origineel bericht van: Apple740 Dus CanalDigitaal gaat binnenkort ook Discovery-HD op eigen houtje naar 720p converteren? Mijn god het moet niet gekker worden... Ja daar lijkt het op ook Brava HD zal dan naar 720p gaan en die heeft nu een prachtig plaatje op mijn HD ready TV nu is het niet mijn favoriete zender maar het plaatje is erg mooi. Of dat nu zo erg is dat alles naar 720p gaat vraag ik me af de NOS gaat ook de HD zender in 720p leveren.
Apple740 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: Apple740 Dus CanalDigitaal gaat binnenkort ook Discovery-HD op eigen houtje naar 720p converteren? Mijn god het moet niet gekker worden... Ja daar lijkt het op ook Brava HD zal dan naar 720p gaan en die heeft nu een prachtig plaatje op mijn HD ready TV nu is het niet mijn favoriete zender maar het plaatje is erg mooi. Of dat nu zo erg is dat alles naar 720p gaat vraag ik me af de NOS gaat ook de HD zender in 720p leveren. Hoe BravaDHTV en Discovery-HD er in 720p uit zullen gaan zien straks kan je nu al testen, zet je HDTV mediabox maar handmatig op 720p. Ik heb niet eens een full-hd tv, maar merk wel iets aan scherpteafname als ik dit doe. CDS is dus van plan om dat straks voor iedereen voor te kauwen. Onbegrijpelijk waarom ze niet gewoon van het bronsignaal af kunnen blijven.
Apple740 Geplaatst: 16 mei 2008 Geplaatst: 16 mei 2008 Dit is een hele leuke: http://www.chelloo.com/upc/digitale-tv-h...p-t24056.0.html
Moderator ceesv Geplaatst: 16 mei 2008 Moderator Geplaatst: 16 mei 2008 Misschien een cc aan het hogere echelon bij Canaldigitaal sturen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen