Gast mavical Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Ik heb AAF 1.5 inmiddels ook op de ontvanger geplaatst. Kom steeds terug bij de eerste installatie waar onder andere taal kan worden ingegeven. Nu einedelijk weer Nederlands. Alleen wanneer alles opgeslagen is, ontvanger is uitgeschakeld en weer wordt ingeschakeld kom ik weer in het startmenu terecht en moet weer de taal ingeven etc. Meer mensen die hier problemen mee hebben dan wel weten hoe dit op te losen. Heb dit bij AAF 1.4 niet gehad.
Niels Wagenaar Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Hoi Bram, Probeer anders met Telnet de /config/network aan te passen (wel even rebooten). Of via de Rode Knop -> Menu de netwerkinstellingen aan te passen. Volgens mij moet het dan wel lukken Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Gast mavical Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Internet verbinding is verder helemaal oke. dat werkt dus allemaal wel. Op de een of andere manier wordt de configuratie niet vastgehouden. Blijf dus maar ned, aantal sat etc instellen en opslaan.
verkerkbr Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Origineel bericht van: Niels Wagenaar Hoi Bram, Probeer anders met Telnet de /config/network aan te passen (wel even rebooten). Of via de Rode Knop -> Menu de netwerkinstellingen aan te passen. Volgens mij moet het dan wel lukken Allo Niels, het zou normaal moeten lukken. Echter bij een reboot zijn de instellingen weer weg. Met telnet en daarna met vi de instellingen handmatig aanpassen in het config/netwerk bestand blijkt ook niet mogelijk. Dit is waarschijnlijk een rechten probleem waardoor de instellingen niet vast worden gehouden. Er zijn niet de juiste rechten toegepast voor dit bestand. Nu kan ik de rechten wel aanpassen. Ik weet echter niet wat voor dit bestand normaal is, zodat de wijzigingen ook via webpagina kunnen worden aangepast. Maar misschien heb jij hier een idee over. Of is dit te zien bij de vorige firmware versie. Groet, Bram
Gast mavical Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Via Neustart blijven de instellingen er wel in staan. Zodra de ontvanger via de afstandbediening uitgeschakeld wordt en weer aan kom je weer in het setup menu terecht om de taal in te stellen etc. Niet echt fijn zo.
MacGuinness Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 AAF 1.5 draait inmiddels bij mij ook zonder problemen. Mijn netwerk is een ADSL2 modem en switch. Handmatig alles ingesteld en loopt als een tierelier. Mijn vraag is welke emu het beste is op dit moment Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
verkerkbr Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Inmiddels probleem opgelost. Met Linux systeem in telnet ingelogd als gebruiker. Handmatig aanpassen van config/network uitgevoerd. Dit bleek niet voldoende. Er is ook nog een bestandje Ipaddr. Dit bestandje ook aangepast en nu werkt het wel goed. Misschien goed om te weten. Groet, Bram
Gast Satellite Europe Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Netwerk problemen kun je met de AAF images juist heel makkelijk oplossen via de netwerk-settings in 't OSD menu, dus tegenwoordig hoef je niet meer moeilijk te doen met 'n crosscable 'n telnet-sessie, als de UFS 910 niet in jouw subnet zit.
antigoon Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Ik heb een mgcamd gebruikt en de duitse pr*****e is open eveneens de HD-kanalen. VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910
antigoon Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 IP adres van reciever stond op 192.168.1.XXX, dus ik heb mijn router en PC veranderd in dezelfde range. Daarna via DCC (dreambox controle center) het juiste IP adres laten zoeken. Nadien heb ik maar eerst de instellingen van BA leren kennen. Ik heb mijn kathrein nog maar 3 dagen... VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910
Gast mavical Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Does anyone else have a problem that after turning off the tuner You lose all the settings and You have to do first installation again? found this solution by Sofatester: -> Settings -> EPG Konfig -> EPG Update switch-ON Then switch programme and the next start should be no more assistant. This solved crisis. Het werkt inderdaad. Nadeel is dat de ontvanger zich nu om 03.00 uur inschakeld.
wammeswaggel Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Na het flashen eerst een factory-reset doen. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Patman Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Ik heb inmiddels ook AAF 1.5 succesvol geinstalleerd en aan het draaien. Ik moet zeggen dat ik nog geen kennis had genomen van het image dus nu voor het eerst de extra mogelijkheden zie. Geweldig hoor... Ook ik ben aan het testen met mgcamd en zie ook HD kanalen...fantastisch beeld op mijn Full HD Philips LCD. Via Total Commander kan ik zo de box 'in' ... Ik ben erg blij met m'n Kathrein, die stabiel functioneert met dit image. DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
aislynn Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 ik heb hem er vandaag ook opgezet maar kom er achter dat timeshift niet werkt zijn er meer mensen met dat probleem Dreambox 7020 open pli,Dreambox 7025 open pli triple dragon picmod,humax 5400 kathrein 910 Titan Openbox S10
DvanB Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Ik ervaar dezelfde problemen bij timeshifting sinds aaf1.5 . Maar bij mij lijkt het erop dat dit probleem zich enkel voordoet bij HD-kanalen. Ben al blij als de normale opnamen goed lukken. Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen