Ga naar inhoud

[Topfield4000PVR]Ontvangstprobleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar mijn idee totaal willekeurig heb ik wel en geen ontvangst. Dat kan ook variëren tijdens het zappen bv. Ga ik van de 1 naar de andere zender krijg ik een "geen signaal balkje" te zien. Vaak vanaf SBS 6 en de rest in de standaardlijst. Laat ik het beeld even voor wat het is komt de zender toch (20-30 seconden) soms helemaal niet. En dan ineens kan ik weer een tijdje zappen zonder problemen. Ik merk wel dat als er problemen zijn en ik de sat even uitzet (stroom blijft erop), na inschakelen er vrijwel geen problemen zijn. Alleen duurt dat niet altijd lang voor de problemen weer opduiken (minuten). Ook BVN laat niet altijd beeld zien en geeft ook regelmatig het rode geen signaal balkje. Een andere melding is soms "gecodeerde uitzending"

Het lijkt of er het meest een probleem is bij SBS6 en NET5.

Let wel: als ik beeld heb staat de groene balk en gele balk bijna helemaal rechts. Ik zit dus niet in een situatie dat ik op de grens van een of ander slecht bereik zit. En heb ook geen dect telefoon in de buurt staan.

Nou zag ik dat er, vergeleken met de genoemde software hier op het forum een nieuwere firmware voorhanden is. Bij mij wordt er vermeld: TF-JPC 4.58.67 Als ik echter een update wil doen krijg ik de melding dat de firmware ok is.

Laatste 2 weken heb ik van het volgende minder last dan daarvoor: Erg veel blokjesvorming met soms een totale gestreepte wirwar van hakkelend en stilstaand beeld. Terwijl het dan buiten windstil, geen onweer, regen of wat dan ook. Met een schotel die een vrij uitzicht heeft.

Waar moet ik beginnen om systematisch het een en ander na te gaan waar de oorzaak kan liggen?

Geplaatst:

Zet'm eens bij een dealer, als het daar goed werkt dan sluit dat wat uit. Anders coax nalopen, switch ertusse uit, connectoren opnieuw erop en zo meer.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen