Ga naar inhoud


Oplichting ?


Gast fatfreddy

Aanbevolen berichten

Gast fatfreddy

 

Hallo Beste,

 

Mijn excuses voor enig ambarrassment die deze mail zou kunnen leiden dat u, als wij niet weten voordat. Ik ben een vreemdeling bij u in totaal maar ik denk dat we kunnen ons beter kennen via hier. Ik ben Eric Emezie uit Ivoorkust in West-Afrika. Ik ben woonachtig in Abidjan de economische hoofdstad van mijn land. Ik ben de enige overlevende kind te laat de heer en mevrouw overwinnaar Emezie. Ik ben mijn ouders onlangs in een dodelijk auto-ongeluk langs de snelweg uitdrukkelijk in de stad tijdens hun eer aan een uitnodiging. Mijn moeder overleed direct op, terwijl mijn vader stierf na een aantal dagen in het ziekenhuis.

Momenteel Ik ben, leven in ons land als weesgeneesmiddel en ik ben de enige overlevende kind.

Mijn vader was te laat om een bekende leverancier van landbouw-apparatuur en rijke cacao marchart in mijn land Ivoorkust voorheen bekend als (Ivoorkust).

 

Ik wil verhuizen naar uw land voor de veiligheid van de rede en ik wens u zou kunnen verlenen voor mij om mijn geërfd geld gewaardeerd ($ 4,5 miljoen) vier miljoen vijfhonderd duizend verenigd stand van de Amerikaanse dollar, die wijlen mijn vader gestort in een vaste tussenrekening geboekt in een bank hier in mijn land. Ik wil uw hulp om het geld op uw account genomineerd in uw land voor een investeringen doeleinden, zodat ik kan daar verder aan mijn opleiding, terwijl je het geld voor mij. Mijn vader vertelde me later over het geld en heb ik de relevante documenten voor zijn dood, bovendien ging ik naar de bank te bevestigen en ik hebben de hoogte van de bank directeur mijn bedoeling het geld over te maken buitenlandse rekening en hij akkoord gaat met me.

 

De reden dat ik de dringende noodzaak overdracht van het geld is te wijten aan circumtances die omgeven me nu. Onmiddellijk na de dood van mijn vader, mijn oom begonnen met de boze stoel op mijn vader eigenschappen. Hij weigerde te rouwen voor mijn ouders volgens onze traditie en nu is hij op zoek na mijn leven, zodat hij dat kan comfortabele stoel op mijn late vader rijkdom. Momenteel ben ik niet in mijn familie verlaten huis, ik liep weg van mijn familie huis te verbergen heeft me in een vertrouwelijke plaats om te vermijden dat de huidige goddelozen van mijn oom om me heen. Daarom heb ik besloten om contact met u op, zodat u kunt me het geld over naar uw account in uw land in staat te stellen mij komt daar nog bij mijn opleiding, terwijl je het geld op een rendabele investeringen en de opbrengsten worden verdeeld tussen wij.

Ik ben bereid om u de 15% van de totale geld als beloning voor uw grote steun voor het welslagen van de transactie.

 

Ik zal verstrekken u met meer details zodra ik van u horen.

 

Ik wacht hopelijk iets van u te horen binnenkort.

 

Bedankt voor uw verwachte gebaar.

Met vriendelijke groet,

Eric Emezie.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, je zou toch verwachten dat echt niemand hier meer intuint.

 

Ik ben telkens weer verbaasd hoe ongelofelijk simpel het is voor oplichters die inspelen op de hebberigheid van mensen. Ook sta ik er verbaasd van hoever mensen willen gaan. In sommige van deze mailtjes staat duidelijk dat het geld niet op een eerlijke manier is verkregen en dat het daarom zo snel mogelijk het land uit moet.

En er zijn dus kennelijk nog steeds hebberige gewetenloze westerlingen die er met open ogen intuinen. Iets zegt me dat ik dat niet eens erg vind. Als je zo dom, gewetenloos, en hebberig bent dan verdien je echt niet beter.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: fatfreddy

Ik ben de enige overlevende kind te laat de heer en mevrouw overwinnaar Emezie.


LOL

Zo te zien is het door een online vertaal site gehaald.
want het oorspronkelijke bericht moet iets zijn van"
the late Mr. and Mrs Emezie.

dit slaat nergens op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als je het wilt begrijpen, moet je het minimaal 3 keer lezen.

 

En dan nog tuinen er mensen in, je moet maar lef hebben

 

en de groeten van poetsdoekje

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: Ome Merde
dat vraagteken in het onderwerp is cynisch bedoeld ? smile



merDe


Nee hoor is bedoeld als vraag hoe jullie er over denken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef hem het bankrek nr van Uw belastingsontvanger tired:D

 

Ik heb er mijn fax voor afgesloten, ik kreeg enkele van die mails PER DAG en bijna DAGELIJKS!!!

 

Eens je er op reageert zal je nep mails krijgen en geld moeten overmaken om de gemaakte en steeds oplopende onlosten te dekken!!!

Ik heb die in het begin aan de politie overhandigd maar die konden er ook niks mee aanvangen...

In de vuilbak met die mails/faxen en brieven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad tuimelen er soms nog zelfs zakenmensen in. Een gekend transportbedrijfje werd failliet verklaart omdat de kassa leeg was nadat de zaakvoerder op dergelijke e-mails inging, dit buitenom het weten van zijn boekhouder. Volgens de krant had de man reeds een 250.000,00 euro erin gepompt, de recherche zette een val op, maar dit mislukte. Voorval was in de omgeving van het Gentse, enkele maanden geleden (verhaal uit Het Volk).

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg er vandaag 1 uit Zimbabwe, die konden ook niet aan hun geld komen, en of ik wilde helpen, en ook eentje van de Nederlandse lotto dat ik een prijs had gewonnen met mijn e-mail adres. Toch maar niet op gereargeerd.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Ik heb er mijn fax voor afgesloten, ik kreeg enkele van die mails PER DAG en bijna DAGELIJKS!!!

Eens je er op reageert zal je nep mails krijgen en geld moeten overmaken om de gemaakte en steeds oplopende onlosten te dekken!!!

'k zal maar zwijgen, zeker :D

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een goudmijn hoor! Weet je wel hoeveel geld er "vast" zit in Afrika. Met een kleine investering kan wel 15% van ons worden.

 

Ik stel voor dat we samen de poet delen. De verdeelsleutel is na ratio wat jullie bijdragen in de kosten. Ik wil wel de administratierompslomp op me nemen. Stort je deelnamebedrag naar mijn bankrekening en voor de zomer is er rijkdom. wink

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...