Ga naar inhoud


[7020S] premiere zenders zijn die te ondertitelen?


Gast babbel

Aanbevolen berichten


@egypt

 

Ik heb jou mijn E-mail gezonden omdat ik ook geinterreseerd was.

Maar jouw "oplossing" verwijst naar Drtic en zoals al eerder is gezegd :

Citaat:
Met DRtic. Werkt alleen op enigma 1 , niet op enigma 2

Dus helaas, deze oplossing is niet te gebruiken voor de 7025

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit op mijn DB500s ook een tijdje gedraaid die plugin en het is soms wat omslachtig,je moet die eerst downloaden op je ontvanger en dan aanklikken en soms is het de juiste versie niet enz,

heb dit na een week verwijdert,m'n engels is goed genoeg om dit niet te blijven gebruiken en neemt wat geheugen ook in de al kleine droomdoos 500S.

met een settings voor een motor erin wordt het heel erg traag dat bakje.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: egypt
Geef mij Uw email en ik zend het nodige want met de plugin alleen ben je niets als U niet weet hoe die te gebruiken


Waarom per e-mail ? Er is niets geheimzinnig aan Drtic !!
En melden van pm verzonden c.q. e-mail verzonden voegt niets toe aan deze topic.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik reeds schreef ben je met de Plugin alleen niet veel en daarvoor heb ik dan een perfecte goede handleiding gevonden die echter op een ander forum staat .

Dat andere mensen niet graag de zoekfunctie gebruiken is mijn probleem natuurlijk niet sorry

Nu weet ik dat jullie niet graag de vermelding van een ander forum hebben en daarom laat ik het dan ook maar en houd mij zo binnen de regels van dit forum .

Dit wil echter niet zeggen dat ik niemand op persoonlijke basis mag verder helpen en daar ik de voorkeur niet geef aan Pm vraag ik even het Email en dat is toch geen misdaad dacht ik want het gaat toch maar gewoon erom iemand te helpen

Maar goed ik zal mij in het vervolg bedenken en enkel nog lezen en het posten aan anderen laten wat ik wel jammer vind .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bedoel dat ik echter niet. En inderdaad het gaat om de helpende hand. Maar zo goed als ik kan herhinderen, zit er bij drtic een engelse handleidinkje.

 

Even via google zoeken:

 

Installatie van Drtic

 

1. Download het installatie-bestand van onze webpagina naar de PC.

2. Pak het bestand uit.

3. Plaats de files install, install.ppc en het corrensponderende DSK file in de /tmp directory op de Dreambox.

4. Maak een telnet verbinding naar de Dreambox:

telnet en_hier_dan_het_IP_van_je_dreambox

5. Type, achter de Unix shell prompt (~ >), exact het volgende commando:

. /tmp/install

Let op: Sommige mensen zijn waarschijnlijk blind en zien het puntje niet aan het begin van de regel. Die punt staat er dus wel! Een puntje en een spatie zelfs.

6. Selecteer de plugin's taal (Het installatieproces zelf is altijd in het Engels).

7. Selecteer de default lokatie voor de subtitle bestanden (RAM, hdd, or USB).

8. Selecteer het default lettertype. Standaard is dit md_khmurabi_10.ttf, dat karakters bevat van de meeste gebruikte alfabets (Arabic, Cyrillic, Grieks, Latin, etc.)

9. Controleer de installatie settings. Je kunt het intallatieproces verlaten door een e, of de settings aanpassen door een n te kiezen. Kies een y om door te gaan met de installatie.

10. De installatie eindigt met de boodschap Done. Om de sessie te verlaten tiep:

exit

De installatie op USB kan op sommige images lang duren. Wees geduldig en wacht op de Done boodschap.

 

Drtic gebruiken

De Drtic plugin zoekt naar ondertitel bestanden in de /var/tit Directory. Drtic 1.4 en eerder kijken alleen naar drtic.dtc.

Drtic 1.5 of hoger staan toe dat je meer dan 1 ondertitelingsbestand hebt. Ondertitel bestanden moeten de .dtc extensie hebben! Alleen de karakters A-Za-z0-9-_!;. zijn toegestaan in de filename van het ondertitelbestand!

 

Om Drtic in te schakelen druk op de blauwe of de gele knop op je ab (afhankelijk van je image). Selecteer Drtic uit de lijst en druk op OK. Je moet wel ondertitels naar je Dreambox hebben ge-upload (anders krijg je "Can't open file with subtitles!" of "There aren't subtitles in /var/tit" als foutmelding).

Je kunt iedere ftp client (classic commandline ftp client, ncftp, Total Commander, FileZilla?, etc.) gebruiken, of jDrtic met de '-s' optie.

 

Drtic's help kan geactiveerd worden door op HELP op de ab te drukken als de ondertitels gepauzeerd staan. Druk OK om de ondertitels te starten / pauzeren, LAME om helemaal te stoppen. In de hoek rechtsboven staan indicators. De eerste is de PLAY/PAUSE indicator. De volgende is de brightness indicator, gevolgd door de zoom indicator.

 

Je kunt de voorbij-gegane tijd van het bekeken programma instellen - begin gewoon met cijfers tiepen. Je kunt ook de ondertitels voor en achteruit skippen met pijltje links en pijltje rechts. Druk pijltje omhoog of omlaag als je per 10 titels vooruit (achteruit) wilt.

 

Control Overzicht

 

"Normal mode"

OK - Start/Pauzeer ondertiteling

LAME - Verlaat de plugin

pijltje links - Ga naar vorige titel

pijltje rechts - Ga naar volgende titel

omhoog - Skip 10 titels vooruit

omlaag - Skip 10 titels achteruit

rood - Pas titelgrootte aan (zoom)

groen - Verander intensiteit (normaal/helder)

geel - Pas titelkleur aan (geel - wit - cyaan - licht groen)

blauw - Achtergrond achter titels (semitransparant - transparant - zwart)

Bouquet + - Schuif titel 0,5 seconde vooruit (versnel)

Bouquet - - Schuif titel 0,5 seconde achteruit (vertraag)

Volume + - Titels hoger op TV scherm

Volume - - Titels lager op TV scherm

Video - Schakel titel positie - default (4:3 TV scherm), of aangepast met volume +/- (16:9 zoom)

TV - FPS selectie dialoog (Onderste TV button op ab!)

Menu (Dream) - Titel selectie dialoog, kies hier je ondertitelbestand.

Cijfertoetsen 0-9 - voorbije tijd, kies hier de plaats in het programma

 

Dialogen in het algemeen

OK of groene knop - Accepteer selectie

LAME or red button - Verlaat dialoog, (doe niets)

omhoog - Spring naar boven met selectiebalk

omlaag - Spring naar beneden met selectiebalk

 

Dialoog tbv selectie ondertitelbestand

links - Vorige pagina met files

rechts - Volgende pagina met files

blauw - Markeer titelbestand voor wissen. Als je OK drukt moet je nog extra bevestigen.

geel - Laad titels uit drtic.dtc bestand.

0-9 toetsen - SMS-achtige titelselectie - Springt naar de eerste titel beginnend met de corresponderende letter.

 

Download DreamSub : http://www.paardengek.com/dreambox/download/DreamSub.exe

Dreamsup kun je gebruiken om .srt files in de dreambox te zetten

 

Download Drtic 1.9 ( niet de laatste versie) : http://www.paardengek.com/dreambox/download/drtic-1.9.zip

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: egypt
Zoals ik reeds schreef ben je met de Plugin alleen niet veel en daarvoor heb ik dan een perfecte goede handleiding gevonden die echter op een ander forum staat .
Dat andere mensen niet graag de zoekfunctie gebruiken is mijn probleem natuurlijk niet sorry
Nu weet ik dat jullie niet graag de vermelding van een ander forum hebben en daarom laat ik het dan ook maar en houd mij zo binnen de regels van dit forum .
Dit wil echter niet zeggen dat ik niemand op persoonlijke basis mag verder helpen en daar ik de voorkeur niet geef aan Pm vraag ik even het Email en dat is toch geen misdaad dacht ik want het gaat toch maar gewoon erom iemand te helpen
Maar goed ik zal mij in het vervolg bedenken en enkel nog lezen en het posten aan anderen laten wat ik wel jammer vind .


Dat je wilt helpen is natuurlijk lovenswaardig, geen twijfel!
NOG beter zou zijn als je iemand hier op het board zelf helpt, want dan hebben NOG meer leden er voordeel van.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...