Ga naar inhoud

Overzicht bekende problemen

Aanbevolen berichten

Gast Invertist
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gene 1225
7- Als een grote kanaallijst wordt gebruikt, raakt deze soms corrupt.
Dit heb ik dus ondervonden , zie post 4 sterren

Deze problemen betreffen alleen de hoofdlijsten. Wel wordt hiermee het tonen van, na een satellietscan, nieuw gevonden kanalen bemoeilijkt

Bij een nieuwe scan zie ik zenders staan in de scanlijst( oa Body in Balance , Ned1 HD ...) die niet meer voorkomen in de hoofdlijst na het opslaan van de scan .
Is dit wat er wordt bedoeld in punt 7 van de lijst of gaat het om iets anders ? En zo ja , kan ik er iets aan doen ?

Ja, dat is een symptoon van het probleem. Het is (tijdelijk) op te lossen door een fabrieksreset, alleen instellingen.
Hoeveel zenders (radio + TV) heb je in de lijst?
Zijn ze gesorteerd op satelliet? Ik heb de indruk dat dit het probleem verergert/sneller doet terug komen.
Als je SetEdit gebruikt: een back-up daarmee maken, zenders naar believen aanpassen en terug schrijven.
Maar: na de volgende satellietscan heb je het waarschijnlijk weer terug. In feite kan je nu niet meer fatsoenlijk scannen. Het is één van de grotere, resterende problemen van deze ontvanger.

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Voor degene met een Aston CAM, die nog twijfelt om v93 erop te zetten, zou ik adviseren om dat vooral niet te doen.

Ik heb sinds v80 nagenoeg geen zwarte schermen meer gehad na verblijf in de Library.

Nu gebeurt het regelmatig, vooral als er al een opname loopt en je verplaatst of knipt in een bestand.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Geplaatst:

Daarom is ie ook nog niet gereleased.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Invertist
[Ja, dat is een symptoon van het probleem. Het is (tijdelijk) op te lossen door een fabrieksreset, alleen instellingen.

Hoeveel zenders (radio + TV) heb je in de lijst?
astra 1-2-3 TV: 1200 radio: 100

Zijn ze gesorteerd op satelliet?
ja, te beginnen met een fastscan op astra1 en vervolgens een snel zoeken per sat op a2 en a3 . Dan de lijst opgeschoond .

Maar: na de volgende satellietscan heb je het waarschijnlijk weer terug. In feite kan je nu niet meer fatsoenlijk scannen. Het is één van de grotere, resterende problemen van deze ontvanger.

erger nog : na de nieuwe scan is mijn lijst weer zo corrupt als een bananenrepubliek . mad

Zou het helpen als ik een reset doe , alle zenders eruit gooi en vervolgens manueel scan maar dan alleen op de transponders die ik nodig heb ? Zo zou de lijst toch minder groot moeten zijn ?
Anyway : ze zullen bij fta met sterke troeven moeten komen om mij nog een nieuwe te verkopen : de inverto is zeker niet slecht maar de follow-up van problemen kan beter aangepakt worden dan nu het geval is .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Gast Invertist
Geplaatst:

Helemaal opnieuw beginnen: fabrieksreset etc. Je kunt wel een back-up terugzetten met de PC-suite of met (de gratis versie van) SetEdit: dat doe ik ook steeds probleemloos.

Je kunt beter de zenders op volgorde zetten in een editor: het lijkt of de Inverto dit probleem specifiek vertoont als via de Inverto de zenders op volgorde zijn gezet.

PS: Je hebt niet veel zenders, dat kan het probleem niet zijn.

Gast Invertist
Geplaatst:

Nog vergeten:

Niet onbelangrijk: zorg dat LCN (Logic Channel Numbering, die zorgt voor de kanaalnummer volgens de CD-lijst) is gedeactiveerd. Dit doe je door in de eerste installatie wizard als land "geen" of "andere" te kiezen.

Geplaatst:

heb nu ruim 3/4 jaar de lemon 070 en moet eerlijk zeggen voor huis tuin en keuken gebruik valt de lemon best wel mee.

de foutjes heb maar voor lief genomen omdat ik deze ontvanger zag bij een vriend en meteen koos voor de twintuner.

nu ga ik eind van dit jaar 13e maanduitkering een Full HD tv kopen en ben benieuwd of je nou echt over moet voor een HD ontvanger.De Topfield zie ik veel op marktplaats staan en ik lees dat de Scena9 ook een twin wordt.

Is er iemand die ook over gaat/ging naar een twin HD tuner?

En zoja waarom en welke dan?

totzover: de lemon zou als er een HD komt toch naar de slaapkamer gaan omdat ie toch prettig werkt hier.

Rebox 9000hd,lemon 070,Rebox RE 2250 MG,triax 64 cm,aston crypt 1,07,hirschmann kabels,canaaldigitaal quad-duo lnb.

Gast Invertist
Geplaatst:

Onze Inverta/Lemon is ook zeker niet slecht......

Als ik jou was: koop lekker de full-HD TV en wacht met de aanschaf van een twintuner HD-ontvanger tot deze wat volwassen zijn geworden. Je zult zien dat de beeldkwaliteit vaak meevalt, hoewel er per uitzending behoorlijke verschillen bestaan (uiteraard afhankelijk van het bronmateriaal).

En, niet onbelangrijk: er zijn nog niet zoveel HD-uitzendingen. Maar ze zijn er wel, deels ook FTA (Duits/Engels).

Waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben is, of er beeldkwaliteitsverschil is in het aansluiten van Inverta op die TV via RGB en Component-RGB. Als je daar ervaring mee hebt, hoor ik dat graag.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

ik heb een opname die ik wil wissen, maar als ik de rode knop heb ingedrukt gaat 't apparaat 'reboot'. Is hier iets aan te doen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: fordino
ik heb een opname die ik wil wissen, maar als ik de rode knop heb ingedrukt gaat 't apparaat 'reboot'. Is hier iets aan te doen?

Dit hoort niet in dit draadje thuis: even een nieuw topic aanmaken met deze vraag.
  • 4 weken later...
Geplaatst:

waar\welk 'topic' hoort deze vraag volgens jou dan thuis?

Geplaatst:

Zoals gezegd: even een nieuw draadje aanmaken met deze vraag.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen