Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet geinteresseerd voor klassieke muziek en theater op TV (Brava), blijven er maar 2 HD-kanalen over (Discovery-HD en NGC-HD)die dan toch reeds in SD te ontvangen zijn. Voor zo'n klein aanbod is 5 euro/maand toch wel duur. Ze mochten er het pluspakket aan toevoegen voor die prijs.

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Dat is inderdaad niet goedkoop, maar er zouden volgens TV Vlaanderen nog extra HD kanalen bijkomen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het aanbod zou uitgebreid worden naar 5 HD kanalen. Het is nog afwachten welke dat gaan worden, maar ik vermoed dat dat Euro1080 HD1 en EXQI gaan zijn.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Geplaatst:

Dit zou al iets beter zijn.

Ik vind echter dat TV-VL fundamenteel verkeerd zit met zijn aanbod en prijzen.

Ik vind dat TV-VL alle Vlaamse zenders (incl. Vitaliteit) in het basispakket zou moeten aanbieden.

Bijkomend zou je pakketten per interessesfeer moeten hebben: muziek, sport, film, docu, kinderen, erotiek, franstalig ...

Ik ben ik er ook van overtuigd dat er interesse zou zijn voor een pakket Nederlandse (commerciële) zenders.

Ook is er nog de oude gewoonte om de klant vast te zetten: neem je een pakket bij dan zit je meteen voor een jaar vast (ipv na 1-jaar een contract van onbepaalde duur met opzegmogelijkheid van 1-maand) en ben je tot een aangetekend schrijven verplicht als je van een pakket weer af wilt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: riji
Dit zou al iets beter zijn.
Ik vind echter dat TV-VL fundamenteel verkeerd zit met zijn aanbod en prijzen.
Ik vind dat TV-VL alle Vlaamse zenders (incl. Vitaliteit) in het basispakket zou moeten aanbieden.
Bijkomend zou je pakketten per interessesfeer moeten hebben: muziek, sport, film, docu, kinderen, erotiek, franstalig ...
Ik ben ik er ook van overtuigd dat er interesse zou zijn voor een pakket Nederlandse (commerciële) zenders.
Ook is er nog de oude gewoonte om de klant vast te zetten: neem je een pakket bij dan zit je meteen voor een jaar vast (ipv na 1-jaar een contract van onbepaalde duur met opzegmogelijkheid van 1-maand) en ben je tot een aangetekend schrijven verplicht als je van een pakket weer af wilt.

denk je dat dit bij andere aanbieders in belgie niet gebeurt,
ze doen dit ook hoor,
kijk maar naar telenet,hun prime is ook een jaarabbo,hun paketten ook en dat schuift ook op.
bij belgacom ook,en bij indi denk ik dat dit ook gebeurt.
en wat is duur,de tijd van alles gratis te hebben bestaat niet meer,ze moeten de kosten van de huur van de transponder ook nog doorrekenen enzo.
denk dat ze niet veel winst maken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Ik zou ook graag aantal nederlandse commerciele zenders erbij wensen, in het TVV pakket, zie mij genoodzaakt om als ik dat wil een Canaal digitaal abbo. te nemen blijkbaar.

Geplaatst:
Origineel bericht van: fico99
Dat is inderdaad niet goedkoop, maar er zouden volgens TV Vlaanderen nog extra HD kanalen bijkomen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het aanbod zou uitgebreid worden naar 5 HD kanalen. Het is nog afwachten welke dat gaan worden, maar ik vermoed dat dat Euro1080 HD1 en EXQI gaan zijn.

Hier had ik dat trouwens gelezen. Komt wel uit de "Veelgestelde vragen" van de Canal Digitaal website en niet van TV Vlaanderen:

Citaat:
Vraag
Welke HDTV-zenders kan ik ontvangen met CanalDigitaal?

Antwoord
De HDTV-zenders maken deel uit van het Thema-pakket HDTV. In dit pakket zitten, naast de bestaande themazenders, de HDTV zenders Discovery HD (vanaf 18 april), National Geographic HD (vanaf 11 april) en Brava HD (vanaf 4 april). In totaal zal het Thema-pakket HDTV uit 5 HDTV en 10 Themapakket zenders bestaan. Daarnaast ontvangt u ook vrij-te-ontvangen (FTA) HDTV-zenders.

TV Vlaanderen TopPakket

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: riji

Dat anderen dit ook doen is toch net zo klantonvriendelijk.
Het blijft voor mij een ontwijken van de regelgeving. Essentieel is dat je klant blijft bij dezelfde aanbieder, enkel de samenstelling van de diensten verandert.
Ik weet overigens niet of het commercieel zo interessant is: neem het recente themapakket-aanbod: het eerste jaar 2 ipv 4 euro/maand. Als het themapakket je slechts 2 euro waard is, dan ga je daar op in, maar als je dan aangetekend moet schrijven, daarmee naar het postkantoor en afgerond 5 euro betalen om op te zeggen, dan wordt dit toch een ander verhaal (en dan zit je weer vast voor een jaar).
Overigens moet men toch meegaan met de tijd: een paar muisklikken en je hebt er een pakket bij... zo moet je er ook van afkunnen.
Geplaatst:

TV Vlaanderen begint qua aanpak heel erg op Telenet te lijken. Ze denken dat de Vlamingen misschien niet zo clever zijn als de Nederlanders, maar ik vind het om te beginnen al niet leuk dat we met twee maten en twee gewichten worden behandeld qua prijssetting en aanbod. Canal Digitaal kijkers kregen het HD aanbod een tijdje gratis om te kunnen beslissen, wij moeten meteen een kat in een zak kopen. Ook is de prijssetting een beetje gortig. 5 euro per maand voor drie kanalen waarvan er maar twee min of meer interessant zijn is er over. Straks, als binnen een paar weken FREESAT van de BBC en ITV operationeel wordt hebben we er minstens twee extra HD kanalen en nog een 20tal film en entertainment kanalen bij zonder dat het een "penny" meer kost. Het lijkt er trouwens op dat ze hun themapakket bij TV Vlaanderen aan de straatstenen niet kwijt kunnen, anders zouden ze niet telkens hun promotie verlengen. Niet SAT freaks hebben immers hun eerste basis installatie nog altijd staan en zijn blijkbaar niet erg geneigd om de kosten te maken door een technieker het dak op te sturen om een aanpassing aan de schotelinstallatie te laten uitvoeren. TV Vlaanderen is redelijk goed begonnen, maar het lijkt dat het succes naar hun hoofd aan het stijgen is en dat daarbij de bloedstoevoer tot de hersenen wordt gestremd.

Geplaatst:

Ik weet niet of TV-Vlaanderen in het HDTV-pakket het Themapakket heeft inbegrepen. Als ze dát zouden doen, vind ik het wel een redelijke prijs voor HD-zenders + themazenders...

Bij ons betaal je ook 5 euro per maand voor de HD-zenders, de themazenders kosten 4,95 euro per maand. (5+4,95=9,95 euro per maand voor het HD-pakket in Nederland)...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Elwin van Gestel
Ik weet niet of TV-Vlaanderen in het HDTV-pakket het Themapakket heeft inbegrepen. Als ze dát zouden doen, vind ik het wel een redelijke prijs voor HD-zenders + themazenders...

Bij ons betaal je ook 5 euro per maand voor de HD-zenders, de themazenders kosten 4,95 euro per maand. (5+4,95=9,95 euro per maand voor het HD-pakket in Nederland)...

Maar jullie themapakket heeeft ook meer zenders.
Geplaatst:

Wat Nederlandse commerciële zenders betreft, dat kan je vergeten.

Zoals hier al dikwijls is geschreven, mogen deze om auteursrechtelijke redenen niet in Vlaanderen worden doorgegeven.

Zal je dan ook nooit hier legaal kunnen ontvangen, tenzij ze zouden beslissen om de Vlaamse en Nederlandse te fusioneren, maar dat zie ik nog niet direct gebeuren.

Greets

Geplaatst:

Vandaag brief gehad van TvVlaanderen, ik zou het luxe drukwerk niet willen betalen. De aangebode zenders "Thema en HD" spreken mij niet aan en het pluspakket vliegt volgend jaar eruit. Met mijn motortje heb ik voldoende FTA alternatieve. wink

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Geplaatst:

Eerste vraag van mijn vader over het HD aanbod van TV Vlaanderen:

"Zenden ze de HD kanalen uit met het Dolby Digital 5.1 geluid?"

Mijn antwoord:

"Neen, voorlopig alleen bij BBC HD en LUXE TV HD en sinds deze week zijn ze er ook mee beginnen testen op Euro1080 HD2/5."

Mijn vader huurt momenteel nog een Telenet HD Digicorder en is geabonneerd op Prime HD. Hij zou liever willen overstappen op satelliet omdat hij dan HDTV beter zou kunnen integreren met zijn HTPC. Nog een minpunt bij Telenet is dat het Prime HD filmkanaal ook meestal niet voorzien van het Dolby Digital 5.1 geluid.

Hij hoopt dus dat er snel alternatieven komen waarbij films in HD mét surround geluid worden aangeboden in een open systeem waarbij je gebruik kan maken van standaard PC insteekkaarten.

Ik denk eerlijk gezegd dat als de klassieke aanbieders van HDTV (kabel, VDSL, satelliet) niet snel met een beter aanbod gaan komen, ze op korte tot middellange termijn gaan weggeconcurreerd worden door aanbieders van HDTV via het internet (vb. Apple TV).

TV Vlaanderen TopPakket

Geplaatst:
Origineel bericht van: Paullo
Wat Nederlandse commerciële zenders betreft, dat kan je vergeten.
Zoals hier al dikwijls is geschreven, mogen deze om auteursrechtelijke redenen niet in Vlaanderen worden doorgegeven.
Greets

Ik weet wel dat auteursrechten het probleem zijn, maar je kan toch buitenlandse niet-openbare zenders aanbieden, mits je daarvoor rechten betaalt, of niet? Ik denk aan de Franse zenders die TV-VL aanbiedt. Of heb ik het mis?

Geplaatst:

De Nederlandse commerciële zenders kopen de rechten aan om een bepaald programma in Nederland uit te zenden en dit aan een prijs berekend voor Nederland.

Dezelfde rechten maar dan voor Vlaanderen worden verkocht aan de Vlaamse commerciële zenders, die betalen voor Vlaanderen.

De Vlaamse commerciëlen gaan zich natuurlijk verzetten tegen het verspreiden van dezelfde programma's in Vlaanderen in een pakket met de Nederlandse commerciële zenders die een auteursrechtelijke inbreuk plegen door ze in Vlaanderen uit te zenden.

Voor wat diezelfde programma's in het Duits of Frans betreft, zal dat de Vlaamse commerciëlen en de rechtenhouders worst wezen want je spreekt daar over een zo beperkt publiek dat daar naar kijkt dat het de moeite niet eens is om er op auteursrechtelijk vlak over te spreken.

Greets

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen