Ga naar inhoud


NEN 2580


joop001

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar de NEN 2580 en dan met name de vraag hoe de inhoud van een woning te bepalen op basis van deze NEN-norm. Wie kan hier iets over zeggen?

 

Deze vraag is ivm bepaling WOZ-waarde van een woning. De gemeente stelt simpel l*b*h (onderste deel van de woning tot begin dakhelling) + 0,5(l*b*h) (voor het dak). Echter heb begrepen dat dit niet conform deze NEN-norm is.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites


naitsirhc,

 

Bedankt voor je reactie. De NEN die gebruikt moet worden is de 2580 en daar de laatste versie van. Dat is de info die ik heb van de waarderingskamer (dit is zeg maar de toezichthouder op hoe de Wet WOZ wordt uitgevoerd).

 

Waar het mij nu om gaat is de vraag wat er wel en niet moet worden meegerekend bij de bepaling van de inhoud van een woning. Dit is van belang om te bepalen in hoeverre twee objecten met elkaar vergeleken kunnen worden.

 

Daar ik hoopte dat hier wellicht iemand zou zijn heb ik hier deze vraag neergelegd. Want ja ik kan natuurlijk €69,-- uit geven, maar zuinig als hollanders zijn hoopte ik hier de benodigde info zo te krijgen. Want die NEN bestaat uit meerdere delen o.a. voor het bepalen van inhoud en oppervlakte van kantoorgebouwen, winkels, woonwagens en woningen. Dus ja een groot deel van die nen gebruik ik niet.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...