Gast Ome Peter Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Heb mijn humax meegenomen naar oostenijk,maar geen signaal 0,0 op nederlandse kanalen dus vraag ik me af of iemand weet op welke satelliet ze hier richten. Heb jaar geleden hetzelfde gehad,heb m toen alle kanalen opnieuw laten scannen en had toen de nederlandse kanalen alleen op een andere freq?? heb er zojuisd een nieuwe lijst van pet erin gezet maar hetzelfde verhaal Digital+ heb ik 99% ontvangst fta zenders van polen komen ook haarscherp binnen(Astra) weet iemand raad aalsmede de juiste config instellingen want het moet kunnen zoals een jaar geleden heb een humax irci 5400 Schotel staat hoog op het dak die kan ik helaas niet zien,en eigenaar heeft er de ballen verstand van, de receiver die aanwezig was voor aankomst werkt normaal. Volgens eigenaar hangt er een 80cm schotel
W3ird_N3rd Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 ORF, gewoon Astra 19,2 oost. En Digital+ is alleen via 19,2 oost en 30 west te krijgen, en op 30 west zal hij niet staan. Misschien is de LNB niet nauwkeurig, probeer de frequentie in de ontvanger eens een paar megahertz naar boven/beneden bij te stellen. Wellicht kan je er dan wel op locken. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Moderator ceesv Geplaatst: 29 april 2008 Moderator Geplaatst: 29 april 2008 Hoe oud is de installatie? Misschien zit er noch een lnb in voor een oude analoge installatie. Je hebt dan geen ontvangst van de "hoge" band. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Ome Peter Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 orf krijg ik ook niet werkent met bestaande kanalenlijst enkele voor beelden digital + werkt Taq werken poolse fta werken deze werken met een minimaal 93% ontvangst om een voorbeeld te noemen polonia zit op 10860 freq volgens de officiele lijsten kijk ik nou in mijn humax dan zit ie op 10773 heb het verschil ookk al eens uitgerekentt en deze handmatig ingevoert voor de nl kanalen zowel naar beneden als naar boven Maar zonder resultaat als ik de off gegevens invoer zoals op diversie freq sites krijg ik gewoon nul,nul zowel boven als onder schakel ik terug naar digital+ bijvoorbeeld werkt alles perfect Net wat ik zij heb vorig jaar zelfde gehad en het werkent gekregen
Moderator ceesv Geplaatst: 29 april 2008 Moderator Geplaatst: 29 april 2008 Het lijkt er inderdaad op dat er geen universele lnb in de schotel hangt. Wat staat er voor local oscillator frequentie ingesteld in je ontvanger? Het omschakelen tussen de lage en hoge band gaat via het 22 kHz signaal, staat dat ingeschakeld? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Ome Peter Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Origineel bericht van: ceesv Hoe oud is de installatie? Misschien zit er noch een lnb in voor een oude analoge installatie. Je hebt dan geen ontvangst van de "hoge" band. nee van een afsttandje te zien is het een nieuwe triax met nieuwe lnb vroeg het net de eigenaar en die bevestigde dat,schotel is een jaartje geleden geplaatst door erkent instalateur
Gast Ome Peter Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Origineel bericht van: ceesv Het lijkt er inderdaad op dat er geen universele lnb in de schotel hangt. Wat staat er voor local oscillator frequentie ingesteld in je ontvanger? Het omschakelen tussen de lage en hoge band gaat via het 22 kHz signaal, staat dat ingeschakeld? 22khz staat ingeschakelt Wat staat er voor local oscillator frequentie ingesteld in je ontvanger? dat begrijp ik even niet wat bedoel je hiermee en waar te controleren
W3ird_N3rd Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Origineel bericht van: Ome Peter om een voorbeeld te noemen polonia zit op 10860 freq volgens de officiele lijsten kijk ik nou in mijn humax dan zit ie op 10773 Waar je die 10860 vandaan haalt weet ik niet, maar 10773 klopt gewoon: http://nl.kingofsat.net/tp.php?tp=2528. [edit]10860 is dus een oude frequentie..[/edit] Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Moderator ceesv Geplaatst: 29 april 2008 Moderator Geplaatst: 29 april 2008 meestal is er een menu in je ontvanger, waar je kunt instellen wat voor lnb er in de schotel zit. Bij een universele lnb zijn de l.o frequenties 9.75 en 10,6 GHz. Een andere mogelijkheid, is dat de schotel de zwakke transponders niet ontvangt omdat hij niet precies genoeg is uitgericht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pepper Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 Deze klachten komen een klein beetje bekend voor. Ikzelf neem al 13 jaar mijn schotel mee naar oostenrijk en zat in het begin ook altijd te klooien. Sommige zenders wel sommige niet, geheel geen ontvangst. Wat ik gedaan heb, is de schotel iets meer achterover zetten. Hierna perfect ontvangst Misschien heb je er iets aan, succes. groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
cookie monster Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 De elevatie , hoe dichter bij de evenaar , des hoger kijkt de schotel C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Ome Peter Geplaatst: 29 april 2008 Geplaatst: 29 april 2008 nou krijg geen toestemmng hem te kantelen naar achteren oid maar hoe kan het dan dat er op andere satposities 99% signaal binnengehaald word en jaartje geleden ging het wel zonder aan de schotel te morrelen
Gast Ome Peter Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Kan er iemand mij de exacte instellingen geven mbt schotel instellingen alsmede de zoekinstellingen voor een Humax 5400 irci
Gast Ome Peter Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 heb het maar opgegeven krijg het niet werkent met bestaande schotel installatie Ga morgen een nieuwe schotel met lnb halen die ik op me balkon ga plaatsen
Moderator ceesv Geplaatst: 30 april 2008 Moderator Geplaatst: 30 april 2008 Toch als ik alles zo lees, lijkt het alsof je de hoge band niet kunt ontvangen. Ik ben benieuwd naar je resultaten met de losse schotel. Waar haal je op de 1e mei een schotel, is niet alles gesloten? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen