Ga naar inhoud


- signaalsterkte tuner


dolphs

Aanbevolen berichten

Ik post deze vraag even in het dreamboxforum. Het geval wil dat ik een dm7020 aansluit en krijg op de horizontale frequentie 12515 en 12344 van canaal digitaal een signaal van 74-80 bij zonnige weersomstandigheden wat resulteert in hicks en freezes met een 1m20 wok.

Wanneer ik een simpele seca bak aansluit op dezelfe configuratie heb ik warempel ineens perfect beeld (schommeling tussen 4 en 5) en zeker geen freezes. Wat kan dit zijn, moet ik het zoeken in de hardware of is het softwarematig, even erbij vermelden dat het een vaste opstelling is en dat ik mij bevind op N44.27 en Oost26.05 (Boekarest). Gaarne uw reactie

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Puur schotelafstelling.

Waar een willekeurige tuner vaak geen problemen geeft bij een niet goed afgestelde schotel, daar is juist een Dreambox vaak heel kritisch.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schotel moet beter uitgericht worden. De tuner van de dreambox is nogal kritisch wat signaal betreft. Waar een andere ontvanger nog beeld verkrijgt, kan de dreambox geen beeld verkrijgen.

Op de dm 7020 moet je aan SNR toch ca 90% halen.

Ook een slechter wordende LNB kan een oorzaak zijn.

 

P.S. Henksat, je bent me net voor :D

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

90%? kiddin right?

 

enige wat hier boven de 90 komt is de Astra 3 laugh

 

de rest zit op 77% ? smile

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
90%? kiddin right?

enige wat hier boven de 90 komt is de Astra 3 laugh

de rest zit op 77% ? smile

Ik heb bij het laatste uitrichten van de schotel bijna alles op 19 90% signaal en ik zit in Macedonië dus net buiten de footprint van Astra 19.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren voordat ik weer even terugga naar NL hoop ik voor het weekend resultaat te hebben, bedankt voor uw bijdrage, het beeld nu is overgens 80 en gaat net goed smile! ps dat van 90% in Macedonia is dat met een wok van 1.20 of bijvoorbeeld 1.50 of nog hoger?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even ter verduidelijking voor de 7020.

 

De 1e serie boxen, dus met Philips tuner, geven een lagere SNR dan de latere Alps tuners.

 

Op "oudere" boxen heb je met 85 % op de Nederlandse zenders wel het meest haalbare.

Heb je echter een box met Alps tuner moet de 93% haalbaar zijn, daar zit ik hier ook op. Op Astra 1 haal je dan met de Vlaanderen en Premiere zenders 95, en Taquilla zelfs 97. Astra 3 geeft hier op de regionale 95 %

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu

enige wat hier boven de 90 komt is de Astra 3 laugh
de rest zit op 77% ? smile


Dan moet je echt je wok een keer goed afstellen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja dat ligt meer in t feit dat er iemand mn wok een knietje gegeven heeft frown

 

heb laatst voor de lol vanachter mn raam + hor nog op 12,5W lopen mikken met een 54cm crapschoteltje.. die haalt dus hogere SNR waarden op 12,5W dan mn 60cm die buitenhangt laugh

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok inderdaad een philips tuner aanwezig in de box en met 2m20 (oof) een signaal van 75% gehaald en goed beeld, echter tot uur geleden signaal teruggevallen naar 62% en hak-hak-hik-hik. Deze opstelling staat niet bij mij in de tuin maar elders, ik wou het toch melden. Echter aanpassing frequentie/ symbolrate doet wonderen en kan soms net dat beetje extra geven (zoals eerder in dit draadje gemeld). Ik zal naar een minder precieze bak moeten (of alps tuner) om beetje normaal ontvangst te gaan krijgen. Wellicht haal ik mijn oude hyundai 1010 wel van stal icm sleutelverbinding. Groet!

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...