Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Over ruim 2 weken loopt de gratis periode af van het HDTV pakket van CD.

Ik heb ook gekeken, en moet zeggen dat het een beetje tegenvalt. Ik mis 5.1 geluid en een EPG. Nu kan ik natuurlijk lopen zeveren, maar voor EUR 9,95 per maand wil ik toch een beetje meer kijken (en luisteren!!!) zoals naar een DVD.

Zijn er mensen die wel overgaan op een HDTV abbonement en ben ik de enige die afhaakt, of zijn er lotgenoten die ook niet besluiten een abbonement op deze zenders te nemen?

Ronald Gebhardt

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: ronald gebhardt
Ik heb ook gekeken, en moet zeggen dat het een beetje tegenvalt. Ik mis 5.1 geluid en een EPG. Nu kan ik natuurlijk lopen zeveren, maar voor EUR 9,95 per maand wil ik toch een beetje meer kijken (en luisteren!!!) zoals naar een DVD.

Zijn er mensen die wel overgaan op een HDTV abbonement en ben ik de enige die afhaakt, of zijn er lotgenoten die ook niet besluiten een abbonement op deze zenders te nemen?

Ronald Gebhardt

Ik ben wel zeer tevreden. Het is een begin en we mogen blij zijn dat canaldigitaal investeert in HDTV.
In loop van tijd komen er steeds meer kanalen bij.
Dadelijk ook de EK en olympische spelen in HD...

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

Ik ben het ten dele met je eens. Het is een (mager) beginnetje. Ik wacht wel een paar maanden tot de kwaliteit mijns inziens is verbetert.

In de tussentijd kunnen we genieten van EK en OS in HD - via Nederland 1.

Ronald Gebhardt

Geplaatst:

Die tien Euro is absoluut te veel voor dit magere aanbod.

Ja, het begin is er, maar ik doe er nu zeker ook niet aan mee.

Ik heb overigens maar één keer gekeken in de proefperiode, toen had ik het wel gezien.

Geplaatst:

Dolby 5.1 komt nog en ook de ondertiteling op Discovery-HD... Je had van te voren kunnen weten dat HD nog niet veel is. Nog niet veel zenders....

Het grootste missende deel is uiteraard entertainment zoiets als Sport1/Film1-HD...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ronald Gebhardt

Hallo Ronald,

Ik heb me opgegeven voor een abonnement op de eerste de beste dag dat het kon. OK, er zijn nog een aantal dingen die beter kunnen, maar ze zijn ook nog maar net begonnen.

In de loop van het jaar zullen er best meer zenders bij komen. In een andere draad heeft iemand ca. 1 week geleden al gezet dat hij van CDS te horen kreeg dat "tussen nu en 2 maanden Dolby 5.1 wordt toegevoegd". Dus ook dat komt er aan.

Bij Discovery schijnt het ontbreken van de EPG en de ondertiteling een rechtenkwestie te zijn en pas in de loop van dit jaar bijgevoegd te worden (stond ook in die draad).

Ik ben allang blij dat ze er eindelijk mee begonnen zijn. Die € 9,95 (incl. thema kanalen) vindt ik persoonlijk helemaal niet te duur.

Over 2 jaar lachen we ons waarschijnlijk rot, als we zeggen "weet je nog dat het in april 2008 maar behelpen was met HD bij CDS"? "En moet je nu eens zien". :D Ik hoop het maar.

Groeten, Alfons
Geplaatst:

als cds slim is bereiden ze dit jaar veder uit met zenders zoals eurosporthd en sport1 en film1 hd en voomhd. groeten dj

Geplaatst:

de tien Euro is absoluut te veel voor dit magere aanbod.

wacht maar als er meer HD kanalen komen dat zal de prijs wel wat duurder worden.

voorlopig even geen CD HD kanalen voor mij :D

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:
...Ik heb ook gekeken, en moet zeggen dat het een beetje tegenvalt...
Ronald,
Ik heb me wel geabonneerd en dit om reden dat ik wel tevreden ben.
Wat me opvalt is het feit dat menigeen roept dat het tegenvalt maar er staat nergens duidelijk omschreven wat er tegenvalt.
Even het tijdelijke ontbreken van Dolby en EPG buiten beschouwing gelaten, wat valt er dan tegen, zijn het de door NG, Discovery en BravaHD aangeboden programma`s of de kwaliteit zelf.
Nu kun je over smaak twisten maar voor € 9,95 krijg je op dit moment 3 HD kanalen die zeker de moeite waard zijn en het totale Themapakket.
Natuurlijk is het Themapakket niet ieders smaak maar voordat de HD kanalen eraan zijn toegevoegd moest men alleen al voor het Themapakket € 9,95 betalen en dat vond ik het zeker niet waard.
Ik vind dat het nu aangeboden HD pakket een goede prijs- / kwaliteitsverhouding vertoond, maar dat is mijn eigen mening.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat

Het grootste missende deel is uiteraard entertainment zoiets als Sport1/Film1-HD...

Dit is inderdaad hard nodig om een HDTV pakket echt aantrekkelijk te maken.

Als je het aanbod van alle HDTV providers in Europa bekijkt, dan hebben ze stuk voor stuk een HD film- en HD sportaanbod. Zelfs Albanië heeft 2 HD sportzenders in de lucht, genaamd SuperSportHD1 en SuperSportHD2.

Als CDS geen overeenkomst kan maken met Film1/Sport1-HD, hoe moeilijk is het dan om je eigen kanaal de lucht in te gooien? Dit hoeft niet gepaard te gaan met presentators en studio's, je koopt gewoon wat HD voetbalstreams in en hoppa, doorgeven die zaak. Zo doen ze het in feite allemaal, op alle HD sportzenders in Europa zijn dezelfde geijkte zaken te zien als het Engelse Premier League voetbal etc. Dit moet CDS ook gewoon kunnen.
En een filmzender starten lijkt me helemaal kinderlijk eenvoudig, hier heb je niet gek veel meer voor nodig dan een HD-DVD/Bluray speler. smile
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

En een filmzender starten lijkt me helemaal kinderlijk eenvoudig, hier heb je niet gek veel meer voor nodig dan een HD-DVD/Bluray speler. smile

En rechten voor films, en de eerste rechten voor Nederland liggen nu allemaal bij Film1, gevolgd door SBS/RTL/NPO. (helaas!)

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Apple740

En rechten voor films, en de eerste rechten voor Nederland liggen nu allemaal bij Film1, gevolgd door SBS/RTL/NPO. (helaas!)

Ook vraag ik me af toen ze het filmkanaal verkocht hebben aan Chello media of er niet een clausule in het kontrakt geweest is die het ze verbied om gelijk weer een filmkanaal te beginnen.
Ze hebben een eigen filmzender maar dat is in Belgie op Zaventem dat is"'ActionNow!' met daar een investering zou het moeten kunnen.
Misschien is dat probleem met de rechten dan ook uit de lucht als ze via Belgie uitzenden. laugh
Geplaatst:

@Jürgen

De prijs valt mij helemaal niet tegen. Ik heb nu een Set top Box pakket, dus so wie so is het HD pakket een uitbreiding met een kleine 10 zenders. Maar het gaat mij erom dat ik meer ga betalen voor iets dat nog niet helemaal 'klaar' is.

Het tijdelijk ontbeken van Dolby 5.1 en een EG zijn voor mij de belangrijkste zaken die ik mis. De inhoud van de programma's vind ik redelijk (maar dus niet uitstekend of verschrikkelijk goed). Ik ben geen liefhebber van sport, bezit zelf een grote verzameling DVD's - dus op dat vlak ben ik helemaal voorzien en zie ik nog geen toegevoegde waarde.

Ik houd de boot dus nog even af - tot deze zaken naar mijn smaak zijn geregeld.

Ronald Gebhardt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen