Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: PeterM1
Even voor de vergelijking. Deze uit america is ook wel leuk. 43 HD kanalen voor $29.99 (ongeveer 20 euro)

Je hebt dan deze zenders.

De grote vraag is natuurlijk waarom het daar zo goedkoop kan. Zo'n provider heeft 30 miljoen abonnee's oid?

Eigenlijk zouden de diverse Europese satellietproviders ook de krachten moeten kunnen bundelen, zodat ze net zo daadkrachtig kunnen zijn als één Amerikaanse provider. Dat wordt nu voornamelijk tegengehouden door zaken als uitzendrechten per land, maar waar was de Europese éénwording dan in godsnaam goed voor?

Want eigenlijk is het natuurlijk van de gekke, dat bijv. Discovery-HD in wel vijftienvoud uitgezonden moet worden in Europa. Klauwen met geld aan transponderruimte voor slechts één flut zendertje.
Eén partij die zich rot lacht, Astra Luxemburg...

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Als je het aanbod van alle HDTV providers in Europa bekijkt, dan hebben ze stuk voor stuk een HD film- en HD sportaanbod. Zelfs Albanië heeft 2 HD sportzenders in de lucht, genaamd SuperSportHD1 en SuperSportHD2.

Als CDS geen overeenkomst kan maken met Film1/Sport1-HD, hoe moeilijk is het dan om je eigen kanaal de lucht in te gooien? Dit hoeft niet gepaard te gaan met presentators en studio's, je koopt gewoon wat HD voetbalstreams in en hoppa, doorgeven die zaak.

Vind je dit niet een beetje te simplistische oplossing die je geeft. Albanië is niet te vergelijken met Nederland. En dus hopla een eigen HD sportkanaal is natuurlijk in Nederland absoluut niet mogelijk.

Dacht je dat Sport1 het leuk vind als CanalDigitaal hopla op het eigen HD kanaal Engelse, Duitse, Spaanse en Italiaanse voetbalwedstrijden in HD gaat uitzenden? Die hebben namelijk de rechten daarvan voor Nederland. En dus is dat gewoon niet mogelijk.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:

Mag Sport1 de HD kanalen wel weigeren aan CDS (tegen een billijke vergoeding)? Er was toch ooit al een geintje aan de hand met Sport1.3 waar Chellomedia uiteindelijk aan het kortste eind trok en CDS de zender uiteindelijk mocht doorgeven.

Geplaatst:

Je weet niet wat voor contracten er gesloten zijn. Je mag geen exclusiviteitsconctracten sluiten maar als op het moment waarop het contract wordt gesloten er geen andere, in dit geval HDTV, distributeurs zijn mag je wel voor langere tijd een overeenkomst aangaan.

Dan mag een nieuwe distributeur pas na afloop van de contractduur aanspraak maken op distributie van een bepaalde zender. Stel voor dat Chellomedia met de kabelaars voor 2 jaar een contract hebben gesloten voor de HD varianten van Film1 en Sport1 dan heb je daar mee te maken.

Dan zou je dus als distributeur aannemelijk bij de rechter aannemelijk moeten maken dat de periode van contractduur te lang is en dat men had een redelijk vermoeden had kunnen hebben dat andere aanbieders in deze periode ook de zender hadden willen en kunnen distribueren.

Datzelfde zie je nu met NGC HD en de Nederlandse ondertitels.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Want eigenlijk is het natuurlijk van de gekke, dat bijv. Discovery-HD in wel vijftienvoud uitgezonden moet worden in Europa. Klauwen met geld aan transponderruimte voor slechts één flut zendertje.
Eén partij die zich rot lacht, Astra Luxemburg...

Dit vraag ik me ook steeds af, niet alleen voor HD maar ook voor SD. Is het niet goedkoper om een extra codering op een zender te zetten dan de complete zender nogmaals op de sat?
Zoals bv bij de mtv's daar zitten ontzettend veel coderingen op.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Gast glorixjim
Geplaatst:

Mij zouden ze heel blij maken met Sport1HD !

Geplaatst:

en film1 HD,als ze dat kunnen waarmaken,als je de historie weet van film 1.3 zal het lastig zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: PeterM1
Ik ben benieuwd wat je voor kwaliteit wil betalen?

Voor één 24/7 filmkanaal mèt reclame (maar zonder teleshopping, alleen normale reclame dus) en redelijk recente films heb ik €10,-/maand over. Daarbij wil ik uiteraard wel een CI gebruiken anders gaat het feestje niet door. Lijkt me absoluut niet krenterig als je ziet dat Film1.1, 1.2, 1.3, 1.1+1 en Film1HD zonder reclame bij UPC slechts €12,99 kost. In mijn vraag laat ik dus al 4 zenders daarvan vallen en mag er nog reclame bij ook, en daarvoor hoeft er maar 3 euro van de prijs af.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

miss eens een mail sturen naar de film1 ploeg,heb eens een probleem gemeld en hebben me snel beantwoord dat ze blij waren met die melding,

ging over een film die al 2 keer gespeeld had en geen ondertiteling had,

heb dit vorige week of de week daarvoor weer gezien en opgenomen en nu zat er ondertiteling op,en nee toen was het geen gedubde versie in het nederlands,was engels zonder ondertiteling.

vragen kost niks hé,miss dat ze iets kunnen melden,al is het negatief,

dan weten ze dat er vraag naar is via sat ook wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Wie weet hebben we 'binnenkort' ook nog wel Eurosport HD. Die start 25 mei a.s.

Ik had ze een mail gestuurd en kreeg vandaag volgend antwoord:

Beste meneer Verbiest,

Hartelijk dank voor uw e-mail naar Eurosport.

Het ligt in de lijn der verwachting ook in Nederland Eurosport HD uit te gaan zenden.

Momenteel zijn wij nog in overleg en als alles rond is zullen wij dit naar onze kijkers communiceren.

Met vriendelijke groet,

Laura van Leeuwen

Eurosport

Groet, Alfons

Gast Soundwork
Geplaatst:
Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Beste meneer Verbiest,
Het ligt in de lijn der verwachting ook in Nederland Eurosport HD uit te gaan zenden.
Momenteel zijn wij nog in overleg en als alles rond is zullen wij dit naar onze kijkers communiceren.
Met vriendelijke groet,
Laura van Leeuwen
Eurosport

Groet, Alfons

Het zou wat zijn, als CDS deze zender nog dit jaar toevoegd.
Maar ik ben bang dat dit vooralsnog in het CDS sprookjesboek blijft. De kosten voor doorgifte zijn CDS gewoonweg te hoog.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Soundwork
Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Beste meneer Verbiest,
Met vriendelijke groet,
Laura van Leeuwen
Eurosport

Groet, Alfons

Het zou wat zijn, als CDS deze zender nog dit jaar toevoegd.
Maar ik ben bang dat dit vooralsnog in het CDS sprookjesboek blijft. De kosten voor doorgifte zijn CDS gewoonweg te hoog.

Hé Soundwork,

Ben je hier ook al weer?
Of UPC, mag ook van mij. laugh:D

Groet, Alfons
Geplaatst:

Mischien 1 gezammelijk HD kanaal op de astra1 voor spanje frankrijk nederland belgie en duitsland bv.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:
Origineel bericht van: guppje29
Mischien 1 gezammelijk HD kanaal op de astra1 voor spanje frankrijk nederland belgie en duitsland bv.

Wat betreft Discovery-HD, waar geen reclameblokken in te zien zijn (en vooralsnog ook geen subs), moet dit geen enkel probleem zijn.
Alle Europese versie's zijn voor zover ik weet exact dezelfde Engels gesproken streams.
Alleen, waar ga je die stream plaatsen? Engelse providers willen 'm op Astra 2, Skandinavische op 1 West, etcetera.

NGC-HD wordt trouwens nog problematischer, want dit is duidelijk een versie specifiek op NL gericht (Nederlandse reclameblokken en Nederlands commentaar bij de tussenfilmpjes. Tussenfilmpjes die overigens meestal niets met HD te maken hebben. Bijv. die Spaanse Flamingodanseres en die rapper, dat is alles behalve HD. Maar dit terzijde.)
Geplaatst:

ik ga ervan uit dat binnenkort ook in het HD pakket ook de volgende zenders komen

Sport1 HD

Film1 HD

History Channel HD

Eurosport HD

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen