Gast Soundwork Geplaatst: 3 mei 2008 Geplaatst: 3 mei 2008 Origineel bericht van: Alfons Verbiest Origineel bericht van: Soundwork Origineel bericht van: Alfons Verbiest Wie weet hebben we 'binnenkort' ook nog wel Eurosport HD. Die start 25 mei a.s. Ik had ze een mail gestuurd en kreeg vandaag volgend antwoord:Beste meneer Verbiest, Hartelijk dank voor uw e-mail naar Eurosport. Het ligt in de lijn der verwachting ook in Nederland Eurosport HD uit te gaan zenden. Momenteel zijn wij nog in overleg en als alles rond is zullen wij dit naar onze kijkers communiceren. Met vriendelijke groet, Laura van Leeuwen Eurosport Groet, Alfons Het zou wat zijn, als CDS deze zender nog dit jaar toevoegd. Maar ik ben bang dat dit vooralsnog in het CDS sprookjesboek blijft. De kosten voor doorgifte zijn CDS gewoonweg te hoog. Hé Soundwork, Ben je hier ook al weer? Of UPC, mag ook van mij. Groet, Alfons Uiteraard Eurosport HD zou als het aan mij ligt in alle pakketten opgenomen moeten worden, ook bij CDS dus.
Gast Soundwork Geplaatst: 3 mei 2008 Geplaatst: 3 mei 2008 Origineel bericht van: Edbe ik ga ervan uit dat binnenkort ook in het HD pakket ook de volgende zenders komen Sport1 HD Film1 HD History Channel HD Eurosport HD Daar gaat iedereen wel vanuit, alleen zal Eurosport HD de laatste zijn die bij CDS toegevoegd gaat worden, die gasten zijn peperduur. En Chellomedia: Tja, als je kijkt hoe lang het geduurd heeft voordat SD zender Film 1.3 erover gedaan heeft om bij CDS doorgegeven te gaan worden............ Ik denk dat History Channel HD en MGM HD de meest waarschijnlijke zenders zijn die in de toekomst plaats gaan nemen in het HD pakket van CDS.
edbe Geplaatst: 3 mei 2008 Geplaatst: 3 mei 2008 ik denk wel hoe meer HD zenders komen hoe duurder het HD pakket weer wordt, en daar zitten we niet op te wachten 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
W3ird_N3rd Geplaatst: 3 mei 2008 Geplaatst: 3 mei 2008 Origineel bericht van: Edbe ik denk wel hoe meer HD zenders komen hoe duurder het HD pakket weer wordt, en daar zitten we niet op te wachten Nouja, Film1Sport1 zit toch apart. Als Film1 HD erbij zou komen, en CDS zou Film1 en Sport1 loskoppelen, en dan Film1 met HD voor een euro of 15 per maand.. Dat zou nog serieus het overwegen waard kunnen worden. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Apple740 Geplaatst: 3 mei 2008 Geplaatst: 3 mei 2008 Origineel bericht van: Soundwork Daar gaat iedereen wel vanuit, alleen zal Eurosport HD de laatste zijn die bij CDS toegevoegd gaat worden, die gasten zijn peperduur. Eurosport-HD schijnt de Poolse abonnee 1 euro 44 per maand extra te gaan kosten bovenop zijn huidige HDTV abonnement. Zo onbereikbaar lijkt Eurosport-HD me dus niet. Maar waarschijnlijk zullen er nu wel weer reactie's komen van "ja maar je kunt Polen niet met Nederland vergelijken". Albanië, die net als Polen een schitterend HDTV pakket in superkwaliteit op de sat heeft zitten waar CDS (en de Nederlandse kabelaars) een puntje aan kunnen zuigen, mocht ik ook al niet met Nederland vergelijken. Met wie mag ik Nederland dan wel vergelijken? Congo? Tanzania? Of een andere 3e wereldland? Want daar lijkt het hier inmiddels op qua HDTV aanbod. "Arme" landen als Polen en Albanië hebben de meest schitterende HDTV pakketten, terwijl we hier blij mogen zijn met 3 zenders in nog eens niet de beste topkwaliteit ook. Voor top bitrates is namelijk geen plaats/geld or whatever in dit zogenaamd rijke land... eigenlijk bizar....
digitaal kijker Geplaatst: 3 mei 2008 Geplaatst: 3 mei 2008 voor mensen die altijd maar klagen dat er geen HD zenders zijn,heb net op arabsat 26 oost 3 Hd zenders in 1080i gevonden,wist niet dat er daar opzaten, er zijn er dus al zijn niet veel mensen daarvan op de hoogte,en HD zenders zijn HD zenders,als ze maar te zien zijn is het altijd leuk meegenomen. Visio tv HD,meldoy zen HD en Luxe tv HD,weliswaar zenders met beelden van plaatsen of geweren of what ever,maar ze zijn er en in goeie kwaliteit. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Alfons Verbiest Geplaatst: 3 mei 2008 Geplaatst: 3 mei 2008 Origineel bericht van: Edbe ik denk wel hoe meer HD zenders komen hoe duurder het HD pakket weer wordt, en daar zitten we niet op te wachten En als ze het dan bij een paar zenders houden "omdat men niet zit te wachten op een duurder pakket", krijgen we weer het verhaal van "ze geven maar een paar zenders door". En zo is het nooit goed. Alfons
Apple740 Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Een HDTV pakket zou naar eigen behoefte wel of niet uitgebreid moeten kunnen worden. Dus bijv. het huidige aanbod voor de huidige prijs als basis HDTV pakket behouden, en dat eventuele nieuwe HDTV kanalen daar naar eigen wens aan toegevoegd kunnen worden, uiteraard tegen een navenant hoger prijskaartje. Zo houd je iedereen tevreden. Ik zie namelijk de azijnpisserij alweer aankomen als CDS een HD kanaal toevoegt en tegelijkertijd het pakket daarom 1 euro 50 duurder maakt. Diegene die absoluut niet meer wil betalen blijft gewoon lekker in het standaard pakketje zitten, geen gezeur verder.
MagicOnline Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Gewoon alle euro zenders verplichten om per 1-2010 alles in HD uit te zenden. In de US is er ok een soortgelijke constructie en moet je eens kijken hoeveel er daar nu al in HD uitgezonden wordt. Ben je in één keer van het hele geneuzel af. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Rekordc Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 We zijn nog niet eens van Analoog af en jij wil al verplicht over naar HD of bedoel je een een extra HD zender? Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Gast Rob út Fryslân Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Goeie oplossing waar ik me wel in kan vinden. @Recordc Waarom analoog niet uitschakelen? 2010/2012 zou een mooie datum zijn om volledig over te gaan op digitaal, en dan gelijk maar alles in MPEG4 SD/HD.
Gast Soundwork Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Apple740 Een HDTV pakket zou naar eigen behoefte wel of niet uitgebreid moeten kunnen worden. Dus bijv. het huidige aanbod voor de huidige prijs als basis HDTV pakket behouden, en dat eventuele nieuwe HDTV kanalen daar naar eigen wens aan toegevoegd kunnen worden, uiteraard tegen een navenant hoger prijskaartje. Zo houd je iedereen tevreden. Ik zie namelijk de azijnpisserij alweer aankomen als CDS een HD kanaal toevoegt en tegelijkertijd het pakket daarom 1 euro 50 duurder maakt. Diegene die absoluut niet meer wil betalen blijft gewoon lekker in het standaard pakketje zitten, geen gezeur verder. Wat is sowieso niet begrijp, is het feit dat aanbieders in Nederland nog niet aan een eigen in te vullen zenderpakket door de abonnee willen. Jarenlang hebben de kabelboeren dit geroepen, maar er is nog niets van terechtgekomen. Ook CDS zou eigenlijk meer vrijheid moeten geven aan de abonnee als het om zenderkeuze aankomt. Waarom nog voor zenders betalen waar je toch niet naar kijkt? De pakketten die CDS nu biedt zijn gewoon veel te verschillend. Er zijn wel een aantal zenders uit het Toppakket die ik wil hebben, maar dan niet het gehele pakket. Gewoon een pakket met een minimum van 15 kanalen, waar je dus de rest mag selecteren en je dus per kanaal een X bedrag betaald. Een HD kanaal is dan iets duurder dan een SD kanaal. Maar goed, misschien denk ik veel te gemakkelijk en is dit technisch gewoon onmogelijk i.v.m. de verschillende coderingen.
Gast Soundwork Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: Soundwork Daar gaat iedereen wel vanuit, alleen zal Eurosport HD de laatste zijn die bij CDS toegevoegd gaat worden, die gasten zijn peperduur. Eurosport-HD schijnt de Poolse abonnee 1 euro 44 per maand extra te gaan kosten bovenop zijn huidige HDTV abonnement. Zo onbereikbaar lijkt Eurosport-HD me dus niet. Wat je in deze ook vergeet, is dat de aanbieders daar minder hoeven af te dragen aan de contentleveranciers (de zenders dus). Voor CDS is Eurosport een dure aanbieder, maar dat kan in het buitenland heel anders zijn. En ja, dan krijg je dus ook een goedkoper pakket voor de abonnee. Het mes snijdt in dit geval altijd aan twee kanten.
Apple740 Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Soundwork Wat is sowieso niet begrijp, is het feit dat aanbieders in Nederland nog niet aan een eigen in te vullen zenderpakket door de abonnee willen. Ik denk dat dit gaat gebeuren zodra er concurrentie binnen één platform komt, dus bijv. concurrentie op de kabel. De bedrijven gaan dan proberen elkaars klanten te stelen door zo gunstig mogelijke voorwaarden te scheppen. Pas dán worden ze echt klantvriendelijk.
Apple740 Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Soundwork Origineel bericht van: Apple740 Eurosport-HD schijnt de Poolse abonnee 1 euro 44 per maand extra te gaan kosten bovenop zijn huidige HDTV abonnement. Zo onbereikbaar lijkt Eurosport-HD me dus niet. Wat je in deze ook vergeet, is dat de aanbieders daar minder hoeven af te dragen aan de contentleveranciers (de zenders dus). Voor CDS is Eurosport een dure aanbieder, maar dat kan in het buitenland heel anders zijn. En ja, dan krijg je dus ook een goedkoper pakket voor de abonnee. Het mes snijdt in dit geval altijd aan twee kanten. Dat Eurosport-HD hier uiteindelijk duurder zal zijn dan in Polen kan best, maar toch niet 2 of 3 keer zo duur? Ik denk eerder aan een bedrag van bijv. 2 euro i.p.v. de 1,44 in Polen, in die trant.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen