Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Bigbro
Geplaatst:

Ik heb de draad zitten lezen. Wees vooral blij dat er nu vooruitgang in zit. Er zijn aanloopproblemen. Zo kent de DSR7121 nog de nodige niet fijne eigenaardigheden. Je weet bijvoorbeeld nooit zeker of het HD kanaal ontvangen wordt. De ene x kun je uren kijken, de andere x kun je zappen wat je wilt maar heb je geen beeld.

Dit wist ik echter van tevoren. Heb al genoeg decoder voorbij zien komen met bugs. Vreemd dat de industrie zulke ingewikkelde apparatuur kan maken die feilloos werkt, maar de gemiddelde ontvanger van satellietsignalen heeft bugs.

In ieder geval is binnenkort een update te verwachten van Philips.

In ieder geval nogmaals, wees blij dat het er nu van komt. Geniet van het EK en de Olympische spelen. Als je eenmaal de herhalingen van de bundesliga hebt gezien op AnixeHD weet je wat ik bedoel.

Groet

Bigbro

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Soundwork
Geplaatst:
Origineel bericht van: Bigbro
Zo kent de DSR7121 nog de nodige niet fijne eigenaardigheden. Je weet bijvoorbeeld nooit zeker of het HD kanaal ontvangen wordt. De ene x kun je uren kijken, de andere x kun je zappen wat je wilt maar heb je geen beeld.

Bedankt Bigbro, voor je ervaringen met de door CDS goedgekeurde ontvanger. Interessant om te lezen dat zelfs deze box er niet in slaagt om in 100% van de gevallen een HD zender op het scherm te zetten.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Bigbro
Vreemd dat de industrie zulke ingewikkelde apparatuur kan maken die feilloos werkt, maar de gemiddelde ontvanger van satellietsignalen heeft bugs.

De gemiddelde codering is tegenwoordig zo complex en dichtgetimmerd (om hackers buiten te houden) dat ze zelf niet eens meer weten hoe het werkt. :D

Zolang je op FTA zenders blijft ondervind je weinig tot geen problemen, de ellende begint meestal pas zodra de CAMS eraan te pas moeten komen. wink
Gast Soundwork
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Zolang je op FTA zenders blijft ondervind je weinig tot geen problemen, de ellende begint meestal pas zodra de CAMS eraan te pas moeten komen. wink

Ja, dat zou je verwachten. Maar de CDS HD ontvanger heeft een ingebouwde SECA2 kaartlezer, en dan nog zijn er problemen.
Geplaatst:

Ik zou graag het HD pakket voor 10 euro willen hebben zonder die andere themakanalen, ik zit echt niet op Playboy en Humor TV te wachten.

Als CD mij een pakket van 10 euro geeft, waarbij het Set Top Box pakket inbegrepen is, dan doe ik mee!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Van mij mogen ze die themakanalen ook op een plaats stoppen waar geen licht is, en die transponder vullen met HDTV aanbod, maar waarschijnlijk zijn er toch wel veel mensen die graag naar die themakanalen kijken.

De 10 euro voor het huidige HDTV pakket, maar dan voorzien van een 2e transponder gevuld met meer HDTV kanalen (in plaats van die thema zooi), zou zeer aantrekkelijk zijn.

Dan gaat een HDTV pakket er echt op lijken. wink

Geplaatst:

er was toch sprake dat er een paar themakanalen moesten verdwijnen omdat er teveel waren digitaal beschikbaar,en er een paar moeten samenvloeien,

zou dit niet plaats vrijmaken voor wat HD kanalen,

de prijs kan dan hetzelfde blijven voor nederland.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

is dat niet voor alle aanbieders dat ze ze gaan verminderen,ik dacht van wel,

het samenvoegen van docu en humortv via het digitaal kanaal,

dan komt er toch een zender vrij op die transponder,

of spreekt dit echt alleen over internet.

zou me verbazen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker

Eén zender weg zet weinig zoden aan de dijk. Bandbreedte-technisch gezien zullen er tenminste 3 á 4 SD zenders moeten verdwijnen voor één HDTV zender.
Geplaatst:
is dat niet voor alle aanbieders dat ze ze gaan verminderen,ik dacht van wel,
of spreekt dit echt alleen over internet.
zou me verbazen.

Er zijn er totaal 17, CDS geeft waarschijnlijk alleen de meest populaire door. En die worden vast niet geschrapt. Alleen de Nederland 4 carrousel kan wellicht overboord.

De kabel gaat daar wèl op besparen aangezien die ook veel van de minder populaire themakanalen doorgeven.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast thomas999
Geplaatst:
er was toch sprake dat er een paar themakanalen moesten verdwijnen omdat er teveel waren digitaal beschikbaar,en er een paar moeten samenvloeien,
zou dit niet plaats vrijmaken voor wat HD kanalen,
de prijs kan dan hetzelfde blijven voor nederland.

Ik denk dat dit voor het CDS pakket weinig uit zal maken. Er zijn ongeveer 17 thema kanalen van de Publieke Omroep op de kabel, maar CDS geeft er maar een stuk of 5 door.
Geplaatst:

Bij mij doen de HD kanalen het niet meer, iedere keer de melding dat het gecodeerd is. Al de satelliet opnieuw gescand, mijn card al een paar opnieuw laten activeren via de CD site, daar staat ook bij mijn profiel dat ik het HD pakket heb. CD geprobeerd te bellen maar daar zit constant 10 man in de wacht.

Iemand een oplossing?

VU+ Ultimo 4K

Gast aart44
Geplaatst:
Origineel bericht van: wiscel
Iemand een oplossing?

Nee maar ik ben bang dat als je belt dat het ook niet gaat helpen, hooguit kunnen ze de kaart nog een keer aktiveren.
Lijkt me toch de combinatie ontvanger ci module, dat is Topfield CDS module als ik het goed heb.
Of er moet nieuwe software in de Topfield of er moet een software update komen voor de CDS module.
Veel modules hebben grote moeite met het HD signaal. laugh
Geplaatst:

ik heb ook bijna geen beeld op de hd kanalen van canal+...het zijn allemaal gekleurde strepen en dan loopt mijn ontvanger vast.

tis niet voor niks 3 maanden gratis dus ik neem aan dat ze nog steeds aan het testen zijn...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen