Gast Invertist Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Ik gebruik een draaibare Triax 88 en wil de blind-scan van mijn ontvanger gebruiken. Hoeveel graden moeten satellieten uit elkaar staan, om geen "vervuiling" van een naastgelegen satelliet te krijgen?
Snuffer Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Denk dat je met een Triax 88 de sats die 1 graad naast elkaar zit wel kan zien. dus 7W en 8W. 30 en 31,5 W etc. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast Invertist Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Triax TFD 88, ....... Openingshoek: 2,0 graden. .... Die 2 graden zal wel gebaseerd zijn op de -3Db punten? Daarbuiten kan je dus ook nog ontvangst "genieten". Bovendien is er natuurlijk altijd enige schotel-afstel onnauwkeurigheid (vooral richting limieten van de motor). Heeft iemand praktische ervaring met het bedoelde? Ik ervaar in ieder geval bij satellieten die 2graden uit elkaar staan dat ze nog vervuiling opleveren.
Gast aart44 Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Dan zou je geen blindzoek aktie moeten starten want dan heb je er wel last van, zelf heb ik een 88 cm Triax maar 40 oost is niet normaal in te lezen dan krijg ik ook alles van Hellassat op 39 oost. En op west is Nilesat op 7 west ook een probleem hij leest dan zowel de AB 2 op 8 west in als ook Amos op 5 west.
cookie monster Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Sjaak(k) , Check bv: 28 & 26°oost eens , maar met m'n 110cm heb ik er geen last van , hoe groter de schotel , des te kleiner de openigs hoek !! Vroeger , analoog 5° W & 8°W hadden exact dezelfde frequenties in dezelfde polarisatie in gebruik !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Snuffer Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Als het ontwerp goed is cookie hahahaa TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast Invertist Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Origineel bericht van: aart44 .... zelf heb ik een 88 cm Triax maar 40 oost is niet normaal in te lezen dan krijg ik ook alles van Hellassat op 39 oost. En op west is Nilesat op 7 west ook een probleem hij leest dan zowel de AB 2 op 8 west in als ook Amos op 5 west. Dat zijn precies de problemen waar ik ook last van heb. Ik kan de vraag ook andersom stellen (zeker met in het achterhoofd wat Sjaak zegt over het niet dubbel gebruiken van frequenties op bij elkaar gelegen sats (maar ook dan: wat is bij-elkaar?)): Hoe dicht moeten (met mijn schotel) de satellieten bij elkaar staan om ze als één te mogen beschouwen (en er dus zinvol een blinde scan op los te laten)?
cookie monster Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Origineel bericht van: Snuffer Als het ontwerp goed is cookie hahahaa Bikini's In elk geval , 26°O & 28°O zijn mooie voorbeelden ivm de openingshoek C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
trust Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: cookie monster Sjaak(k) , Check bv: 28 & 26°oost eens , maar met m'n 110cm heb ik er geen last van , hoe groter de schotel , des te kleiner de openigs hoek !! Ja of een Gregorean gebruiken zoals hier, dan heb je echt geen last meer van nabuuur satellieten Nou , Sjaak met m'n 120 greg optimaal afgesteld op Nilsat pakt ie toch mooi Atlas (12566 V) op 8º west mee (en meer kanalen van die satelliet) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Om me echt goed te leren kennen , zul met me moeten gaan samenwonen , en daar heb ik weinig zin in Maar nu serieus , op de Nilesat transponder 12226 H heb ik met die 120 greg op de maxplus 2100 een level van 87% en kwal. 665% Met elke tik naar oost of west die ik de positioner (Pace MSP 995)geef , dalen die waardes . Laat ik de schotel daar staan en kies de Amos lijst , krijg ik nergens beeld . Ook op de transponder 11591 V van Atlantic Bird 3 level 84% en kwal. 60% Maar kies ik de lijst van Telecom 2D dan heb ik op 12566 V zelfs een level van 97% en kwal. 82% . Door de schotel naar de positie van de Tlecom 2D te draaien worden die getallen 97 / 85 . de schotel moet wel een hele kleine openingshoek hebben , wil je hier geen last van hebben (of een hele slechte lnb nemen) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen