Ga naar inhoud

Premiere kaartwissel gestart, NDS in beeld!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zolang dat ik m'n contactpersoon uit duitsland niet kan contacteren moet ik even wachten,

anders bel ik hem eens volgende week.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Vrije vertaling artikel digital fernsehen :

Coderingswissel bij premiere zorgt voor verwarring bij klanten.

Veelgestelde vragen zijn :

Ik heb een premiere-ontvanger moet ik nu een nieuw toestel kopen?

ANTWOORD PREMIERE : Neen ALLE PREMIERE GOEDGEKEURDE ONTVANGERS kunnen als voorheen gebruikt worden.

Hoe Kan ik mijn PREMIEREontvanger naar de nieuwe codering omschakelen?

ANTWOORD PREMIERE : de klanten moeten zich in eerste instantie om niets bekommeren. We hebben alles zo klantvriendelijk gemaakt en de omschakeling, van alle klanten wiens receiver kan omgezet worden naar NDS, zal automatisch gebeuren. Eenmaal dat na deze softwareaanpassing het toestel aangeschakeld wordt wordt de update automatisch geinstalleerd en verschijnt een melding op het scherm die de klant meld dat hij een kostenloze HOTLINE moet bellen. Hier moet hij zijn smartkaartnummer en Receivernummer opgeven. Geen klant moet zijn Premiere programma's missen want we schakelen in afwachting van zijn nieuwe kaart gedurende de overgangsperiode zijn betreffende paketten vrij. Alle andere klanten die een premiere ontvanger hebben die niet kan omgezet worden krijgen automatisch een nieuwe NAGRAVISION kaart opgestuurd. Let erop op de daarop volgende dagen krijgt u via de post een enveloppe van Premiere met uw nieuwe kaart.

Kost de update de klant iets?

ANTWOORD PREMIERE : neen, de ze is gratis voor de gebruikers, ook het servicenummer is kostenloos.

Hoe zie ik dat mijn ontvanger de update gedaan heeft? Wat moet ik doen?

ANTWOORD PREMIERE : wanneer de update beschikbaar is en de klant zijn toestel inschakeld krijgt de klant een boodschap op zijn scherm die hem zegt de hotline te bellen, zijn smartkaart- en receivernummer door te geven. Om geen programma's te missen worden dan tot de komst van de nieuwe kaart de gekozen paketten open gezet. Let dus op uw post, in een premiere-enveloppe zit uw nieuwe kaart - openen dus.

Ik heb een Premiere receiver mag Premiere zomaar mijn toestel's software dusdanig veranderen naar de codering NDS alhoewel ik liever NAGRAVISION zou houden?? Kan dit zomaar volgens de rechtspraak??

ANTWOORD PREMIERE : Deze updat is volgens de rechtspraak, want met deze wordt de specifieke EIGENSCHAP van een PREMIERE GOEDGEKEURDE ONTVANGER verzekerd

IK HEB GEEN GOEDGEKEURDE ONTVANGER hoe blijf ik verder premiere ontvangen?

ANTWOORD PREMIERE : de ontvangst van PREMIERE is volgens onze contractovereenkomst ENKEL TOEGESTAAN MET GOEDGEKEURDE PREMIERE ONTVANGERS. Voor alle andere ontvangers kunnen we niets garanderen. Daarom voeren we ook de certificiëring van Premiere ontvangers door.

Werkt mijn Alphacrypt-module na de omschakeling nog?

ANTWOORD PREMIERE : ook deze is niet door premiere goedgekeurd en ook hiervoor dragen we generlei verantwoordelijkheid of garantie voor de werking. Of deze het na de omschakeling zal blijven doen is ons niet bekend.

Midden mei ga ik op vakantie en plan opnamen met mijn HUMAX PDR9700. Krijg ik ondertussen mijn nieuwe kaart gebeurt de opname dan nog, of zijn mijn opnames gecodeerd?

ANTWOORD PREMIERE : Ten eerste blijft alles wat tot de omschakeling opgenomen werd ook na de omschakeling zichtbaar. Het staat evenwel nog niet vast of de HUMAX PDR9700 omgeschakeld kan worden naar NDS en in dat geval een NIEUWE NAGRAVISIONkaart krijgen. Mocht deze ontvanger alsnog naar NDS omgeschakeld worden dan kan het zijn dat de opnamen niet gebeuren. Wordt de ontvanger wel naar nagravision omgezet dan werken de opnames tot men zijn nieuwe kaart er in steekt.

Ik heb een Premiere-interactieve ontvanger en een dBox 2. Kan ik mijn nieuwe kaart op de 2 apparaten gebruiken zoals nu na de omschakeling. Zo neen, wat kan ik doen?

ANTWOORD PREMIERE : Men kan met zijn nieuwe kaart niet onderling wisselen tussen een NDS en een Nagra-ontvanger. Voor betrokken klanten is er de mogelijkheid een 2e abo af te sluien of één ontvanger om te ruilen (lees volgens mij : zelf te kopen)

Geplaatst:

@W3ird_N3rd

dat je kaart moet terugsturen voor de wissel is omdat je in het buitenland woont en niet zelf kan bellen (waarschijnlijk) zonder afgesloten te worden. Weet ook niet of niet Premiere goedgekeurde ontvangers de melding van de update op hun tvscherm zullen tonen om naar de hotline te bellen. Denk dus dat dit de reden is en ja dan zal het even zwart zijn bij jou, maar was ook niet de bedoeling dat er een Premierekaart in het buitenland zit.

Geplaatst:

als je een familielid in duitsland hebt kan dit heel goed gaan zo,maar je moet dan die familielid veel zien of zeker veel contact mee hebben,

dat de kaart terug moet is normaal altijd zo als je dit in het buitenland gebruikt,

er zijn zelf kaarten met abbo's op die tegen een spotprijs worden verkocht voor een jaar,

zo pakketten dat ze met een soort kortingsbon erop kunnen aboneren en een pack gratis hebben gedurende een jaar,

zoals ik heb wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Konig FTA20

Gast NDS4Ever
Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker
.....dat de kaart terug moet is normaal altijd zo als je dit in het buitenland gebruikt.....

Huh? Probeer je hiermee aan te geven dat Premiere weet dat jij in het buitenland woont ? Of heb je een zgn. pre-paid kaart ?

WIE OH WIE, heeft al een officiele berichtgeving gehad van Premiere zelf dat de kaart gewisseld moet gaan worden?????????????
Geplaatst:

Neen dat weten ze in princiepe niet, er moet wel gebeld worden om de nieuwe kaart te krijgen en de ouden zit dan in een receiver waar je ook het nr moet van opgeven. Denk dat als men Premiere belt met "buitenlands nr" dat kaartje definitief op zwart gaat.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bowsat

We hebben alles zo klantvriendelijk gemaakt en de omschakeling, van alle klanten wiens receiver kan omgezet worden naar NDS, zal automatisch gebeuren. Eenmaal dat na deze softwareaanpassing het toestel aangeschakeld wordt wordt de update automatisch geinstalleerd en verschijnt een melding op het scherm die de klant meld dat hij een kostenloze HOTLINE moet bellen. Hier moet hij zijn smartkaartnummer en Receivernummer opgeven. Geen klant moet zijn Premiere programma's missen want we schakelen in afwachting van zijn nieuwe kaart gedurende de overgangsperiode zijn betreffende paketten vrij. Alle andere klanten die een premiere ontvanger hebben die niet kan omgezet worden krijgen automatisch een nieuwe NAGRAVISION kaart opgestuurd.

Dit zal de reden zijn dat je je kaart moet terug sturen, NIET naar Pr*emiere maar naar je TUSSENPERSOON. Heeft niets met Pr*miere zelf te maken maar met de werkwijze om aan je nieuwe kaart te geraken.
Geplaatst:

heb hem vanmorgen al gehoord,

die gaat mij een nieuwe kaart opsturen en ik moet de oude dan opsturen als ik de nieuwe heb.

zo zei hij me het toch,

zal wel zien hoe het zal verlopen.

denk dat ik een NDS kaart ga krijgen,heb het nadrukelijk gevraagd om deze aan te vragen.

Konig FTA20

Gast NDS4Ever
Geplaatst:
Origineel bericht van: Bowsat
Dit zal de reden zijn dat je je kaart moet terug sturen, NIET naar Pr*emiere maar naar je TUSSENPERSOON. Heeft niets met Pr*miere zelf te maken maar met de werkwijze om aan je nieuwe kaart te geraken.

Ben zelf mijn eigen tussenpersoon, kaart staat gewoon op mijn naam op een adres in Duitsland en betalingen gaan via mijn bankrekening in Duitsland (met gewoon NL adres). Loopt al jaren zo.... Krijg wel eens post uit Duitsland van Premiere, maar van nieuwe kaarten etc. nog niks vernomen.

Vandaar mijn vraag of iemand al iets officieels heeft gehoord rechtstreeks via Premiere, dus niet via een tussenpersoon. Of heeft niemand een kaart op zijn eigen naam staan ......... ?

Trouwens bellen naar servicenummers is absoluut geen probleem, gewoon een kwestie van je nummer afschermen.
Geplaatst:

Eerste vertaalde tekst komt van de site van pr*miere zelf ivm kaartwissel.(had je ook zelf gepost) Tweede vertaling komt van een vraag en antwoord tussen digit*lfernsehen en Pr*emieremedewerker, dus niet van een tussenpersoon.

Geplaatst:

En hier vind je een schematische voorstelling van de werkwijze, ook te vinden op de Premiere site :

http://www.pr*miere.de/premweb/cms/de/kundencenter_sogehts_kabelbw.jsp

Werkwijze hier vermeld is voor kabelabos maar gezien de content van de eerste tekst blijkbaar ook bruikbaar voor de satontvangers

Verder stond er in de eerste tekst van Pr*miere dat ze zelf alle nodige info ten gepaste tijden zullen verstrekken en de klant zelf niets hoeft te doen dan de stappen dan te volgen. Zullen waarschijnlijk stelselmatig de abonnees benaderen.

Gast NDS4Ever
Geplaatst:

@Bowsat, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je met tussenpersonen de mensen in NL bedoelde die voor veel geld Premiere abo's verkopen in Nederland.

Geplaatst:

hallo met bert ik heb nou de premiere jaarkaart nog sO2

kan ik straks gewoon weer een jaarkaart kopen en welke type moet ik nemen.

ik heb een dreambox7000 & 7020 en een humax 5400 want de humax is een echte irdeto bak daar draaide kaart super in en de update's waren altijd snel.

Nou Premiere is begonnen met het wisselen van de kaarten, ze geven 2 mogelijkheden de nieuwe encryptie NDS of de opvolger van Nagra2 is dus Nagra3.

hoe denken jullie er over en op hoeveel mHz gaat de kaart draaien 600 mHz of 357 mHz welke cam of cam's

groetjes bert

whistle

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
De hackers hebben weer een nieuwe uitdaging binnenkort... :D
Tja dat kan jij wel zeggen maar zover ik weet is er nooit iemand geweest die zelfs ook maar dichtbij een hack van het NDS systeem is gekomen...

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen