Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Vandaag een minder goede koninginnendag gehad.

Uitgerekend bij het kijken naar de verwikkelingen rond de orange familie klapt de TV eruit, geen beeld meer en de standbij-Led knippert rood (protectie mode?).

Dus plotseling wel wat te doen op koninginnendag, maar wie helpt mij verder?

Onderzoek wijst uit dat er een sluiting is opgetreden in het VS-voedings circuit (normaal 178V)

Verder meten en desolderen van wat onderdelen heeft de dader van de problemen zichtbaar gemaakt;

Het is een zwarte module (een beetje het model van die STK-modules uit een versterker), plat liggend op de print met een koelvin erop.

Twee rijen printpennen, 1 rij ingangen, de andere rij printpennen met voeding en uitgangen, 21 pootjes totaal.

Er zitten twee van deze modele in, de andere is nog heel (geeft geen sluiting tussen VS en GND)

Maar nu komt het, op de modules is geen enkele type-codering te ontdekken, ook onder de koelplaat (zit met twee schroefjes vast) is geen enkele codering te vinden.

Er zit alleen een papieren sticker met een nummer: 011102-0631

Wie kan mij hiermee verder helpen, wat zou het typenummer kunnen zijn, en waar zou een nieuwe module te verkrijgen zijn? confused

De TV is van 2002, Merk LG, het type is PDP42WVSN3

Alvast mijn dank, ook namens de andere gezinsleden.

Grtz,

Max

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Geplaatst:

maak eens een foto van het board en de betreffende stickers op het board en het paneel. Ik vermoed dat het een y-sus board is, als ik het verhaal zo lees.

Groeten,

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Geplaatst:

Hoi Allen,

Steve, Bedankt voor het schema smile

Het paneel op de foto is het juiste, het blijkt inderdaat het YSUS paneel te zijn, het is eigenlijk de eerste keer dat in een plasma TV van binnen zie....

Het is dus de horizontale aansturing.

Dezelfde PCB-panelen van LG worden in verschillende andere merken Plasma TV`s toegepast, o.a. medion, gateway, etz..

Uit reakties op een ander forum blijken de panelen door LG alleen als set geleverd te zijn (service kit) voor het YSUS paneel heb ik prijzen van 600 euro gezien mad

Dit terwijl die losse modules veel defect blijken te gaan.

Een slimme Duitser heeft het gelukkig anders aangepakt,en heeft de betreffende module simpel nagebouwd, kosten +/- 30 euro.

http://forum.iwenzo.de/reparatur-flachbild-fernseher-und-bea...0225.html.

Knappe "reverse engineering" petje af!

We zoeken nog verder naar een echte module, maar nabouwen is zeker een optie geworden.

Grtz,

Max

Geplaatst:

hi de link werkt niet topic bestaat niet ?

gr boma

Geplaatst:

Hoi,

Die link naar de zelfbouw module is niet geheel goed doorgekomen,

je zou zonder registreren het betreffende topic moeten kunnen lezen.

Voor de geintereseerde een 2e poging:

http://forum.iwenzo.de/reparatur

-flachbild-fernseher-und-beamer-f26

/nachbau-eines-42sd3-hybrid-ics-lg

-ysuszsus-reparat-t30225.html

Grtz,

Max

Geplaatst:

Dat lijkt mij doenbaar zo een printje te maken maar voor alleer ik zou beginnen toch eerst eens zien of al de onderdelen goed verkrijgbaar zijn.
Het kan zijn dat ik zo iets ook moet gaan maken voor die jvc gd-v4210pce maar moet eerst de eeprom zien te bemachtigen(die is er uit weg plasma 2de hands gekocht )

p.s Steve ik heb het juiste schema gevonden van de 4210pce dat van de 4200 had toch wat afwijkingen

Gr boma
Geplaatst:

@steve

hoi steve je had een link geplaatst met service manuals voor de lg,heb je ook zo een link voor pioneer plasma's en marantz dvd spelers ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Steve
van welke type`s wil je een schema hebben ?

Hi Steve
Ik heb een vraagje ik zoek de eeprom voor een gd-v4210pce (at24C32 4210pce )
maar nu kan ik alleen er eentje vinden voor een pzw zou het met deze lukken zouden ze verwisselbaar zijn de PZW met de PCE

Groetjes Boma
Geplaatst:

je kunt de service kit evt.ook bij eB bestellen,type van het modul intoetsen,.ik heb zelf mijn Lg 42px 2rva ook defect gehad,L printplaat,was voor ca 90 euro voor 3print platen klaar,by een fa.C&G uit Glasgow Uk.ivm.com.link's kan ik niet meer op dit forum vertellen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen