Ga naar inhoud


Voor de zeezender fans : Radio Waddenzee


view

Aanbevolen berichten

Wie graag eens na zeer lange tijd weer eens een zeezender wil horen kan dit doen opde middengolf, AM 1602 Khz.

Daar zit radio Waddenzee vanaf de "Jenny Baynton", ze liggen momenteel in de buurt van het eiland Griend.

Hier in Limburg is het met een S2 te ontvangen (dit op een goede ontvanger en een externe afgestemde MG antenne)

 

view

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Hallo bavo27,

 

inderdaad zo ongeveer ziet het schip eruit. Het is namelijk een gemaakte foto.

De mast is niet rood/wit. Al was dat wel eerst de bedoeling.Dit is het schip zoals het in de haven lag:

 

waddenzee-mrf.jpg

 

Zaterdag ben ik aan boord en zal daar dan een stapel plaatjes schieten.

Daar ik als vrijwilliger aan boord heb meegeholpen zag ik het schip "groeien".

Bij mijn laatste bezoek was alles zover klaar maar de mast stond er nog niet op.

Ik ben zeer benieuwd en zal tzt een plaatje van het schip hier neerzetten.

 

view

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag op bezoek geweest op het schip. Na een uurtje varen waren we 8 (zee)mijl uit de kust, dit is ongveer 14.4 km, en kon de onderstaande foto geschoten worden. En dus vers vanaf de zee :D

 

 

IMG_4053kl.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ontvangst hier valt best tegen wink

 

en dan zit ik nog relatief dicht bij de zender volgens mij laugh

 

mijn simpele loop antenne heb ik alle richtingen al eens uit gedraait alleen t blijft net wel / net niet lock frown

 

die 20KW zender in hulsberg ( 891khz ) pakt die wel goed op

en dat is toch een heel wat kilometertjes verder vanaf hier wink

 

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ou-Tannu,

 

vreemd, ik vond ze wel sterk vanaf het schip, ze zaten daar maar met 800 Watt ! en toch in het zuiden van het land binnen gekregen met een S5. Dit wel met een afgestemde buitenantenne.

 

Nu wordt de landzender weer gebruikt, het schip is nu weer terug in de haven van Harlingen.

 

view

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik snap het ook niet laugh

 

of er zit hier een iets in de buurt wat best stoort smile

 

gezien 891 uit t zuiden zuid oosten komt en Radio Waddenzee uit het noord westen:?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast Drs. IJzerbout

Nou, ik dus zo geil als boter...zoek eens midden in nacht/ochtend via mijn autoradio op 1602 KHz en jawel...door de ruis is er een vlaag van een zender te horen..ik kon niet thuis brengen wat er draaide.. het leek me iets op André Hazes of zowat.

 

OK..geen probleem dacht ik...met die 500 Mighty Watts kom je dus niet echt ver...dan maar het internet...eens kijken wat die jongens dan al zo presteren.

 

WinAmp...doet het niet.

WMP..doet het niet.

Real Player..zou het wel moeten doen, maar mijn PC loopt er finaal op vast.

 

Dus ehh jongens ga zo door...! Jullie staan tot nu toe niet in mijn favorietenlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We praten hier over 'radio seagull'? Is dat het bootje dat jarenlang langs de Oostvaardersdijk (Muider/Almeerderzand) lag te niksen met een AM zender? Hoe heet die schuit? Weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet, de radio Seagull die nu aktief is vanaf de "Jenny Baynton" is afstammeling van de radio Seagull die in de jaren '70 uitzond vanaf het zendschip de mv "Mi Amigo" en die ligt al een tijdje op de bodem van de zee ...

Markant was dat de mast van het schip ongeveer 6 jaar nog boven het water uitstak.

 

@Drs. IJzerbout, werkt de stream nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via internet inderaad een prachtig geluid en prima muziek. Wel rare commercials. AM. Wasda? Ik gooi standaard alle AM antennes weg die meeverpakt worden met zelf de duurste HiFi... laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...