Ga naar inhoud


Voor de zeezender fans : Radio Waddenzee


view

Aanbevolen berichten

*grijns* Gewoon zelf eentje maken.

Radio Waddenzee komt hier in het zuiden van het land overdag met S1 binnen, maar soms lopen de condities goed op en kan ik zelfs een S8 noteren. De ontvanger is een Yaesu FRG 7700 en een Kenwood AT-230 antenne tuner.

 

(Het is wel een beetje offtopic, maar zorgt ervoor dat veel meer ontvangen wordt dan de standaard meegeleverde antennes.) Meer info over deze spriet: http://dreamradio.nl/phpBB/viewtopic.php?t=8

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout

OK...bijna niemand heeft een super gevoelige AM ontvanger en gaat eens via de AM uitgebreid naar Waddenzee op 1602 KHz luisteren.

Nu woon ik niet in het doelgebied van deze zender..toch luister ik ´s nachts vaak naar de middengolf en ontvang hiet in het RheinMain gebied meerdere low power zenders uit Engeland: Capital Radio..etc. brult hier binnen ´s nachts.

Nu zitten er voor en achter 1602 KHz enkele high power DRM zenders, Vatican Radio..etc. Dus OK misschien wat te veel verwacht.

Ga ik op de website om naar de life stream te luisteren:

1) WMP: tijdelijk niet bereikbaar

2) Real Player: tijdelijk niet bereikbaar

3) WinAmp draait nu..ik vind het geluid redelijk, wel te hard...hier luister ik nu naar terwijl ik dit bericht schrijf. Behoorlijk opgepompt. Heb trouwens nog geen DJ wat horen zeggen. Afgezien van dat je een ansichtkaart kan sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig: Als ik de stream open in i-tunes lees ik Radio Waddenzee/ Radio Seagull

 

* Radio Caroline, daar zocht ik naar. Als dit alles ook nog een gesponsored wordt door een Vlaamse koekjesbakker lach ik me helemaal gek..

Alleen hadden de gasten van MiAmigo het even beter bekeken: Girona, even onder Barcelona in het hippe Spanje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DRS.

 

Citaat:
Ga ik op de website om naar de life stream te luisteren:

1) WMP: tijdelijk niet bereikbaar

2) Real Player: tijdelijk niet bereikbaar

3) WinAmp draait nu..ik vind het geluid redelijk, wel te hard...

 

Toch raar hoor, ik luister hier met de Windows Mediaplayer. Ik heb geen extra fratsen op de pc en kan zonder problemen luisteren. Zou het misschien aan de provider liggen dat deze iets niet door laat?

 

@MP4, Wat Caroline betreft, ik heb aan boord van radio Waddenzee de eindbuis van radio Caroline North mogen bewonderen, deze waren aktief vanaf de mv "Frederica". Het was een van de 4CX buisjes ... een hoop vermogen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Nou ja...tegenwoordig zijn zulke zenders allemaal getransistoriseerd...zelfs de DLF zender op 153 KHz en 207KHz blerren over het halve continent met 500 KW...transistoren wel te verstaan. Digitale modulatie doet de rest...geen DRM...nog niet dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frits S.

Ik heb hier een wi-fi radio op mijn draadloze netwerk en Waddenzee/Seagull komt prima binnen. Leuk, hoor. Halverwege jaren zeventig luisterde ik als liefhebber van albummuziek naar de oorspronkelijke Radio Seagull via de Mi Amigo, dus het is een beetje jeugdsentiment.

 

Leuk speeltje trouwens, zo'n wi-fi. Mijn favoriete stations komen uit de States en hebben een heel behoorlijke geluidskwaliteit, 128 Kbps (WFUV, check it out!) en in een enkel geval zelfs 192 Kbps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, maar dan doch alleen met een indirect verhitte kathode tired

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

En met een verguld stuurrooster. Vergulde buisvoeten, buizen die uit orginele doosjes kwamen of die in een houten kistje 50 jaar lang richting noord-oost gestapeld waren.

Het is net als wijn...en zelfs Willem-O-Duis (sorry Willem Druif) zou zeggen: zoet gevoiced...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pukje
am is voor mij nieuw terein.

Jaha Pukje AM dat waren nog eens tijden.

Daar kunnen IJzebout Sjaak(k) en ik

en met ons nog enkele andere over meepraten

We bouwden vroeger onze ontvangers en zenders nog zelf.

 

1439277-sjempotontvanger.JPG

Ik heb nog de sjempot senior ontvanger gebouwd deze had luidsprekerweergave en paste ook in een jampot.

Schema's haalden we uit dit blad en dan hebben we het over begin jaren 60 van de vorige eeuw.

post-8198-1318259773,3408_thumb.gif

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je nog het project van dr blan om een fm

ontvanger de maken waarmee je politie/taxi/luchtvaart enz

kon ontvangen.

Heb weken gespaard (zondag centen) om de onderdelen bij

elkaar te krijgen maar nooit iets ontvangen alleen

een ukw zender met flankdetectie eek

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...