Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook de ip angry scannerkan de Kathrein niet vinden.

Ik het 2 rages gescand, namelijk:

1: 192.168.1.1 - 192.168.1.254

2: 192.168.0.1 - 192.168.0.254

In beide ranges wordt de Kathrein niet gevonden.

Moet ik nu concluderen dat wellicht de Kathrein dood is?

Maar wat ik mij afvraag is of het netwerk op de Kathrein al aktief is als de Kathrein meteen naar het opstarten blijft hangen?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast aart44
Geplaatst:
Origineel bericht van: Spiderman1974

1: 192.168.1.1 - 192.168.1.254
2: 192.168.0.1 - 192.168.0.254

In beide ranges wordt de Kathrein niet gevonden.
Moet ik nu concluderen dat wellicht de Kathrein dood is?

Maar wat ik mij afvraag is of het netwerk op de Kathrein al aktief is als de Kathrein meteen naar het opstarten blijft hangen?

De tweede range heeft geen zin met die 0 er in omdat je eigen computer 192.168.1.80 heeft als de Kathrein niet gevonden wordt met de stroom aan dan is dood een groot woord maar misschien is de kabel kapot.

Het netwerk moet OK zijn ook als de Kathrein uit staat zoals hier en ik kan gewoon verbinding maken.
Ja dan weet ik het ook niet meer misschien is meten weten. smile
Geplaatst:

Probeer eens het volgende:

set ethaddr 00:50:fd:ff:ab:b9

set ipaddr 192.168.x.x

set serverip 192.168.x.x

set netmask 255.255.255.0

En dan de procedure volgen. 192.168.x.x is je netwerk. Je moet op je PC checken in welk netwerk dat je zit. Dit kun je opvragen via :

CMD [ENTER]

IPCONFIG [ENTER]

Output van mij is dan:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan

IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.81

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254

In mij geval zou ik dus doen:

set ethaddr 00:50:fd:ff:ab:b9

set ipaddr 192.168.1.20

set serverip 192.168.1.80

set netmask 255.255.255.0

tftp a4000000 emergency.ub

bootm a4000000

etc,etc,etc

Met set ethaddr 00:50:fd:ff:ab:b9 stel je een MAC-adres in. Dit kan je gewoon zo invoeren, bij de herstel zal hij gewoon de MAC-adres pakken van het apparaat zelf (lijkt mij).

Als je in een oude speedtouch netwerk zit (10.0.0.x) dan pak je gewoon dat segment smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44

De tweede range heeft geen zin met die 0 er in omdat je eigen computer 192.168.1.80 heeft als de Kathrein niet gevonden wordt met de stroom aan dan is dood een groot woord maar misschien is de kabel kapot.

Die 2e range heb ik gescant met natuurlijk mijn laptop ingesteld op 192.168.0.80 wink

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Ok,

Ik heb zo juist een cross cable gekocht, nu kom ik een stapje verder.... zie screenshot:

Weet iemand wat ik nog kan proberen, ik krijg nu het idee dat hij de tftp server niet vindt?

Firewall en dergelijke staan uit!!

post-24219-1318259741,8395_thumb.jpg

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Ok,

Heb je zeker weten TFTPD32 aanstaan? En heb je de emergency.ub ook geplaatst in de aangegeven basemap (kun je boven in instellen binnen TFTP32 of via Settings)? Je kan ook controleren of het bestand ook daadwerkelijk op de TFTP32 server staat, door op Show Dir te klikken. Dan zie je de content smile

Je kan de basemap ook op een andere locatie instellen en daar gewoon emergency.ub in plaatsen.

Download desnoods de laatste release. Overigens, via het tabblad client kun je testen of je ook een bestand kan uploaden. Als dit het doet, dan betekend het dat je tftpd server het doet smile

Ik heb net even de laatste editie geprobeerd en de basemap aangepast naar een andere locatie. Daarin vervolgens het bestand geupload en dit lijkt allemaal te werken. In mijn geval was mijn IP: 192.168.1.81 op port 69.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Geplaatst:

Ik heb (nog) geen Kathy maar je zou het natuurlijk ook met een andere ftp-server kunnen proberen. Verder toch ff wat dingen noemen die ik denk dat je wel gedaan heb maar toch voor de zekerheid.

- Client en server IP zijn in Kathy goed ingesteld (zo te zien wel)?

- IP (ftp)server is ook echt het IP waar op de ftp-server op draait?

- Is de share (dir) in de ftp-server goed ingesteld?

- Staat het bestand op die plaats

- Netwerk/UTP kabel(s) goed en (op elkaar via hub/switch of crosscable) aangesloten?

- Poorten switch/hub goed gekozen (niet perongeluk de uplink gebruikt, teminste als je een switch heb die niet autosensing op de poorten is en dus een aparte uplink heb)?

Ik noem maar wat dingen mischien zit er wat tussen... wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: NINjak
Ik heb (nog) geen Kathy maar je zou het natuurlijk ook met een andere ftp-server kunnen proberen. Verder toch ff wat dingen noemen die ik denk dat je wel gedaan heb maar toch voor de zekerheid.

- Netwerk/UTP kabel(s) goed en (op elkaar via hub/switch of crosscable) aangesloten?
- Poorten switch/hub goed gekozen (niet perongeluk de uplink gebruikt, teminste als je een switch heb die niet autosensing op de poorten is en dus een aparte uplink heb)?

OK, nu ben ik weer een stapje verder want ik kan niet via een ftp verbindig de TFTP server bereiken. De firewall staat uit dus daar kan het niet aan liggen?????

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:
Origineel bericht van: NINjak

OK, nu ben ik weer een stapje verder want ik kan niet via een ftp verbindig de TFTP server bereiken. De firewall staat uit dus daar kan het niet aan liggen?????

FTP is ongelijk aan TFTP! Dit is een geheel ander protocol ( port 21 TCP vs port 69 UDP) dus je moet een TFTP client gebruiken om dit te controleren.

Je hoeft ook niet te 'kloten' met shares en/of rechten. Gewoon de emergency.ub plaatsen in de basemap die je in TFTP32 hebt ingesteld. Check even met Show Dir of hij wordt weergegeven!

Zie mijn tekst over hoe je wat kan testen smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Geplaatst:

Ok,

Ik ben al een heel stuk verder op weg.

Ik heb namelijk PumpKin tftp server op een andere machine geinstalleerd en hij maakt nu eindelijk contact. Hij heeft een hele procedure uitgevoerd en hij is gestopt met:

TestModeMgr:: CheckMode : Testmode Disabled

Is hij nu klaar of moet er nog iets gedaan worden?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:
Ok,
Ik heb zo juist een cross cable gekocht, nu kom ik een stapje verder.... zie screenshot:

Weet iemand wat ik nog kan proberen, ik krijg nu het idee dat hij de tftp server niet vindt?

Firewall en dergelijke staan uit!!

Ik heb hier ook nog een artikel hoe het bestand via hyperterminal (zonder ethernet verbinding) te verplaatsen.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd. Maar het misschien de moeite waard om er even naar te kijken.

Zal een kopie per email toezenden:

Korte beschrijving:

1. in HyperTerminal aangeven: loadb a4000000
dan komt er een melding Ready for binary download to 0xa4000000

2. Boven in HT balk aangeven Ubertragung (of andere tekst) en dan data verzenden kiezen en pad naar betreffende bestand aangeven.
Protokol Kermit kiezen en verzenden kiezen. Dat duurt enige tijd.

3. De stick met de complete image (6 bestanden) in de USB poort steken.

4. In HT venster aangeven: bootm a4000000 en enter

Zie verder beschrijving via email.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Bij deze wil ik jullie laten weten dat het allemaal gelukt is en heb er nu ook het PKT Mod 1.05 (Fix) image op draaien.

2 uurtjes geleden dacht ik nog dat het niet meer zou lukken, ik heb er veel tijd ingestoken, en niet ik alleen maar ook vele van jullie.

Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken die een steentje begedragen hebben. Ik heb nu weer veel geleerd over de Kathrein waar ik enkele dagen geleden nog geen weet van had.

De bekende spreuk van Johan Kruijf is hier wel toepasselijk namelijk: Ieder nadeel heeft zijn voordeel

Dus nogmaals bij deze iedereen hartelijk bedankt voor de hulp, ik ben namelijk weer happy op dit moment :D

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:
Bij deze wil ik jullie laten weten dat het allemaal gelukt is en heb er nu ook het PKT Mod 1.05 (Fix) image op draaien.

2 uurtjes geleden dacht ik nog dat het niet meer zou lukken, ik heb er veel tijd ingestoken, en niet ik alleen maar ook vele van jullie.

Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken die een steentje begedragen hebben. Ik heb nu weer veel geleerd over de Kathrein waar ik enkele dagen geleden nog geen weet van had.

De bekende spreuk van Johan Kruijf is hier wel toepasselijk namelijk: Ieder nadeel heeft zijn voordeel

Dus nogmaals bij deze iedereen hartelijk bedankt voor de hulp, ik ben namelijk weer happy op dit moment :D

W00T! Das mooi om te horen smile

Maar uhm, voor het nageslacht zou het mooi zijn als jij je procedure zou beschrijven. Mogelijk dat anderen met hetzelfde probleeem komen te zitten en dan kunnen ze dit dus gaan nalezen en uitvoeren smile

Mvg,

Niel Wagenaar

Geplaatst:
Citaat:

W00T! Das mooi om te horen smile

Maar uhm, voor het nageslacht zou het mooi zijn als jij je procedure zou beschrijven. Mogelijk dat anderen met hetzelfde probleeem komen te zitten en dan kunnen ze dit dus gaan nalezen en uitvoeren smile

Mvg,

Niel Wagenaar

@ Niels,

Er is niet veel afwijkens dan met de procedures die hier beschreven staan. Bij mij was het probleem de pc waar ik de TFTP server op draaide, daar ging de connectie mis.

Toen ik een andere TFTP server op een andere pc geinstalleerd heb ging het als een zonnetje.

Met andere woorden, bovenstaande procedures kloppen alleen was bij mij het connecten naar de TFTP server het probleem.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen