Ga naar inhoud


Emergency Boot probleem na installeren PKT Mod 1.05 (Fix)


Spiderman1974

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Spiderman1974
Citaat:

W00T! Das mooi om te horen smile

Maar uhm, voor het nageslacht zou het mooi zijn als jij je procedure zou beschrijven. Mogelijk dat anderen met hetzelfde probleeem komen te zitten en dan kunnen ze dit dus gaan nalezen en uitvoeren smile

Mvg,

Niel Wagenaar


@ Niels,

Er is niet veel afwijkens dan met de procedures die hier beschreven staan. Bij mij was het probleem de pc waar ik de TFTP server op draaide, daar ging de connectie mis.

Toen ik een andere TFTP server op een andere pc geinstalleerd heb ging het als een zonnetje.

Met andere woorden, bovenstaande procedures kloppen alleen was bij mij het connecten naar de TFTP server het probleem.


Met andere woorden, mijn vertaling + toevoeging (ivm ethernetaddress verhaal) heeft bij jou de boel weer tot leven gebracht?

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Origineel bericht van: Spiderman1974
Citaat:

W00T! Das mooi om te horen smile

Maar uhm, voor het nageslacht zou het mooi zijn als jij je procedure zou beschrijven. Mogelijk dat anderen met hetzelfde probleeem komen te zitten en dan kunnen ze dit dus gaan nalezen en uitvoeren smile

Mvg,

Niel Wagenaar


@ Niels,

Er is niet veel afwijkens dan met de procedures die hier beschreven staan. Bij mij was het probleem de pc waar ik de TFTP server op draaide, daar ging de connectie mis.

Toen ik een andere TFTP server op een andere pc geinstalleerd heb ging het als een zonnetje.

Met andere woorden, bovenstaande procedures kloppen alleen was bij mij het connecten naar de TFTP server het probleem.


Met andere woorden, mijn vertaling + toevoeging (ivm ethernetaddress verhaal) heeft bij jou de boel weer tot leven gebracht?

Mvg,

Niels Wagenaar


Ja, die procedure werkt perfect mits je TFTP server werkt.
Nogmaals bedankt. Nu ga ik er ook de aangepaste settings lijst er ingooien.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast aart44

Nah ik zat het ook te volgen gelukkig voor @Spiderman is het nu opgelost.

Nu heb ik het meeste wel zoals een seriele kabel en een netwerk croskabel hopenlijk blijft het me bespaard, ik wil wel software in een ontvanger zetten maar als het zo moet met hyperterminal en of telnet dan hou ik het gauw voor gezien met de Kathrein.

 

Het is leuk dat er van alles van de gebruikte chip de STB7100 bekend is maar progjes als hyperterminal zijn mij totaal vreemd. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Nah ik zat het ook te volgen gelukkig voor @Spiderman is het nu opgelost.
Nu heb ik het meeste wel zoals een seriele kabel en een netwerk croskabel hopenlijk blijft het me bespaard, ik wil wel software in een ontvanger zetten maar als het zo moet met hyperterminal en of telnet dan hou ik het gauw voor gezien met de Kathrein.

Het is leuk dat er van alles van de gebruikte chip de STB7100 bekend is maar progjes als hyperterminal zijn mij totaal vreemd. frown


Hallo Aart44,

Ik heb hier 2 Kathrein ontvangers staan en ik heb er diverse malen andere images ingezet. Ik heb er nooit problemen mee gehad, dit was de eerste keer. Dus normaal gesproken gaat het goed en kun je er andere images in plaatsen.

Het is hobby, dus als het eens mis gaat dan is er natuurlijk wel een uitdaging om hem weer aan de praat te krijgen.

Het heeft mij nu wel wat uurtjes gekost maar ik heb er wel veel van geleerd.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aart44

 

Hyperterminal zit er al sinds Windows 95 in, ik gebruikte het voornamelijk voor BBS'en. Later maakte ik er gebruik van om Cisco switches en dergelijke te configureren. Maar inderdaad, het is het minst gebruikte en bekende programma van Windows (ondanks dat het vele jaren er al in zit).

 

@allen

 

Voor de duidelijkheid, plaats ik even de gehele procedure even in één post zodat toekomstige mensen niet het gehele topic en alle pagina's hoeven door te nemen:

 

Handleiding

 

In geval als er iets verkeerd gaat tijdens het updaten of flashen van jouw Kathrein en hij start niet op omdat er sprake is van een missende kernel en/of emergency partitie.

 

Een "emergency-kernel" kan worden gebruikt met een embedded emergency ramdisk - op deze manier kun jij je ontvanger nieuw

leven in blazen, mis je de uboot niet hebt beschadigd.

 

Benodigheden: Hyperterminal met seriele kabel aangesloten tussen je PC en de ontvanger + UFS-910_Recovery.rar (3MB) en een NOTFALL-image van bijvoorbeeld 1.03 (kathrein_ufs910_103.zip - 10MB). Tevens dient de Kathrein aangesloten te zijn op het netwerk via een hub/switch of direct aan je PC via een Cross-over kabel.

 

Volg de volgende stappen:

 

Decomprimeer het bestand UFS-910_Recovery.rar naar een map (bijv: c:\kathrein). Het uitpakken kun je doen via het programma WinRAR of 7-ZIP (gratis).

 

1.) Start de tftp-server

 

Nadat UFS-910_Recovery.rar is uitgepakt, moet je gaan naar de locatie waar je het hebt uitpakt (bijv: c:\kathrein). Dubbelklik op de TFTPD32.EXE binnen de map tftpd32.303. Eigenlijk hoef je verder niks in te stellen.

 

Belangrijk: Zorg er voor dat de firewall en/of virusscanner uit staat! Anders kun je problemen ondervangen met je verbinding

 

2.) Kopieer "emergency.ub" naar je tftp-share

 

Als je TFTPD32.EXE hebt opgestart, staat bovenaan de basedir aangegeven. Standaard is dit "." wat betekend dat het de start-directory is van het programma. In dat geval dien je emergency.ub te kopieren in de startmap van TFTPD.

 

3.) Verbind de ontvanger via een seriele en netwerk port en start de Hyperterminal applicatie met een verbinding op de seriele port.

 

4.) Start de ontvanger en onmiddelijk moet je <enter> binnen de Hyperterminal. Je komt nu op de uboot prompt :(STB7100-Ref>

 

5.) Voer de volgende set-commando's uit op de uboot prompt:

 

Code:
set ethaddr 00:50:fd:ff:ab:b9set ipaddr 192.168.x.x set serverip 192.168.x.x set netmask 255.255.255.0

 

Met de eerste optie stel je een MAC-adres in op de netwerk-aansluiting van de Kathrein. Zonder deze optie wordt het netwerk gedeelte niet correct uitgevoerd op de Kathrein! Na de herstel-actie zal dit weer omgezet worden naar het originele MAC-adres.

 

De tweede, derde en vierde optie stel je de netwerkconfiguratie in. Bij optie twee stel je het IP-adres in voor de Kathrein. Het derde IP-adres is het adres van de PC voorzien van TDTP32. Met de derde optie stel je het subnetmasker in van je netwerk.

 

Deze instellingen kun je verkrijgen door de IP-configuratie op te vragen via de volgende handelingen:

 

Code:
Start -> Uitvoeren -> CMD [ENTER]ipconfig [ENTER]Ethernet-adapter LAN-verbinding:Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lanIPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.81Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254

 

Volgense deze gegevens wordt mijn instelling:

 

Code:
set ethaddr 00:50:fd:ff:ab:b9set ipaddr 192.168.1.20 set serverip 192.168.1.81set netmask 255.255.255.0

 

Wel natuurlijk een vrij IP-adres opgeven bij het instellen van het adres van de Kathrein!

 

6.) Op de uboot prompt kopieer de kernel in het geheugen met

 

Code:
tftp a4000000 emergency.ub 

 

Via het TFTP protocol wordt vervolgens het bestand emergency.ub vanaf de TFTP-server getransporteerd. Dit kan enkele ogenblikken duren!

 

7.) Doe de geprepareerde USB-stick met daarop de NOTFALL-image in de ontvanger

 

Zorg ervoor dat de *.img bestanden zijn uitgepakt op de kathrein\ufs910 locatie. Tevens dient de USB-stick met FAT32 bestandssysteem geformateerd te zijn.

 

Dus je USB-stick zal de volgende opbouw hebben: E:\kathrein\ufs910\mtdblock1_ker.img, etc

 

Belangrijk! Eventuele externe HDD('s) niet aangesloten hebben!.

 

8.) Op de uboot prompt start de kernel in het geheugen met het commando:

 

Code:
bootm a4000000

 

Nu moet het emergency-systeem gaan opstarten en zal de update opgestart worden. Na de herstel procedure zal er een complete image teruggeplaatst worden en na de herstart heb je weer een functionerende Kathrein! smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast aart44
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
@aart44

Hyperterminal zit er al sinds Windows 95 in, ik gebruikte het voornamelijk voor BBS'en. Later maakte ik er gebruik van om Cisco switches en dergelijke te configureren. Maar inderdaad, het is het minst gebruikte en bekende programma van Windows (ondanks dat het vele jaren er al in zit).


Klopt en in 1996 kocht ik mijn eerste pc maar ik heb nooit hyperterminal net zo min als tftp servers gebruikt.

Maar Niels ik ben ook erg blij als jij hier wat dingen uitlegt en met zo'n handleiding zoals nu kan het haast niet mis gaan. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast MindRuler

Vandaag mijn kathrein opgehaald....

Denk doe meteen de picmod 1.51 erin....

Gaat goed tot erase 3 daar doet ie raar en stopt ermee.

Nu doet ie niks meer, dus repareren.

Maar blijkt dat ik geen seriele kabel meer heb....pffff

Moet ik een normale seriele kabel hebben of een null modem...???

Ik weet natuurlijk ook geen ip adres van de kathrein, kan ik gewoon een vrij ip toekennen...???

 

Gr. Richard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...