Ga naar inhoud

Telenet HD versus TVV HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: juleke21
sinds wanneer kunt ge langs scart hd kijken???

theoretisch is 1080p mogelijk langs scart, alleen moet de settopbox effectief dat signaal op de scart plaatsen, en moet de TV dit signaal ook aankunnen op de scart input. Ook worden er dan zwaarder eisen gesteld aan de scart kabel zelf. Scart is op zicht niks meer dan een connector- en kabeltype en een hoop afspraken welke signalen op welke pinnen zitten. Op korte afstanden lukt zelfs UHDTV, hoewel daar commercieel moeilijk schermen voor te vinden zijn, laat staan uitzendingen of beeld materiaal

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Gast zzzzzzz
Geplaatst:

1080p via SCART ?

Laat mij lachen.

SCART is nog altijd analoog, en heeft een beperkte bandbreedte.

Wie al eens een VGA naar SCART RGB kabel gemaakt / laten maken heeft weet dat SCART RGB duidelijk inferieur beeld geeft tov VGA, en dat is dan nog een lage resolutie, laat staan dat je er 1080p zou kunnen over sleuren.

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
1080p via SCART ?
Laat mij lachen.
SCART is nog altijd analoog, en heeft een beperkte bandbreedte.
Wie al eens een VGA naar SCART RGB kabel gemaakt / laten maken heeft weet dat SCART RGB duidelijk inferieur beeld geeft tov VGA, en dat is dan nog een lage resolutie, laat staan dat je er 1080p zou kunnen over sleuren.

en VGA is digitaal? Veel hangt af van de toegepaste kwaliteit vd kabel. Waarom zou analoge techniek die bandbreedte niet aan kunnen? Weet je wel welke bandbreedte er over je antennekabel kan? Gebruik de juiste kabel met de juiste impedanties en het lukt wel! Om die reden lukt VGA naa scart niet zo best, om nog maar te zwijgen over verschillende signaal niveaus,... Beide toestellen (zender en ontvanger) moeten het natuurlijk ook aankunnen.

W

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Gast zzzzzzz
Geplaatst:

Ik heb nooit beweerd dat VGA digitaal is, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb.

Als SCART wel HD aangekund had, zouden we in Europa nooit de opkomst gezien hebben van de componentkabels voor analoge HD, dat feit op zich bewijst al dat wat je zegt gewoon niet klopt.

Elke "moderne" TV had immers al SCART.

En wat de capaciteit van je antennekabel er mee te maken heeft, is mij al helemaal een raadsel.

De antennekabel dient enkel om het signaal te versturen, de antennekabel geeft het beeld niet door aan uw scherm, tenminste niet als het over digitale TV gaat.

En als het over analoge TV gaat (PAL dus), dan zou je moeten weten dat composiet de laagst mogelijke beeldkwaliteit is.

Maar dit is wel serieus off-topic.

Bij een vorige gelijkaardige discussie kwam er een bericht van de moderator om weer on-topic te gaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik heb nooit beweerd dat VGA digitaal is, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb.
Als SCART wel HD aangekund had, zouden we in Europa nooit de opkomst gezien hebben van de componentkabels voor analoge HD, dat feit op zich bewijst al dat wat je zegt gewoon niet klopt.
Elke "moderne" TV had immers al SCART.
En wat de capaciteit van je antennekabel er mee te maken heeft, is mij al helemaal een raadsel.
De antennekabel dient enkel om het signaal te versturen, de antennekabel geeft het beeld niet door aan uw scherm, tenminste niet als het over digitale TV gaat.
En als het over analoge TV gaat (PAL dus), dan zou je moeten weten dat composiet de laagst mogelijke beeldkwaliteit is.

Maar dit is wel serieus off-topic.
Bij een vorige gelijkaardige discussie kwam er een bericht van de moderator om weer on-topic te gaan.

Dreigen met moderatoren, foei
Ik heb 1080p lopen over scart en de kwaliteit is zeer vergelijkbaar met 1080p over component RGB kabel. RGB kan je trouwens zo uit je scart connectie opvissen. Nogmaals, beide toestellen moeten het ondersteunen!
En nu weer on topic!

Geplaatst:

ha ha, 1080p over scart !!!!

Waar haal je het.

En volgens mij nog op een zwart-wit TV die nu ook kleur geeft !

On topic :

Keuze blijft natuurlijk moeilijk.

Zeker met het EK en Olympische spelen in HD.

Als het zo is dat TVV dit via Ned1HD doorgeeft dan zie ik dit wel zitten !

Gast zzzzzzz
Geplaatst:

Ik dreig helemaal niet met moderatoren.

Ik zeg alleen dat een soortgelijke discussie hier indertijd na een ellenlange discussie door een moderator afgebroken werd.

BTW : wat zijn nu die 2 toestellen die 1080p ondersteunen op SCART RGB ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen