Ga naar inhoud


Welke motor is beter?


DaFile

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: ezra
Ik heb zelf een Moteck 2100. Alles werkt prima. En ik moet zeggen dat ik USALS echt ideaal vind. Waar ik me alleen kapot aan erger is dat ik om de ong. 2 weken weer de ladder op moet, omdat dat ding constant opnieuw moet worden afgesteld. (Tot die tijd kan ik de afwijking nog redelijk goed opheffen door mijn coordinaten te wijzigen.)

Of ligt dit gewoon aan mij? Als iemand een oplossing weet hoor ik het bijzonder graag.


Meestal is de verbinding paal / motor de schuldige.
Als je hem weer eens een keer goed hebt afgesteld even een gaatje boren door de plaat die aan de motor zit en ook door de paal heen boren.
Vervolgens een borgpen of bout in het gat en hij kan nooit meer verdraaien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Auggie

Ik lees elders: "The Technomate TM2200 super is the same motor as the Moteck SG2100A". Je wordt wel kriegel van al die stickerplakker-firma's!

 

Dat de Moteck plastic tandwielen heeft, heeft als voordeel dat 'ie stiller is bij het draaien (las ik in een test in een satelliettijdschrift). Hij is volgens dat blad sneller dan de Stab. En ook nog goedkoper: ik heb hem al voor 35 euro aangeboden gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik richt de zaak altijd eenmalig uit met usals. Daarna zet ik hem op 1.2 voor het superfijn uitrichten van alle sats en daar laat ik hem op staan. Mocht de zaak bij een zware storm dan minimaal verschoven zijn dan kun je hem meteen met de tuner weer goed zetten. De draaiboog is dan weliswaar niet 100% optimaal meer, maar ik hoef het dak pas op na een paar forse stormen als een heel zwakke Nilesat transponder niet meer wil en dat is iets van 1x per jaar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...