Braintje Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 Hallo vrienden, Ik zit met een vervelend probleem, waardoor ik niet echt ten volle van men schotelantenne kan genieten. Na ruim een jaar al klant te zijn bij Tv Vlaanderen, heb ik vorige week hun HD receiver aangekocht van Philips en van dag 1 heb ik problemen. Zelf weet ik niet meer waar het probleem zit. De schotelantenne is perfect afgericht door een kennis van me, waardoor de signaalkwaliteit net geen 100% is. Sluit ik de HD receiver via scart aan de tv, werkt alles naar behoren. Maar sluit ik de HD via HDMI aan op de Sony tv, valt om de haverklap het beeld weg. Het lijkt alsof iemand telkens de hdmi-kabel uittrekt en opnieuw inplugt. Intussen heb ik al de coax van de schotel naar de receiver laten vernieuwen door een hoogwaardige coax en die kabel is amper 6m lang. De receiver is aangesloten via scart nu, want via hdmi, ben je het kijken snel beu door het uitvallend beeld. Het beeld valt op alle kanalen uit, dus zowel tv als radio. Waar zit nu het probleem? Foutje aan de HD receiver of sony tv? De Sony tv is een fullhd bravia. Wie kan helpen? Alle kabels, alsook de hdmi zijn al vervangen door nog betere kwaliteitskabels maar het probleem blijft via hdmi? What's goes wrong, tv of hd receiver? alvast bedankt
WPW Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 Heb je geen andere HDMI bron om de TV uit te testen? anders kan het niet anders dan de sat ontvanger zijn. Heb je nog hdmi uitgang opties op die flips? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Braintje Geplaatst: 2 mei 2008 Auteur Geplaatst: 2 mei 2008 Andere HDMI toestellen heb ik niet. De TV bezit 3 HDMI aansluitingen en als ik de HD receiver op een van die 3 aansluitingen aansluit, blijf ik maar het probleem hebben. Verder 2 scarts en als ik daar de HD receiver op aansluit, werkt alles perfect. Ik weet echt niet meer waar het probleem zit, het zijn oftewel 3 oorzaken, slechte ontvangst maar met net 98% lijkt met daar de kans klein dat er iets fout zit ofwel enerzijds de tv of anderzijds de receiver. Ik begin hopeloos te worden...
Moderator ceesv Geplaatst: 2 mei 2008 Moderator Geplaatst: 2 mei 2008 Dit ziet eruit als een handshake probleem tussen je ontvanger en je beeldscherm. De copyright beveiliging (Digital Rights Management)via de hdmi kabel schijnt niet goed met beeldscherm en bron te communiceren. Een andere mogelijkheid is een probleem met de hdmi kabel of de hdmi aansluitingen op de ontvanger of beeldscherm. Ik zou je aanraden, eerst eens een andere hdmi kabel te proberen. Verder kan je kijken of er nieuwere software is voor je beeldscherm, wat mogelijk het probleem oplost. Helpt dit niet, rest slechts nog een ander merk/thype ontvanger of beeldscherm. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Braintje Geplaatst: 2 mei 2008 Auteur Geplaatst: 2 mei 2008 Bedankt voor je reactie. De voorbij dagen heb ik reeds 5 verschillende types HDMI aangekocht en het probleem blijft. Wat software betreft, is dat niet mogelijk op mijn type tvtoestel.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 mei 2008 Moderator Geplaatst: 2 mei 2008 Probeer dan de hd sat ontvanger om te ruilen voor een ander merk/type. Grote kans, dat het dan wel werkt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
trust Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 Kun zowel de hdmi monitor en een monitor (TV) via scart tegelijk aansluiten en kijken of het beeld bij beide monitoren tegelijk uitvalt ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Moderator ceesv Geplaatst: 2 mei 2008 Moderator Geplaatst: 2 mei 2008 Citaat:BRAINTJE Sluit ik de HD receiver via scart aan de tv, werkt alles naar behoren. Maar sluit ik de HD via HDMI aan op de Sony tv, valt om de haverklap het beeld weg. Het lijkt alsof iemand telkens de hdmi-kabel uittrekt en opnieuw inplugt. Dit geeft het al aan, een probleem met de DRM beveiliging. Wordt een eindeloze heen en weer discussie tussen receiver leverancier en beeldscherm leverancier. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Braintje Geplaatst: 2 mei 2008 Auteur Geplaatst: 2 mei 2008 Ceesv, En wat bedoel je dan, dat het aan de HD ontvanger ligt of aan de tv? Heb net even de HD ontvanger via scart aangesloten op een ander tvtoestel en dat werkt ook naar behoren zoals op de gewone tv via scart. Jammer genoeg zit er op die andere tv geen hdmi.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 mei 2008 Moderator Geplaatst: 2 mei 2008 De HDMI verbinding tussen bron en weergever is beschermd tegen het maken van copieën. Dit is gerealiseerd doordat de bron en de weergever met elkaar verbinding maken en kijken of weergave toegestaan is. In de praktijk blijkt, dat dit niet altijd goed gaat, doordat fabrikanten de standaard op hun eigen manier hebben uitgelegd. Hierdoor blijkt, dat dan bepaalde combinaties tussen weergever en scherm niet goed functioneren. Welke kant van de keten hiervoor verantwoordelijk is, zal dan meestal een twistpunt zijn tussen de beide fabrikanten. in dit specifieke geval is het door mij niet vast te stellen, waaraan het ligt, oplossing door een servicedienst is onzeker. Omdat je scherm al een tijdje bij je hangt, en je ontvanger net nieuw is, zal het eenvoudiger zijn je ontvanger om te ruilen voor een ander merk/type ontvanger, die wel werkt. Een andere oplossing is contact opnemen met Sony, en hun het probleem voorleggen. Er is misschien toch wel een software update beschikbaar. Welk type scherm en receiver heb je eigenlijk? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 mei 2008 Moderator Geplaatst: 2 mei 2008 Dit kom ik tegen wanneer ik wat googel. Hoewel Philips het niet wil bevestigen zijn er aanhoudende geruchten dat ook Philips problemen heeft met de compatibiliteit van de HDMI uitgang Bron: HDTV Magazine Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
alleyoop Geplaatst: 2 mei 2008 Geplaatst: 2 mei 2008 Het continu aan- en uitschakelen van het beeld is inderdaad een gekend HDCP-handshaking probleem en dit bij de meeste merken. De enige oplossing is contact opnemen met de klantendiensten van Sony & Philips zodat één van de 2 het probleem via een firmware-update kan aanpassen. Kan je ondertussen niet kijken via component ipv Scart zodat je toch van HD kan genieten?
Moderator ceesv Geplaatst: 3 mei 2008 Moderator Geplaatst: 3 mei 2008 Aangezien z'n HD-Sat ontvanger nieuw is, kan hij beter die bij zijn handelaar omruilen voor een merk/type, wat wel werkt met zijn beeldscherm. Ik denk dat hij anders nog geruime tijd kan wachten op de heren fabrikanten, tot die een oplossing hebben gevonden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
ranico Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Origineel bericht van: ceesv Aangezien z'n HD-Sat ontvanger nieuw is, kan hij beter die bij zijn handelaar omruilen voor een merk/type, wat wel werkt met zijn beeldscherm. Ik denk dat hij anders nog geruime tijd kan wachten op de heren fabrikanten, tot die een oplossing hebben gevonden. Aan de andere kant, deze HD ontvanger is momenteel wel de enige officiele en goedgekeurde HD ontvanger voor TVV. Dus dan kan je ook niet meer rekenen op hun support. (wat het ook mag waard zijn) DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Moderator ceesv Geplaatst: 7 mei 2008 Moderator Geplaatst: 7 mei 2008 Zonder over deze ontvanger een waarde oordeel te geven, heeft de praktijk geleerd, dat de bezitter van een goedgekeurde ontvanger niet altijd in het voordeel is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen