Ga naar inhoud


Streamen van Relook naar laptop


robbedoeske

Aanbevolen berichten

Het is mij opgevallen dat het streamen van de Relook (met Abcom) onder Ubuntu linux bijna altijd goed gaat,met de Totem media speler.Onder Windows moet ik altijd eerst wat heen en weer zappen enz voordat ik beeld krijg (als ik al beeld krijg).Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: robbedoeske
Het is mij opgevallen dat het streamen van de Relook (met Abcom) onder Ubuntu linux bijna altijd goed gaat,met de Totem media speler.Onder Windows moet ik altijd eerst wat heen en weer zappen enz voordat ik beeld krijg (als ik al beeld krijg).Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??


Voorheen, ervaarde ik het probleem als ik gebruik maakte van de WebIF op de Relook (en ook op mijn DB500-S). In combinatie met de Videolan ActiveX client duurt het allemaal heeeeel erg lang.

Een rechtstreekse Videolan verbinding verliep altijd wel vlot en vervolgens ging ik zappen via de Web interface. Ook was het gebruik van andere Dreambox streaming-tools een betere oplossing dan via de WebIF omgeving.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Een rechtstreekse Videolan verbinding verliep altijd wel vlot en vervolgens ging ik zappen via de Web interface. Ook was het gebruik van andere Dreambox streaming-tools een betere oplossing dan via de WebIF omgeving.


En hoe doe ik dat die rechtstreekse videolan verbinding?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een simpele Google query gedaan.

 

Check even deze link smile

 

Deze kwam overheen met een Engelse variant die ik gebruikte. Zorg wel voor geinstalleerde en correcte codecs en ik meende dat ik d VLC plugin heb geinstalleerd om het werkend te krijgen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robbedoeske
Als ik naar die link kijk,dan wordt er helemaal niks op de Decoder geinstalleerd,en gaat het ook middels de webif,of ik lees het niet goed:)


Semi, je gaat wel buiten de Videolan ActiveX component om. Dus je maakt rechtstreeks een verbinding met de Videolan player.

Overigens, in mijn geval moest ik de VLC plugin indertijd installeren. Maar dit had ook te maken met het er naartoe streamen smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...