Ga naar inhoud


Benzineprijs 12 cent de liter in Afrika


Han Peekel

Aanbevolen berichten

Gast fatfreddy

Al met al blijft het een feit dat de oliemaatschappijen en de overheid middels belastingen de grootste verdieners zijn.De olieprijzen zijn gekoppeld aan de dollar en de dollar is t.o.v. de euro de laatste tijd goedkoper geworden waarmee aan die dollar gekoppelde olieprijs mee zou moeten gaan.Nou ik heb er in ieder geval niets van kunnen merken dus waar blijft dat geld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De prijs van een vat olie is het laatste jaar(grofweg) verdubbeld. De prijs van de dollar is zeer duidelijk gezakt maar zeker niet gehalveerd het laatste jaar. Lijkt me dus duidelijk dat de benzine duurder wordt.

 

Ik zou me maar zorgen gaan maken als de dollar weer een ietwat normalere waarde zou krijgen. Prijzen van €1.80 tot €2.00 zullen dan de norm zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de benzine prijs per land afhankelijk is van de lonen geeft

al aan dat de binzine prijs niet direct afhankelijk van de olie prijs.

De olie concernen halen zoveel winst er uit als maar mogelijk is.

Als ze de boog zouden overspannen waardoor de burger het niet meer kan betalen dan zal de omzet dalen ,dan voorspel ik dat

de benzine prijs zal zakken ongeacht de olie prijs.

In de lage lonen landen kan de benzine natuurlijk iets lager

zijn omdat de pomphouder minder verdiend en de transportkosten

lager zijn.

Verder is meer als genoeg olie b.v. in canada ontginnen ze

olie zand en schatten ze de voorraad op 40 jaar wereld verbuik.

In oost rusland bij de noordpool zijn twee grote olie velden

ieder schatten ze op 30 jaar wereld verbruik.

1 veld daarvan is zo goed als klaar (van de russen) het andere

veld heeft shell of esso gekocht maar hebben nog geen plannen

om de olie te ontginnen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kijk voor de grap eens naar Spanje. Die hebben voor ons ook nog "vriendelijke" brandstofprijzen. Maar kijk ook eens naar het salaris van de gemiddelde Spanjool. Daar zou ik nou weer niet echt vrolijk van worden.

 

De diesel en benzine wordt ook steeds duurder hier, momenteel zo'n 1.20 per liter. Een Spanjaard die in de bouw werkt, verdient dacht ik zo'n 900 euro per maand, dus de meeste hebben wel een extra baantje erbij om rond te komen. Waar ik trouwens wel vrolijk van wordt is de wegenbelasting. Voor mijn 1600 kilo zware diesel betaal ik hier per jaar 110 euro, in Nederland zou dezelfde auto mij 1534 eurootjes kosten.

 

Salu2, D.Quijote

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een opmerking over de olie prijs op de beurs.

 

Een voorbeeld exon haalt uit de mexicaanse golf olie tegen

een kostprijs van 40$/barrel gooit die olie op de markt en

op de beurs brengt die olie 110$ op en exon koopt die olie

weer zelf op (die praktijken zie je op alle veilingen bloemen

groente vis enz enz).

dus wat kost exon de olie 40$ of 110$ ???

 

pukje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel maar ik rij nu ook op diesel dus de belasting word voor mij daardoor niet hoger. Natuurlijk gaat een diesel spaarzamer met brandstof om , maar een verschil gas-benzine van 1 Euro is toch wel erg veel. Ik geloof niet dat ze de gasprijs binnen een paar jaar gaan verdrievoudigen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Allure
Origineel bericht van: minplus
En realiseer je even, het gaat niet om winst, maar om MEER winst....


Shell is dan ook een gigantisch bedrijf en wereldwijd actief. Het precieze bedrag aan winst (of méér winst) zegt niet zoveel - je moet het immers in verhouding zien tot de omzet en de kosten van de firma.

Bovendien worden die winsten weer aangewend om nieuwe, vaak in eerste instantie onrendabele investeringen te doen in moeilijk toegankelijke olievelden zodat jij en ik fijn kunnen blijven rijden.

Overigens ben ik net als vele anderen aandeelhouder in Shell. En ja, als je dat een beetje handig doet, verdien je het geld dat je aan de pomp kwijt bent, net zo vrolijk weer terug op de beurs! :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik geloof niet dat ze de gasprijs binnen een paar jaar gaan verdrievoudigen

 

Zullen ze niet moeten proberen. LPG is tenslotte niets meer dan een rest (afval) product van de benzine industrie. Vroeger werd er een vlam brandend mee gehouden, nu tuffen er auto's mee rond.

 

Van mij mogen ze de brandstof goedkoper maken en de wegenbelasting hoger maken. (Rij een klassieker van 27 jaar oud, dus betaal geen wegenbelasting ;-)

 

whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

= PPO dan wel een door de overheid toegestane brandstof?

 

Kan me nog een rechtzaak herinneren van iemand die zijn auto op plantaardige olie van de al-di liet rijden, maar wel mooi een forse boete kreeg omdat dat niet mocht.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze ook maar eens denken aan de mensen die hun auto nodig hebben om te werken. Ik betaal 93 euro per maand aan wegenbelasting, rij 800 km per week om mijn brood te verdienen.

 

Kosten: (Opel Astra 1.7 CDTI 2005 (1:20))

Wegenbelasting: € 93,00 p/m

Diesel: € 220,00 p/m

Verzekering: € 55,00 p/m

Afschrijving+Onderhoud: € 200,00 p/m

-------------------------------------

Totaal: € 568 p/m ->> Vergoeding WG: € 98,00 p/m

 

Trein is geen optie ivm wisselende werktijden (aanvang voordat treinen pas gaan rijden) en 7 daags werkrooster. (Sommige verbindingen zijn in het weekend niet of nauwlijks mogelijk).

 

En dan komt daar over enkele jaren ook nog betalen per km bij.

Nog ff en je kan stoppen met werken!

 

Vanaf maandag komt er ook weer een nieuwe belasting bij: verpakkingstax. Volgende maand gaat de accijns op diesel weer omhoog. Ik heb een kind, volgend jaar gaan we weer meer voor de opvang betalen, de aftrek zorgverzekering gaat vervallen. Zo als het er nu naar uitziet gaat per 1 jan. de BTW naar 20%.

 

Waarom stoppen ze niet met ons te betalen, voer de voedsel en kledingbonnen maar weer in. Je houd geen donder meer over!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal betaalt een werkgever 0,19 ct p/km bij 800 km in de week is dat bij een 22 dagen maand 668,80 !!!

 

dus jij moet gem iedere maand zo'n 470 euro uit je eigen knip trekken om naar je werk te komen ???

 

leuke werkgever maar daar was ik zo vertrokken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

hmm, ik krijg helemaal niets aan reiskostenvergoeding van mijn baas.

Rijd 500 km per week op diesel.

 

Treinverbinding bestaat helemaal niet tussen stadskanaal en delfzijl..

 

Ik kan wel een andere baas zoeken, maar een beetje zekerheid is ook belangrijk..

 

Zonnebloemolie werkt goed kan ik zeggen.. smile

 

 

Maar inderdaad het loopt de spuigaten uit.

Het probleem is alleen niet de overheid, maar wij zelf...

We slikken een keer en accepteren de zoveelste belastingverhoging..

Zou het niet mooi zijn om zelf eens in actie te komen?

Staken ofzo..

 

Maar waarschijnlijk wordt het weer slikken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger gingen mensen nog wel eens dicht bij hun werk wonen.

Buiten dat je behoorlijk veel tijd kunt besparen om dan aan de kinderen te besteden, levert het dus financieel ook veel op.

Bovendien zou er behoorlijk minder files, luchtvervuiling, geluidsoverlast, verkeersdoden, aggressie en stress zijn.

Als de brandstof straks voor de gewone man niet meer te betalen is zou dichtbij het werk wonen wel weer eens een rage kunnen worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...