gigantaandemuur Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Dicht bij je werk wonen had allang gestimuleerd moeten worden door de overheid . Maar dat levert geen geld op natuurlijk . Veel liever is men bezig met boxjes uitdenken voor in elke auto met gps systemen en km registratie erin zodat ze straks precies weten wie waar was hoelaat en wat hij moet betalen daarvoor. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Gast Agent Mike Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 km registratie op basis van gps? Haha, gaat de loodprijs weer omhoog.. Loden schildje over de box en klaar... Het zal wel net zo goed worden als de ov chip kaart 1 en 2. Maar serieus. Ik wil helemaal niet dichter bij mijn werk wonen. Het moet iedereen zijn eigenkeus zijn. Daarbij is het de verantwoordlijkheid van de overheid dat iedereen kan beschikken over goede ov verbindingen. Laten ze daar maar meer geld in stoppen. Als ik dan echt moet verhuizen, dan maar naar het buitenland. Ergens waar het gras groener is.
Gast fatfreddy Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Origineel bericht van: Maku De prijs van een vat olie is het laatste jaar(grofweg) verdubbeld. De prijs van de dollar is zeer duidelijk gezakt maar zeker niet gehalveerd het laatste jaar. Lijkt me dus duidelijk dat de benzine duurder wordt. Ik zou me maar zorgen gaan maken als de dollar weer een ietwat normalere waarde zou krijgen. Prijzen van €1.80 tot €2.00 zullen dan de norm zijn. Als die dollar omhoog gaat dan zal dat wel weer een smoes kunnen zijn voor de zoveelste verhoging wat dat is waar ik mij aan erger . De ene drogreden na de andere.
sattools Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Ik denk dat wonen bij het werk niet meer van deze tijd is. Ik werk in de media en werk is overal... Overigens is die 19ct/km alleen voor zakelijk verkeer, dus als je van je werkgever ff van hier naar daar moet, en dat is bij woonwerkverkeer dus niet het geval. Daar is door de overheid een max aangesteld en dat is al € 98,nogwat. Maar ik ben het eens dat wij NEDERLANDERS eens zouden moeten staken. Maar dat woord komt in ons woordenboek niet voor! Kijk eens naar Italië, Frankrijk. Krijgt het ene bedrijf geen opslag of wat dan ook, dan gaat het andere bedrijf dat niet eens in gebonden is aan het eerste ook staken. Solidariteit (nog een woord dat in ons woordenboek niet voorkomt)! Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam. Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.
Gast NDS4Ever Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Kan iemand mij dan uitleggen waarom de benzine in Luxemburg voor euro95 maar 1.193 kost. In dit land zijn de kosten voor levensonderhoud maar ook de lonen hoger dan in NL. De accijns/BTW verhouding ligt in NL op ongeveer 60% van de prijs aan de pomp. De verhouding in Luxemburg is ongeveer 50%. Dan zit het verschil dus duidelijk in de kosten en niet in de taxen. De % heb ik van een pagina van USMARKETS.nl Schiet mij maar lek!
pukje Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Ons worden alleen halve waarheden voorgespiegelt over de olie prijzen. 1. ons worden beurs prijzen voorgespiegeld dat het veel veel duurder lijkt dan dat het werkelijk is. 2. de beursprijs geeft niet werkelijk aan wat de olie kost de beurs prijs heeft n.l. geen invloed op de produktie kosten. esso en shell kopen gewoon hun eigen olie via de beurs (een administratieve maatregel) 3. midden oosten is nog maar een kleine partij in de olie handel ze hebben enorme voorraden gevonden in canada en bij de noordpool ,deze velden zijn volledig in handen van esso shell en rusland. zo verzorgd zich usa geheel zelf al door de olie velden in de mexicaanse golf. Nederland speeld mooi mee met dit mafia spelletje ons aardgas en olie loopt niet over de beurs maar toch vragen ze beurs prijzen. Ik weet me nog te herinneren dat nederland voor 1 (gulden) cent per kub gas aan rusland en italie verkocht ,nu willen ze 1000 keer zoveel va ons hebben. Voor de schijn wordt ons wijsgemaakt dat ze onderzoeken of er sprake is van prijsafspraken tussen de olie maatschappen ,maar dit loopt nooit op iets uit. reden: Als sprake zou zijn van een kartel dan moeten de concerns zich opsplitsen wat tot resultaat moet hebben dat de prijs zakt maar dan zakt ook de nederlandse gas/olie prijs en dat willen ze niet (kost de staat geld). pukje
RS2000 Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Origineel bericht van: sattools Ik denk dat wonen bij het werk niet meer van deze tijd is. Ik werk in de media en werk is overal... Overigens is die 19ct/km alleen voor zakelijk verkeer, dus als je van je werkgever ff van hier naar daar moet, en dat is bij woonwerkverkeer dus niet het geval. Daar is door de overheid een max aangesteld en dat is al € 98,nogwat. Dat was misschien vroeger zo, tegenwoordig werkt het weer anders zie: Linkje naar site belastingdienst of 2de linkje naar de bd
sattools Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 ...en de accijns is hier echt wel hoger dan 60%! En daar komt nog eens 19% BTW overheen. Dat snapt niemand, belasting over belasting betalen Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam. Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.
Gast fatfreddy Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Origineel bericht van: sattools ...en de accijns is hier echt wel hoger dan 60%! En daar komt nog eens 19% BTW overheen. Dat snapt niemand, belasting over belasting betalen inderdaad belasting over belasting. Het lijkt wel een belastingparadijs.
pukje Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Om aan te tonen dat de beurs olie prijs een wassen neus is olie kost 110$/barrel => 0,94 doller/liter. In de usa kost de benzine aan de Pomp gem. 3$/gallon => 0,80 $/liter(hier zit al taxes in) Dus de gerafineerde benzine is aan de pomp goedkoper dan de onbewerkte ruwe olie.
sattools Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Die arme Shell, ze leggen er geld op toe daar in Amerika... Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam. Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.
Alventali Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Citaat: Dus de gerafineerde benzine is aan de pomp goedkoper dan de onbewerkte ruwe olie. Nee maar volgens mij klopt jou reken sommetje ook niet. 1 barrel is in de olie industrie 158,98 L En dan zou je uitkomen op $ 0.69 per liter. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Big fellow Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Hoeveel liter olie zit er dan in een vat volgens jou? Jij hebt gerekent met 117 liter. Er zit echter 159 liter in een vat. Daar komt nog eens bij dat er niet alleen benzine uit de ruwe olie komt. Citaat: Refineries can obtain from 42 US gallon barrels of crude oil the following fuels (among a total of 44 gallons of by-products): - 20 gallons of gasoline (petrol) - 7 gallons of diesel So the conversion rate of crude oil to gasoline is 47.6%. To answer your question, 0.48 liter of gasoline is produced from 1 liter of crude oil. Bron Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
pukje Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Ik heb met 117 liter gerekend (zoals volgens google) 1 barrel = 117.347765 liters 42 US gallon zou dan 42 * 3,78541178 = 158 liter Ik weet niet welke barrel op de beurs gebruikt wordt. Het zou mij niet verbazen als er een usa barrel - beurs barrel noordsee barrel - arabische barrel - russische barrel bestaat er bestaat zelfs een nederlandse borrel Ze doen alles om ons een rad voor de ogen te draaien
Alventali Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Barrel, UK liquid = 163.65924 dm3 # Barrel, US petroleum = 158.987294928 dm3 # Barrel, US dry = 115.628198985075 dm3 # Barrel, US liquid = 119.2404711960 dm3 # De rode is de barrel die gebruikt word in de olie industrie Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen