Ga naar inhoud


Benzineprijs 12 cent de liter in Afrika


Han Peekel

Aanbevolen berichten

Tsja in Nederland leven we weer in de middeleeuwen.

Alleen de struikrovers en roofridders hebben nu een andere naam.

 

Mischien kunnen we beter kijken voor een ander brandstof.

 

----- windlaten7.gif

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

wij nederlanders zijn moe om tegen de regering te

vechten (het brengt toch niets).

 

Als staaltje vind ik dat de fnv er trots op was ergens

in een brange 3,5 procent loons verhoging bereikt te hebben.

met andere woorden kan je zeggen.

De fnv is trots dat ze de inflatie gecorrigeerd hebben en

0% loonsverhoging bereikt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens vind ik het een luxe probleem een groot gedeelte van de wereld is bezig om met de verhoging van de voedsel prijzen toch zijn buik vol te krijgen.

 

En wij maken ons druk om de benzinetank. \:o

 

Dit lijkt me een normale manier van benaderen van het brandstofprijsprobleem; we (jullie) zullen er nog aan moeten wennen dat autorijden de komende decennia steeds duurder wordt.

Ik ben nog van de tijd dat we op zondag uit toeren gingen met de Citroen DS, wat was dat genieten!maar die tijd komt nooit meer terug, gelukkig heb ik hem meegemaakt.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, over 10 jaar zeggen we dat in 2008 de brandstof nog zo lekker goedkoop was. Overegens vind ik de prijzen nog wel meevallen gezien de hoeveelheid auto's die er alleen al in de afgelopen jaren in mijn straat bijgekomen zijn. 5 á 6 jaar gteleden had ik de parkeerplaatsen voor het uitzoeken en nu staat alles, ook overdag, bomvol! Dus moraal van het verhaal, mensen kunnen de brandstof nog makkelijk betalen, gemiddeld genomen dan.

 

We kunnen ons beter druk maken over de woon en voedselprijzen want ik geloof dat dat de echte problemen van deze eeuw worden.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

druk maken om de benzine tank ?

 

Ik ben een van de vele auto slaven die moeten rijden

anders is einde van de maand geen vlees op het bord.

 

Ik rij 2 tot 3000 km per maand voor de zaak en de prijs

verhogingen gaan netto van mijn inkomen af.

 

Ik kan wel van ze zaak een lease auto krijgen maar dan

wordt ik genekt door de km bijtelling.

 

Mijn rijden is natuurlijk niet goed voor het klimaat,maar

mijn werk bestaat uit de grote en hele grote onderingen te

adviseren om (prijs)bewust met energie om te gaan.

De tonnen co2 die door mijn werk verminderd worden staat in

geen verhouden tot de kilo's co2 die ik uitstoot.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: klaas
Och, over 10 jaar zeggen we dat in 2008 de brandstof nog zo lekker goedkoop was. Overegens vind ik de prijzen nog wel meevallen gezien de hoeveelheid auto's die er alleen al in de afgelopen jaren in mijn straat bijgekomen zijn. 5 á 6 jaar gteleden had ik de parkeerplaatsen voor het uitzoeken en nu staat alles, ook overdag, bomvol! Dus moraal van het verhaal, mensen kunnen de brandstof nog makkelijk betalen, gemiddeld genomen dan.

We kunnen ons beter druk maken over de woon en voedselprijzen want ik geloof dat dat de echte problemen van deze eeuw worden.


Je kunt het ook omdraaien!! laugh

Toen de brandstof nog goedkoop was reeds iedereen met z'n auto en was de straat leeg.
Nu zijn ook overdag de straten bomvol daar men het zich niet meer kan veroorloven om zomaar de auto te pakken.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

Ik kan wel van ze zaak een lease auto krijgen maar dan
wordt ik genekt door de km bijtelling.



Maak de rekensom voor een lease auto maar eens opnieuw dan.

voorbeeld: leaseauto € 30.000,--
25% x 30.000 = 7500,-- bijtelling
Als we uitgaan van een belastingtarief van 42% dan kost deze auto netto: 3150,-- per jaar. Dat is € 262,50 per maand!

Daar kun je prive geen auto voor onderhouden en rijden.

Indien je een zuinige leaseauto neemt kun je eventueel in aanmerking komen voor 14% bijtelling. Binnenkort komt daar wellicht een 20% categorie bij.


ehh ja, ik heb een leaseauto en ben er wat blij mee! laugh

geen zorgen over: verzekering, no-claim, waardevermindering, rente, onderhoud, brandstof. En als er weer een of andere malloot met z'n winkelwagentje een deuk + kras heeft achtergelaten geef ik het door aan de leasemaatschappij en alles wordt geregeld.

En elke 4 jaar een nieuwe uitzoeken.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
Origineel bericht van: pukje

Ik kan wel van ze zaak een lease auto krijgen maar dan
wordt ik genekt door de km bijtelling.



Maak de rekensom voor een lease auto maar eens opnieuw dan.

voorbeeld: leaseauto € 30.000,--
25% x 30.000 = 7500,-- bijtelling
Als we uitgaan van een belastingtarief van 42% dan kost deze auto netto: 3150,-- per jaar. Dat is € 262,50 per maand!

Daar kun je prive geen auto voor onderhouden en rijden.

Indien je een zuinige leaseauto neemt kun je eventueel in aanmerking komen voor 14% bijtelling. Binnenkort komt daar wellicht een 20% categorie bij.


ehh ja, ik heb een leaseauto en ben er wat blij mee! laugh

geen zorgen over: verzekering, no-claim, waardevermindering, rente, onderhoud, brandstof. En als er weer een of andere malloot met z'n winkelwagentje een deuk + kras heeft achtergelaten geef ik het door aan de leasemaatschappij en alles wordt geregeld.

En elke 4 jaar een nieuwe uitzoeken.


En jij mag nu onbeperkt aantal km. rijden met jou lease auto?
en wie betaald nu de brandstof ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik rij onbeperkt prive en het bedrijf betaald de brandstof.

Ik rij zeker 20.000 km prive. Dat is zonder woon-werk en zakelijke ritten.

 

Helaas is mijn tankpas in het buitenland niet geldig. Dus tijdens de vakanties in buitenland betaal ik de brandstof zelf. Maar de betaalde brandstof trek ik weer af tijdens de aangifte.

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Helaas is mijn tankpas in het buitenland niet geldig. Dus tijdens de vakanties in buitenland betaal ik de brandstof zelf. Maar de betaalde brandstof trek ik weer af tijdens de aangifte.
Dat klopt niet helemaal Lambik brandstof die je prive gebruikt kan je nooit van je inkomen aftrekken laugh

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de straten worden ieder jaar voller maar beslist niet

door de mensen die prive onzinnig rondjes rijden.

 

redenen zijn volgens mij:

1. het vrachtverkeer neemt enorm toe door de europeese markt

(vlees komt uit polen,melk uit denemarken,kalveren uit ierland

enz.enz.enz)

2. De bedrijven moesten uit de stad naar afgelegen industrie

tereinen zonder infrastruktuur van openbaar vervoer.

3. bedrijven zijn gaan centraliseren (door fusies enz) en hebben

zich nieuw gevestigd in gebieden met grote werkloosheid (maximale

subsiedies)

4. Overheden zijn gaan decentraliseren.

 

2.3 en 4 zorgen ervoor dat het personeel alleen maar verder

moet reizen om op hun werk te komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
Ja ik rij onbeperkt prive en het bedrijf betaald de brandstof.
Ik rij zeker 20.000 km prive. Dat is zonder woon-werk en zakelijke ritten.

Helaas is mijn tankpas in het buitenland niet geldig. Dus tijdens de vakanties in buitenland betaal ik de brandstof zelf. Maar de betaalde brandstof trek ik weer af tijdens de aangifte.


Oke, maar die brandstof rekent de leasemaatschappij ook weer door in hun leaseprijs. Dus dat betekend dat de leaseprijs voor jou werkgever omhoog gaat. En ik denk dat dan veel werkgevers gaan zeggen dat je een andere lease auto uit moet gaan zoeken, maar wel voor een lagere lease bedrag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die ik ken met een leaseauto, tanken allemaal op kosten van de baas. Mijn werkgever least exclusief brandstof. En ach 20.000 km / 15 = 1333 liter x €1,28 = € 1707 euro per jaar. Of te wel € 142,-- per maand.

 

Valt wel mee toch!

 

Met de huidige prijzen van auto's, motorrijtuigenbelasting, verzekeringspremies, kosten voor onderhoud, brandstof etc. Is een leaseauto beslist geen straf.

 

Iemand die klaagt over bijtelling moet voor zichzelf de rekensom maar gaan maken.

 

Ik hoop dat het 20% tarief erdoor komt voor zuinige auto's zoals de VW passat diesel blue-motion of BMW 318 diesel. Beide A-label.

 

Ook ik vind de brandstofprijzen uit de hand lopen en tank altijd bij de lokale witte pomp waar de diesel een aantal centen goedkoper is. De benzineprijs wordt hier geen 12 cent zoals in Afrika. Laat staan dat deze 12 cent goedkoper wordt.

 

De overheid gaat steeds meer auto's met minder uitstoot stimuleren zodat de besparing gezocht kan worden in aanschaf en het bezit van een milieuvriendelijke auto en de brandstofconsumptie.

 

De auto is en blijft een melkkoe!

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
Mensen die ik ken met een leaseauto, tanken allemaal op kosten van de baas. Mijn werkgever least exclusief brandstof. En ach 20.000 km / 15 = 1333 liter x €1,28 = € 1707 euro per jaar. Of te wel € 142,-- per maand.

Valt wel mee toch!


Ja oke met de huidige dieselprijs binnenkort komt daar nog iets van 0,25 eurocent bovenop (iets van vervuilbelasting)
En dat 1707,00 euro is per auto. heeft jou werkgever zo'n 20 auto's rijden dan is dat wel 34.140 op jaar basis. Ik denk wel dat er werkgevers zijn waar toch een keer een grens wordt bereikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...