Ga naar inhoud


[7000]dreamview werkt niet meer


Marc put

Aanbevolen berichten

Al jaren gebruik ik naar alle tevredenheid het progje Dreamview.

Wegens een noodzakelijke herinstallatie van windows xp pro diende ik alles opnieuw te installeren zoals ook Vlc.

Momenteel heb ik versie vlc086f geinstalleerd en de plugin activeX werd aangevinkt. Toen ik dreamview activeerde kreeg ik de foutmelding dat het bestand COMDLG32.OCX niet aanwezig was. Het bestand COMDLG32.OCX is intussen bijgevoegd in map system32 van windows. Tevens heb ik ook het commando regsvr32 \windows\system32\COMDLG32.OCX aan het bestand gegeven. Dreamview start nu weldegelijk op en kan de kanalen inlezen van mijn dreambox 7000s doch ik krijg voor geen meter beeld. In het venster van dreamview staat het vlc kegeltje. Ook webxtv vertoont enkel het kegeltje van Vlc. Ik vermoed dat het probleem bij Vlc ligt maar ik krijg het niet voor elkaar. Ziet iemand hier wat ik nog kan proberen ?

Groeten Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


klik eens op COMDLG32.OCX met de rechtermuis en kijk eens of de optie 'Run als administrator' aanwezig is.

 

groet, Wilhelm.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlc werd full geinstalleerd doch nog steeds geen resultaat.

 

Origineel bericht van: wilhelm
klik eens op COMDLG32.OCX met de rechtermuis en kijk eens of de optie 'Run als administrator' aanwezig is.

 

groet, Wilhelm.

 

Als ik met de rechtermuisknop op het bestand klik dan zie ik enkel de gebruikelijke keuzemogelijkheden zoals "knippen,verwijderen etc..." run als adminstrator kan ik niet terugvinden

....kan je even duidelijker zijn wat ik juist dien uit te voeren

 

Voor alle duidelijkheid, het bestand OCX files die ik gevonden heb bij Dreamview zelf heb ik uitgepakt en de drie bestanden (niet in een map) COMCTL32.OCX, COMDLG32.OCX en MSCOMCTL.OCX apart in de map system32 gezet.

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allen,

Nu wou het lukken dat ik ook nog Nero diende te installeren.

Ook daar ondervond ik problemen met het installeren.

Ik kreeg er meerdere foutmeldingen dat bepaalde dll bestanden niet konden worden geregistreerd.

Een cleantool van Nero zelf ( http://www.nero.com/enu/downloads-cleantools.html)zorgde er voor dat Nero kon geïnstalleerd worden.

Blijkt dat door deze ingreep van dit tooltje ook Dreamview komt te werken zonder verder tussenkomst.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Marc

 

 

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...