Ga naar inhoud


Badkamer ventilatie regeling?!


bash!

Aanbevolen berichten

Mijn badkamer is in het midden van de woning geplaatst en heeft dus geen ramen.

 

Omdat we hem gaan verbouwen wil ik nu zorgen voor een goede mechanische ventilatie incl. besturing.

 

Liefst zou ik een hygrometer plaatsen die de ventilator afschakelt zodra de luchtvochtigheid onder een bepaald niveau valt. Ik vind echter nergens een beetje moderne digitale hygrometers die ook nog eens mooi op de muur staan.

 

Ideaal zou eigenlijk zijn om hem in te bouwen (bijvoorbeeld boven het plafond?).

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Tevens zoek ik voor de badkamer van mijn schoonouders een losse timer die na ongeveer 5 minuten verlichting aan hebben inschakelt en daarna nog ongeveer 10 minuten blijft lopen als het licht weer uit gaat.

 

zijn deze schakelingen los verkrijgbaar? ik vind ze alleen in ventilatoren ingebouwd.

 

Alvast dank voor het meedenken!!

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn badkamerventilatoren met een ingebouwd

hygrostaatje en een timertje.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ventilators met hydro sensor moet je eigelijk,

Direct door de muur uit laten blazen.

Anders haalt i nooit alle condens weg.

Beter is een goede pijp ventielator op het dak.

Met een 3 standen schakelaar.

Je zou er ook een hydro schakelaar op kunnen zetten.

Als de sensor condens detekcteert dat i automatisch.

Naar stand 3 of 2 schakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Exquizi

Ik heb een badkamerventilator met hygrometer en timer, en mijn buis maakt 2 bochten en is 1,5 meter lang.

Maar op mijn ventilator zit wel een terugslagklep zodat het vocht niet terug kan lopen.

Als je het merk wilt weten stuur je maar een pm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk!

 

De motor zit inderdaad net onder het dak, maar ik wil de hygrostaat uiteraard in de badkamer plaatsen.

 

Con kwam al met een goed idee voor de timer bij de bekende duitse elektronica boer.

 

Daar zag ik ook een draadloze hygrostaat die er ook nog eens best aardig uitziet. Iemand daar ervaring mee?

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...