Happy2000 Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Dream heeft op 30 april 2x nieuwe drivers uitgebracht voor de 7025 rond 13.00u en rond 20.00u met de drivers van 20.00u zijn de volgende problemen opgelost: YUV, YPbPr, Component. Het yuv probleem is opgelost (paarse zweem enz in beeld) als je dus YPbPr gebruikt hoef je de condensators in de 7025 niet meer te vervangen. (hoewel dit ook geen officiële hardware aanpassing was) Het beeld op YPbPr moet nu dus goed zijn zonder enige aanpassingen. Heb het hier getest en inderdaad werkt YPbPr nu goed. Foute kleur bij vel gekleurde beelden op RGB Hier gaat de dreambox de mist in. Zo hoort het beeld te zijn. Hoewel de meesten van jullie deze bug misschien nog nooit is opgevallen of dachten dat het aan de uitzending lag het lag dus aan de drivers van de 7025. Bij weg misbruikers kwam deze bug ook wel eens voor bij de achter lichten van de auto's als ze in het donker reden. Ook bij rtlz nieuws zag je het regelmatig. Hier gaat het dus fout En zo hoort het. Installeren van de drivers Door in telnet of dcc (telnet functie) het volgende in te typen kun je de drivers updaten. Code: ipkg install http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm7025/experimental/dreambox-dvb-modules_2.6.12.6-20080430-gcc4.1-r0_dm7025.ipk Let op als je een image op cf (multiboot) hebt draaien en je veranderd hier de drivers heeft dit GEEN effect, je moet de image die in de flash staat draaien en hier de update uitvoeren!!!!! hierna kun je de drivers van de multiboot updaten. Als bijlage ook nog eens de drivers voor de mensen die hem via ftp willen installeren. Afbeeldingen zijn gekopieerd van het dream multimedia forum. Op het dream mutimedia forum staan ook test filmpjes die je op je dreambox kunt zetten om het RGB probleem te testen. Het staat onder Hardware » Hardware - Dreambox 7025 / 7025+ » Bug: Fehler im Bild dreambox-dvb-modules_2.6.12.6-20080430-gcc4.1-r0_dm7025.zip VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
arie kanarie Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Citaat: Hoewel de meesten van jullie deze bug misschien nog nooit is opgevallen of dachten dat het aan de uitzending lag het lag dus aan de drivers van de 7025. Ik ben dus ook een van de 'meesten', want ik heb dit verschijnsel ook wel eens gezien en idd gedacht dat 't de uitzending was. Mijn box is helaas in reparatie voor de voeding. Zodra ik hem terug heb (dinsdag waarschijnlijk), heb ik véél werk; nieuwe drivers en de nieuwe Ronaldd installeren, pfff . Ik verheug me alvast. Nog een betere 7025. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gerard 76 Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 dit herken ik ook van diverse programma's op tv. idd bij oa. het rtl nieuws en hollands got talent zie je het goed. top dat het nu opgelost is.
Gast pieterg Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 dan heb je het topic toch niet goed genoeg gelezen, het is nog niet helemaal opgelost. EDIT: Re: Happy2000
arie kanarie Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Citaat: dan heb je het topic toch niet goed genoeg gelezen, het is nog niet helemaal opgelost. Als men dan altijd gedacht heeft aan een fout in de uitzending, dan is het installeren van de driver in ieder geval al een grote verbetering. Ook dat er gewerkt wordt aan het 'probleem'is al uitermate gunstig te noemen, toch. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Happy2000 Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: pieterg dan heb je het topic toch niet goed genoeg gelezen, het is nog niet helemaal opgelost. EDIT: Re: Happy2000 Heb je de drivers wel in de flash image gedaan en toen geprobeerd met die image of het weg was? Bij Cobra is het nu ook verholpen, had de driver in een image gedaan die op cf stond en had de image in de flash niet gedaan. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast pieterg Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Happy2000 Origineel bericht van: pieterg dan heb je het topic toch niet goed genoeg gelezen, het is nog niet helemaal opgelost. EDIT: Re: Happy2000 Heb je de drivers wel in de flash image gedaan en toen geprobeerd met die image of het weg was? Bij Cobra is het nu ook verholpen, had de driver in een image gedaan die op cf stond en had de image in de flash niet gedaan. Ik gebruik geen multiboot Heb idd wel dubbel gecontroleerd of het om de laatste 20080430 drivers ging. Betreft de 20:33, dus ze zijn het echt. Overigens is ook de yuv nog niet helemaal goed. De groene waas is idd weg, maar de kleur groen is niet sterk genoeg. Ik maak even een paar fotos.
Gast operator Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 hopelijk is het opgelost , heb de leverancier van mijn plasma tv er al bij gehad , dacht dat het aan de plasma lag alvast bedankt voor deze tip . gr
Gast pieterg Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 het groen van yuv is te zwak, duidelijk te zien in de groene knop van tuxtext. Het heeft ook gevolgen voor wit (zelfde tuxtext plaatjes), maar ook voor bijv het ned2 logo, is voor yuv echt veel te donker blauw. hoort richting groen, zie rgb foto.
Happy2000 Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Geplaatst: 4 mei 2008 Ja ik zie het dat groen nog te zwak is bij yuv, ze moeten dat dus nog even aanpassen, misschien kun je het nog even aan dream melden? Ik ben hier in ieder geval al lang blij dat het hier met rgb opgelost is, want dit irriteerde me wel. Jammer dat het bij jou nog niet goed is. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast pieterg Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Happy2000 Ik ben hier in ieder geval al lang blij dat het hier met rgb opgelost is, want dit irriteerde me wel. Jammer dat het bij jou nog niet goed is. Dus als je mijn rtl-z ts fragment afspeelt, is het echt goed bij jou?
Gast pieterg Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Happy2000 Ja ik zie het dat groen nog te zwak is bij yuv, ze moeten dat dus nog even aanpassen, misschien kun je het nog even aan dream melden? Als ik het betreffende topic nog eens lees, zie ik nergens iets over een eventuele yuv fix. Ik neem dus aan dat het te zwakke groen nog steeds veroorzaakt wordt door de impedantie mismatch, die immers niet softwarematig te omzeilen valt. Wel jammer, want met de laatste drivers (vanaf januari) is de rgb weergave van de 7025 echt drama (kleuren lopen over in elkaar). Dat treedt met yuv op de 7025 echt niet op, vergelijk met de plaatjes in m'n eerdere posts.
Happy2000 Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Geplaatst: 4 mei 2008 Jou filmje heb ik niet getest hier, wel die andere fimpjes. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Happy2000 Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Geplaatst: 4 mei 2008 Onder tussen even getest hier, en bij blauw is het nog niet helemaal weg zie foto. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast pieterg Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Happy2000 Jou filmje heb ik niet getest hier, wel die andere fimpjes. Idd, die andere filmpjes zijn al wel goed nu. Nu rtl-z nog
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen