Yoran Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: arie kanarie Citaat: Hoewel de meesten van jullie deze bug misschien nog nooit is opgevallen of dachten dat het aan de uitzending lag het lag dus aan de drivers van de 7025. Ik ben dus ook een van de 'meesten', want ik heb dit verschijnsel ook wel eens gezien en idd gedacht dat 't de uitzending was. Mijn box is helaas in reparatie voor de voeding. Zodra ik hem terug heb (dinsdag waarschijnlijk), heb ik véél werk; nieuwe drivers en de nieuwe Ronaldd installeren, pfff . Ik verheug me alvast. Nog een betere 7025. Ja dat dacht ik ook... En ik heb ook een nieuwe voeding nodig voor de 7025. Zit zeker in de lucht ofzo. My DM7025 is MiLo-powered
FNONAMUS Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 THX voor alle informatie, Reinder. Ik heb zo'n beetje alle settingen op de TV geprobeerd, niks hielp. Op de TF alles glashelder en messcherp Moet je restarten oid na installatie? Bij mij deed ie niks na de install via je link. Todays dummy is tomorrows expert!
Happy2000 Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Geplaatst: 4 mei 2008 Ja je moet wel de dreambox helemaal opnieuw opstarten, anders laad hij de nieuwe drivers niet. Maar als hij de ipkg drivers niet wil installeren moet je die andere pakken die ik heb gepost en zelf even in de dreambox copieeren. Ik heb zelf de drivers even aangepast en daarbij is rtl-z nieuws nu ook helemaal goed bij mij en bij pieterg. Ik kan ze hier alleen niet posten omdat het officieel niet mag van dream multimedia. Dus hopen dat dream multimedia snel met een update komt. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Tech Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Ik ben er absoluut niet van overtuigd dat de kleurproblemen middels een driver opgelost worden, ik denk dat dit probleem zonder een hardwarematige aanpassing niet op te lossen is. Pli Core Member
Gast pieterg Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Origineel bericht van: Tech Ik ben er absoluut niet van overtuigd dat de kleurproblemen middels een driver opgelost worden, ik denk dat dit probleem zonder een hardwarematige aanpassing niet op te lossen is. De impedantie van de yuv uitgang is idd niet softwarematig te fixen. Maar het oversturen van de rgb kleuren wel. Foutje bij het terugrekenen van yuv naar rgb.
FNONAMUS Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Even (FTP) installatie vraagje: ik gooi die bestanden in lib/ ... correct(?) en overschrijf daarmee de bestaande (melding geeft FTP programma). 7025 compleet UIT, dan weer aan. Correct? Zo heb ik het nu gedaan, nu maar wachten op RTL nieuws Todays dummy is tomorrows expert!
FNONAMUS Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Let op; na het installeren van de nieuwe drivers heb ik het zap probleem weer terug. Maw als ik van Astra 19,2 naar 28,2 en 13.0 zap heb ik een SNR van -1,00 of zoiets. Als ik kijk naar de bestanden zie ik enkele bestanden voor de ALPS LNB staan (mijn LNB). Happy2000 kan jij eens checken of er verschil in deze drivers en die uit de org. van Ronaldd (30 april) zit? Heb je evt. de oude bestanden nog, kan ik ff verder testen. Todays dummy is tomorrows expert!
Happy2000 Geplaatst: 5 mei 2008 Auteur Geplaatst: 5 mei 2008 Oude drivers van Ronald zijn identiek als de nieuwe drivers, alleen de bit van de kleur blauw is veranderd. Dit kan hier kan het eigenlijk niet aan liggen. Hier de oude drivers Klik Klak VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast operator Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 gisteren nieuwe drivers geinstalleerd , vanmorgen gelijk naar rtl 7 gezapt .maar nog steeds vreemde kleuren op deze zender. gr
Gast pieterg Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Origineel bericht van: operator gisteren nieuwe drivers geinstalleerd , vanmorgen gelijk naar rtl 7 gezapt .maar nog steeds vreemde kleuren op deze zender. gr Klopt, dat hadden we hier immers al geconcludeerd
FNONAMUS Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Ok, lastig spul die dreamboxxen Happy Heb de afgelopen dagen steeds ge-test-zapped om te kijken of ik problemen had. Geen enkele keer een probleem. FYI: Mijn 7025 staat normaal helemaal UIT. Toen ik vanmorgen weer de test deed ineens wél weer de bekende problemen. Het enige dat ik gedaan heb is AL die nieuwe drivers (.ko bestanden) erin gooien. Als ik nu allerlei andere dingen had gedaan was er een mogelijkheid geweest dat het daaraan gelegen had. Maar dat heb ik dus niet, ik heb uitsluitend de .ko bestanden geupload. Vandaar mijn idee om de oude bestanden er weer eens in te gooien. Uit eerdere posten over het zappen zou het bestand "xilleon.ko" de boosdoener kunnen zijn, maar ik heb geen kennis/kunde om die bestanden te ontleden en te vergelijken met elkaar. THX weer voor de support Happy. EDIT: ik heb alleen het bestandje xilleon.ko er in gezet van de oude drivers en op dit moment geen problemen meer. Heb de situatie van gisteren exact gesimuleerd, ik had een opname lopen en heb van de zelfde zender nu weer een opname geactiveerd. Toen zappen en geen enkele SNR < 10 Todays dummy is tomorrows expert!
Gast pieterg Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 ging het hier oorspronkelijk niet over kleuren enzo?
FNONAMUS Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Yep, maar het gevolg van het aanpassen van het kleurenprobleem was het terugkerende zapprobleem. Mijnsinziens is het wel van belang in dit topic dat het probleem kan ontstaan. Of is het logischer weer een nieuw topic te openen hiervoor? Todays dummy is tomorrows expert!
FeReNGi Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 En straks is de regenbug ook van de partij in deze nieuwe drivers :-) Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
arie kanarie Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Citaat: En straks is de regenbug ook van de partij in deze nieuwe drivers :-) En dan het volgende stapje; de driver met de timebomb sorry, ik kon het ff niet laten grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen