Gast BGroove Geplaatst: 4 mei 2008 Geplaatst: 4 mei 2008 Ik heb hier laatst een schotel op het dak geplaatst aangezien het op mijn balkon onmogelijk was deze posities erbij te nemen. Ik heb een WF-T55 op mijn balkon staan zie dit topic http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1461142#Post1461142 Ik ben er nou 2 dagen lang mee bezig geweest ik had ook hier op het forum een aantal topic's doorgelezen maar ik krijg het niet voor elkaar de schotel goed af te stellen. 16 oost krijg ik helemaal niet door, Astra3 ook niet alle transponders maar is wel de eenigste die het het beste doet, Astra2 geeft op bijna alle transponders een hele hoge ber en met de signaalmeting op me dreambox springt de snr/agc heen en weer. Terwijl ik het met een emitor digital satlook micro meter afgesteld hebt. Ik heb er niet een directe foto van kunnen maken ik heb wel een voorbeeld van dishpointer gemaakt. Nou staat ie wel recht voor een boom die evengoed nog zo een 4, 5 meter boven het dak uitsteekt maar hij staat er ook zo een 15 meter vandaan dat zou toch geen problemen moeten geven? Ik had ook al geprobeerd hem uit het zicht van die boom te zetten maar daar kreeg ik precies hetzelfde signaal binnen. Ik heb voor de rest gewoon alles goed geplaatst op de schotel eerst de astra1 en astra3 koppen tegen elkaar aan daarna de astra 1 opgezocht en daarna de A2 en A3 goed gezet en geprobeerd de A1 kop op 16 oost te zetten. Iemand misschien een idee wat ik fout doe? Dank U.
cookie monster Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Ik heb zelf 16°oost met de T55 geprobeerd , enkele transponders gingen !! Maar waarom maak je Triax niet draaibaar ?? Wanneer je LNB voor 16°O niet in het centrum zet , verlies je sowieso schotelgrootte !! En daar je toch de T55 blijft gebruiken , is het volgens mij meer zinvol om die Triax draaibaar te maken !! Ik heb zelf 28,5/19,2/13°O met een 64cm al getest , en bingo Trouwens , met een multytenne kan wel 28,5/23,5/19,2/13°O , dus het probleem zit in de afstelling van jou schotel !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast BGroove Geplaatst: 5 mei 2008 Geplaatst: 5 mei 2008 Denk niet dat draaibaar een oplossing is voor mij. Zo een polarmount is vrij prijsig en de triax schotel die nu op het dak staat gaat van een gewone switch naar een uncommited switch waar dus ook weer me T55 op zit aangesloten. Ik weet zelf nog niet of een draaibaar systeem hierop dan ook wel zal werken. Ik heb begrepen dat je met draaibaar van 28,2 oost tot 30 west kan ontvangen dat zou wel mooi zijn, Maar wat ik hier weer een nadeel van vind dat je lang moet wachten. Als je b.v. wilt kijken of er op 30 west wat te zien valt en blijkt dat er niks interresants is moet je weer zo lang wachten tot ie op 19,2 oost staat (dat is mijn ervaring tenminste ermee misschien dat er tegenwoordig snellere motoren bestaan?). Ik had het zelf trouwens ook al uitgetest om op de T55 16 oost proberen te ontvangen en kreeg ook maar wat enkele transponders binnen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen