Ga naar inhoud


]TF7710pvr] Eurobird 9 instellen met usals


Gast satbird2002

Aanbevolen berichten

Gast satbird2002

wie kan er mij een uitleg geven hoe ik met een Usals motor eurobird9 (voormalig hotbird2) kan vaststellen.

 

in de lijst vd TF staat deze niet in??

wil graag eurosportHD zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Hallo Satbird 2002,
Citaat:
Eurobird 9 is de nieuwe naam voor de satelliet die vroeger als Hot Bird 2 satelliet door het leven ging. De satelliet werd in 1996 gelanceerd en zal nog tot 2010 volledig operationeel en functioneel kunnen zijn. Verleden jaar werd de Hot Bird 2 satelliet van de orbitale positie 13 graden oost verwijderd omdat Eutelsat de betrouwbaarheid van de satelliet in twijfel trok na een ongecontroleerde beweging op de Clarke Belt.

Na verplaatsing van de satelliet naar 9 graden oost bleek dat er geen schade aan de satelliet was en dat het ook met de betrouwbaarheid weer in orde was. Hierna besloot Eutelsat de Eurobird 9 commercieel te gaan exploiteren op 9 graden oost.

Ik raad je aan om deze satelliet handmatig toe te voegen mbv Topset 2.0, dit is het enige programma wat jou ontvanger goed ondersteund.
Zet deze satelliet op 9 oost, en voeg de gebruikte transponders toe, die vind je weer bij Lyngsat.
smile
Als deze dan in je ontvanger staat dan loopt hij met Usals er zo naar toe whistle


Kan ook heel simpel met je afstandsbediening hoor.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

eurosport HD is gelukt, smile

alleen is er geen uitzending op het moment crazy

 

op eurobird 1 zou ITV HD FTA zijn, deze krijg ik niet ingescand nadat ik de transponder ingevoerd hebt, hebben meerdere dit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002

op eurobird 1 zou ITV HD FTA zijn, deze krijg ik niet ingescand nadat ik de transponder ingevoerd hebt, hebben meerdere dit?


Dat is mij ook nog niet gelukt. Er lopen al een paar dingen hier over in andere draadjes. Als je die leest, betwijfel ik of het ons ooit gaat lukken om ITV HD zichtbaar te maken.

Even tot morgen 13.00 uur wachten. Dan begint Freesat.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: satbird2002
eurosport HD is gelukt, smile
alleen is er geen uitzending op het moment crazy

op eurobird 1 zou ITV HD FTA zijn, deze krijg ik niet ingescand nadat ik de transponder ingevoerd hebt, hebben meerdere dit?

Dat hebben volgens mij alle Topfields, als je handmatig een frequentie invoert dan komt hij niet "vast" in je lijst te staan als er geen zender gevonden wordt. frown
Juist daarom doe ik dit altijd met een editor zoals Topset wink


precies sjaak, zo heb ik het ook gedaan, THX

op welk dagdeel zendt eurosport HD uit, of is dit random.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: satbird2002
eurosport HD is gelukt, smile
alleen is er geen uitzending op het moment crazy

op eurobird 1 zou ITV HD FTA zijn, deze krijg ik niet ingescand nadat ik de transponder ingevoerd hebt, hebben meerdere dit?

Dat hebben volgens mij alle Topfields, als je handmatig een frequentie invoert dan komt hij niet "vast" in je lijst te staan als er geen zender gevonden wordt. frown
Juist daarom doe ik dit altijd met een editor zoals Topset wink

Je kan met de TF77100 anders ook gewoon alleen de transponder toevoegen, en daarna kanalen inlezen. Dan kan je de nieuw toegevoegde transponder uitkiezen. Het zijn alleen wat extra handelingen..

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...