Ga naar inhoud


DST5816 snelzoekfunctie werkt niet meer


Gast sharp vision

Aanbevolen berichten

Gast sharp vision

Hallo ,

 

ben nieuw bij sat4all; ben benieuwd of er mensen zijn die me over het volgende meer kunnen vertellen:

 

Vorig jaar bij de bovenstaande ontvanger een duo lnb gekocht en software update uitgevoerd waardoor de snelzoekfunctie in het menu werd toegevoegd. Op dat moment werkte dat goed en tot vorige week had ik ook alle regionale zenders.

Na de nieuwsbrief van canal digitaal heb ik vorige week geprobeerd de snelzoekfunctie weer te gebruiken. Dat werkt niet meer. Daarna nog eens geprobeerd via de normale zoekfunctie, maar krijg een enorme lijst zenders, maar geen regionale zenders meer. Op de een of andere manier geen ontvangst meer van 23,5 satelliet?

 

Bij het proberen te activeren van de snelzoekfunctie lijkt het alsof wel zenders gezocht worden, maar na een 15 sec. komt de melding dat geen signaal gevonden werd.

 

Na aanzetten duurt het nu ook langer voordat beeld verschijnt. Normaal ging dat vrij snel, nu moet ik er echt op wachten.

 

Op BVN aanzetten, groene balk, etc. heb ik uitgevoerd maar zonder resultaat.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

 

Alvast bedankt voor je reactie,

Johannes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kennis van mij belde net met hetzelfde probleem. Hier nu zelf uitgeprobeerd en inderdaad werkt de snelzoekfunctie niet. Op de oude manier zoekt hij alleen "willekeurig" ook al kies je voor "canaldigitaal". Dit met een DSX6073.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels andere ontvangers geprobeerd: Snelzoeken geeft de melding:geen signaal. Zal wel storing zijn bij CD. Bij normaal kanalen installeren alleen keuze tussen Operator3 en willekeurig. Als ik Operator3 inlaad krijg ik het TVV pakket. Andere ontvanger geeft wel de keuze CD of willekeurig maar als ik CD kies gaat hij toch willekeurig laden. Nog een andere ontvanger zet wel de CD lijst erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sharp vision

Hallo GPS,

 

met mijn ontvanger kan ik in het menu slechts kiezen voor kanalen installeren en vervolgens snel kanalen installeren. Kiezen tussen Canaal Digitaal en iets anders lukt hiermee niet. Ben erg beniuwd of er mensen zijn die hiervoor de achterliggende reden weten dat deze functie "snel kanalen installeren" weggevallen is en wat een oplossing hiervoor is.

Groeten, Johannes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sharp vision

ps.

heb net een mail verstuurd naar Canal Digitaal. Als ik bericht terug heb zet ik dat hier ook wel even neer.

 

johannes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de zelfde klacht.

 

Heb eerst op de oude manier gezocht dus menu 5, 5.

Daarna op progr. 11 (NED 1) gezet vervolgens weer

zoeken via menu 5, 5. Daarna werkt de snelzoek functie

Hier wel weer.

cool

Gr. Richard,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst even de ontvanger voor het scannen op schotel 2 zetten.

Dan kan je met langzaam scannen wel zenders vinden.

Als je dan gaat scannen zoekt hij wel de Astra 3 af.

Ik had het zelfde met mijn Philips ontvanger en heb de Astra 1 en 3 nu weer gewoon.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sharp vision

hallo,

 

heb hier van alles geprobeerd; ook op 11 zetten en opnieuw laten zoeken, maar dat geeft geen resultaat. Wacht het wel even af met canal digitaal; heb nu ineens een aantal zenders erbij die ik eerst alleen op zwart zag (o.a. film 1 e.d.). Dus, zou me idd niet verbazen dat canal digitaal binnenkort met een oplossing komt en terwijl deze er nog niet is, men andere zenders tijdelijk vrijgeeft. antwoord van unique lijkt me aannemelijk.

Groeten, Johannes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sharp vision

Vanavond nogmaals de snelzoekfunctie geprobeerd. En waar ik eerst nog dacht dat het weer niet zou lukken, zag ik ineens dat er wel weer zenders gevonden werden. Heb dus ook de regionale zenders weer terug.....

Het wertk hier dus wel weer.

Johannes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals een poging gedaan en de snelscan werkt nu inderdaad op mijn 5816/23

 

Wat mij opvalt in de snelscan lijst is kanaal BBC Prime op plaats 40.

Dit kanaal zou uit het CanalDigitaal pakket zijn maar is dus nog wel aanwezig in de snelscanlijst.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...