Ga naar inhoud


93% signaalskwaliteit


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Omdat ik net wat te ver van de mast woon heb ik een buiten antenne gratis gekregen van KPN. Goede service. De storingen zijn nu sterk gereduceerd. Echter soms worden de uitzendingen toch nog kort onderbroken! Het geluid valt dan kort weg en het beeld bevriest. Terwijl dit gebeurd heb ik de signaal meter (van de Samsung) aan staan. Die blijven gewoon gelijk staan nl. 93% kwaliteit.

 

Nu heb ik eventjes de gasstel aangezet. Daar waar van die leuke vonkjes uitkomen. Als ik de knop 1 x indruk heeft dat geen enkele invloed op de ontvangst. Als ik heel snel achter elkaar dat doe, dan wordt wel de uitzending onderbroken. Zelfde effect wat ik anders ook heb. De antenne is wel van enige afstand van het gasstel. Hoe kan het dan toch dat de ontvangst stoort? Volgens KPN gaat die storing door het stroomnet heen, vandaar die storing. Maar die andere storingen?!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ken het, dat schijnt "vonkbruggen" te heten.

 

Je hebt wellicht ook lampen en/of andere dingen in huis die hetzelfde effect geven als je ze aan/uit doet. De buren misschien ook wel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo af en toe heb ik dat ook wel eens. Ontvangst en kwaliteit staan dan beiden op +/-95 procent.

Nu wil het geval dat ik net zover van Rotterdam als Goes zit en dus beiden kan ontvangen. Goes is wat minder als Rotterdam maar goed te doen.

Ik heb dus beiden op de ontvanger ingesteld en schakel op dat moment gewoon over naar Goes en heb dan geen last meer.

 

Denk persoonlijk dat het niet aan 1 of apperaat ligt, maar gewoon aan de ontvangst welk gestoord wordt door onweer of zoiets dergelijks.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Xilence
Zo af en toe heb ik dat ook wel eens. Ontvangst en kwaliteit staan dan beiden op +/-95 procent.
Nu wil het geval dat ik net zover van Rotterdam als Goes zit en dus beiden kan ontvangen. Goes is wat minder als Rotterdam maar goed te doen.

Kan kloppen, het torentje in Rotterdam is een meter of 80 hoger. Dat merk je wel.
Citaat:
Ik heb dus beiden op de ontvanger ingesteld en schakel op dat moment gewoon over naar Goes en heb dan geen last meer.

Denk persoonlijk dat het niet aan 1 of apperaat ligt, maar gewoon aan de ontvangst welk gestoord wordt door onweer of zoiets dergelijks.

Ik en rolandroland hebben een ander soort storing volgens mij: er is een korte (<1sec) onderbreking en daarna is alles weer koek en ei, tot de volgende onderbreking. Het komt dus ook voor dat er maar een onderbreking is en daarna heel lang niets.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, dan is het idd iets anders.

Als ik het een keer heb dan is het meestal bij een bepaalt weerstype, net alsof de ontvangst even in 1 keer even wegvalt.

Vind dat zelf een beetje vreemd, maar omdat ik op dan gewoon naar Goes overschakel maak ik me daar niet echt druk over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien moet de buitenantenne beter geplaatst worden? hier regio heerenveen ook wel storinge, wel eens gezien bij iemand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...