Ga naar inhoud


[7000] Dreamset 2.15 & Pli iolite zender problemen


T_I

Aanbevolen berichten

Hmmm, nu heb ik de rotor weer aan de praat, moet ik handmatig m'n zenderlijsten gaan bijwerken. DreamSet weet m'n zenders te vernaggelen. De zenders heb ik wel, maar de satellieten zijn kwijt. (en ik kan de satellites.xml ook niet na een factory reset vinden)

 

Wat is er veranderd in de 1.10 firmware of dreamset dat dit niet meer werkt?

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al jaren een eigen zenderlijst, waarom zou ik een andere nemen? (anders dan dat dreamset niet meer werkt?)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die van mij wordt verminkt door dreamset. Ik scan een stapel satellieten, haal de lijst op, edit met dreamset en bij het terug zetten gaat het fout. Wel de zenders, niet de satellieten...

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heeft het zelfde probleem, met de laatste pli heeft ie blijkbaar geen satellites.xml meer... (of in elk geval, hij wordt niet meer gevonden, een find in /var haalt 'm niet boven water)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ook ik pas mijn zenderlijsten aan. Deze zijn op basis van pet123. Ik heb nog nooit soortgelijke problemen gehad, die je hier schreef.

Ik gebruik voor mijn dreamboxen deze images:

7000 Pli Garnet ( oud hè )

7020 Pli Helenite en Iolite

7025 Ronaldd

500 Pli Iolite

 

Zowel met dreamset en ook met Dreamboxedit nog nooit jouw beschreven problemen tegen gekomen.

Ik adviseer je dan ook om een complete nieuwe zenderlijst te bewerken en deze erin in te zetten. Dus even niet jouw gekozen zenderlijst te bewerken, maar even een verse nieuwe gebruiken.

 

Geheid, dat dan jouw probleem verdwijnt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard

Standaard staat de satellites.xml in de image, niet in /var. Die is alleen maar nodig als je wilt afwijken van de standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ik wil niet afwijken van de bestaande satellites.xml, maar deze gebruiken.

 

Wat ik o.a. heb geprobeerd is, met DreamSet 2.15:

- Scan op dreambox

- download de zenders met dreamset

- maak de Bouquets aan zoals gewenst

(andere dreamset open met oude lijst en nabouwen)

- upload

 

Na de upload ben ik of de satellieten kwijt of de zenders... Dit heb ik sinds pli iolite. (al moet ik toegeven dat ik garnet niet geprobeerd heb, de vorige volledige reset was met Helenite nodig)

 

Ik zie overigens iets over een global satellites.xml in de announcement... zit dat me in de weg, of is het enigma 1.10 die dreamset niet als standaard set kent?

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder aangegeven, ik wil de eigen lijst erin...

 

Overigens heb ik deze thread gevonden, waarin een mogelijke oorzaak staat... de fout is in elk geval gevonden... eens kijken of dit helpt.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...