Ga naar inhoud


Stroom weg tijdens patchen DST 5816


Gast Rodajo

Aanbevolen berichten

Dag,

Als vervoegd nieuwjaarsgeschenk viel de stroom weg tijdens het patchen van mijn Philips 5816.

Nu geeft de decoder nog enkel het uur aan.

Is er een andere oplossing dan de OSlink ?

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen als de decoder weer in SE mode te krijgen is met serial exe. of met lookerflash anders moet je met de Oslink aan de gang.<p>Soms wil het niet lukken om de decoder in SE mode te krijgen omdat de snelheid instelling van de decoder en de computer niet meer gelijk zijn.

Dan vind de computer de decoder niet meer.

Je moet dan proberen om met serial exe. de snelheid van de decoder aan te passen. Zou hier maar wat mee gaan expirimenteren om hem weer in SE te krijgen.<p>Suc6 Johan. smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag,

Bedankt voor het antwoord.

De decoder wil niet terug in SE mode.

Met bonnyseca krijg ik unexpted length of string

Met declink timeover

Met serial geen fout melding maar ook geen SE

Lookerflash geeft op mijn systeem error melding dat het formaat niet geldig is. Gedownload van Philips patchsite, uitgepackte file is van 06/07/01. Soms andere site ?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb dat ook gehad en net zoals Johan45 al zei probeer eens om (mij lijkt dat het gemakkelijkste) met declinc opstarten dan op open drukken dan EERST even je baudrate veranderen van 9600 in de waarde waarmee je aan het patchen was (zal wel 115200 geweest zijn?) dan op Set Speed drukken en dan op Enter. Zo kreeg ik hem destijds weer wel in SE-mode! Zo zou je het dan ook kunnen proberen met Serial.exe.<p>Succes, John.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat de decoder en de comp. een andere snelheid ten opzichte van elkaar hebben.<p>Geef je de meeste kans met serial exe. om het weer gelijk te krijgen althans daar is het mij een keer mee gelukt. Meer was gelukkig ook niet nodig daar ik niet van plan ben elkekeer als ik een nieuwe flash op een van mijn decoders te zetten de stroom uit te laten vallen.

Kan je alleen nog ongeveer vertellen hoe het in z`n werk ging daar ik door het aantal keren om het voor elkaar te krijgen gewoon niet meer precies kan bedenken hoe de laatste poging was die dus wel werkte maar waarschijnlijk ging het zo.

1. Serial opstarten.

2. 2 Change Speed

3. Kies niet voor een standaart waarde zoals in het programma aangegeven maar stel zelf een snelheid in die afwijkt van de vaste mogelijkheden van serial exe. Weet niet meer of dit door mij op 100000 of op 1000000 is gezet.Maar ja is maar 1 nul meer of minder. Was in ieder geval 1 met nullen tot het veld vol was.

4. 1 Init Service Mode

5. Heb dit misschien wel een 25 x gedaan tot er op een gegeven moment de melding kwam dat de speed niet goed was en kon toen met 2 change speed de decoder en comp. op dezelfde snelheid krijgen (115200)en in de SE mode.<p>Als het je niet lukt blijft er allen de oslink over om de flash in je decoder te zetten.<p>suc6 Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is ie echt dood. Er zijn dan naar mijn weten nog maartwee mogelijkheden om het op te lossen.<p>1. Zoek iemand met een Oslink. Er zijn er een klein aantal verkocht.

2. Philips<p>Als je oproep hier op dit board geen resultaat heeft zou je je oproep misschien eens op een ander sat.board moeten plaatsen.<p>suc6 Johan. smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...