Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand hier of ik in de achterhoek de Duitse zenders kan ontvangen? Ik stel de vraag voor een oom van me, die dolgraag weg wil bij UPC, maar een schotel geen optie vindt. Ik wil hem daar uiteraard graag mee helpen :D Alleen willen ze wel graag de duitse zenders kunnen blijven ontvangen. Hij woont trouwens in Gaanderen.

Geplaatst:

Ik zie een mast staan in Kleve, dit is zo'n 30 km. Kan ik dat met een normale stndaard binnenantenne ontvangen?

Ik heb gisteren toevallig een ontvanger in Doetinchem naar zenders laten zoeken, maar die vond geen enkele duitse zender.

Geplaatst:

Hangt er vanaf, maar de antenne zal op z'n minst bij een raam in de richting van de zender moeten staan, bij voorkeur op een hoge verdieping.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Hi pOske,

Hier in Silvolde (dus toch redelijk in de buurt van Gaanderen) kan ik het volledige Duitse dvb-t pakket vanuit Kleve/Wesel met een raster op z'n kant op zolder (bungalow) zonder versterker perfect ontvangen. Het pakket van Muenster is op zolder met een 20db versterker van Triax ook perfect te ontvangen.

Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de persoonlijke ontvangsts mogelijkheden (bebouwing, enz).

Het Nederlandse dvb-t pakket is natuurlijk helemaal geen probleem via de mast in Doetinchem gezien de vele klachten van dvb-t instraling op het UPC kabelnet.

Dus met een antenne op zolder of buiten gewoon gaan met die banaan.

PS: een binnenantenne is bij mij, dus waarschijnlijk ook in Gaanderen niet echt een 100% oplossing. Sommige Duitse dvb-t kanalen gaan goed, maar andere kanalen geven slecht of helemaal geen beeld.

Mvg,

Rolin

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: p0ske
Weet iemand hier of ik in de achterhoek de Duitse zenders kan ontvangen? Ik stel de vraag voor een oom van me, die dolgraag weg wil bij UPC, maar een schotel geen optie vindt. Ik wil hem daar uiteraard graag mee helpen :D Alleen willen ze wel graag de duitse zenders kunnen blijven ontvangen. Hij woont trouwens in Gaanderen.

Als je hier kijkt http://home.wxs.nl/~rabrand/dvbt/dvbtlogboek2006.html
en klikt op Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen dan zie je gelijk het bereik. smile
Geplaatst:

Houd rekening met het feit dat in Kleve de antennes niet vervangen zijn toen men naar digitaal ging. Dat betekent dat de kanalen 46 en 48 vanuit Kleve horizontaal worden uitgezonden. Daarnaast is het zo dat het vermogen in Wesel aanzienlijk hoger is. Ik zou in Gaanderen gewoon even expermineteren met de binnen antenne en deze zo goed mogelijk richting Wesel richten. Moet volgens mij geen probleem zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: mr_rolin
Hi pOske,

Hier in Silvolde (dus toch redelijk in de buurt van Gaanderen) kan ik het volledige Duitse dvb-t pakket vanuit Kleve/Wesel met een raster op z'n kant op zolder (bungalow) zonder versterker perfect ontvangen. Het pakket van Muenster is op zolder met een 20db versterker van Triax ook perfect te ontvangen.
Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de persoonlijke ontvangsts mogelijkheden (bebouwing, enz).
Het Nederlandse dvb-t pakket is natuurlijk helemaal geen probleem via de mast in Doetinchem gezien de vele klachten van dvb-t instraling op het UPC kabelnet.
Dus met een antenne op zolder of buiten gewoon gaan met die banaan.

PS: een binnenantenne is bij mij, dus waarschijnlijk ook in Gaanderen niet echt een 100% oplossing. Sommige Duitse dvb-t kanalen gaan goed, maar andere kanalen geven slecht of helemaal geen beeld.

Mvg,

Rolin

Je hebt dus eigenlijk een buitenantenne binnen geplaatst. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om een kabel naar de zolder te rekken, maar zijn er geen kleine buiteantenne's die aan de gevel gemonteerd kunnen worden? En zou zo'n antenne voldoende zijn ?

Origineel bericht van: peterk
Houd rekening met het feit dat in Kleve de antennes niet vervangen zijn toen men naar digitaal ging. Dat betekent dat de kanalen 46 en 48 vanuit Kleve horizontaal worden uitgezonden. Daarnaast is het zo dat het vermogen in Wesel aanzienlijk hoger is. Ik zou in Gaanderen gewoon even expermineteren met de binnen antenne en deze zo goed mogelijk richting Wesel richten. Moet volgens mij geen probleem zijn.

Het lijkt me dan inderdaad het handigst om voor Wesel te gaan. Ik wil het zo simpel mogelijk oplossen, maar lees hier tegenstrijdige geluiden wat betreft de binnenantenne. Ik denk dat als ik op safe wil gaan, ik een buitenantenne (eventueel binnen) moet plaatsen.
Geplaatst:

Hi pOske,

Ik heb de binnenantenne (deze is met ingebouwde versterker) van KPN al eens buiten het raam boven gestoken, maar dat was voor sommige Duitse kanalen goed en voor andere een ramp. Nederlandse kanalen waren geen probleem.

Inderdaad zijn de signalen vanuit Kleve horizontaal en die uit Wesel verticaal gepolarizeerd, maar Kleve heeft niet het volledige Duitse pakket (ik dacht, dat het ZDF pakket miste, maar ik ben niet zeker).

Misschien toch maar een kabeltje trekken :D.

Mvg,

Rolin

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Geplaatst:

Ik maak op mijn werk in Didam gebruik van een USB stick met een actieve antennen in de nok. Voor het gemak heb ik nu even het standaardje sprietje wat bij de Freecom USB stick wordt geleverd eraan gedaan. Als ik nu een scan doen heb ik de volgende duitse zenders :

- Arte

- Das Erste

- EinsFestival

- MDR Fernsehen

- NDR FS NDS

- Phoenix

- SWR Fernsehen RP

- WDR Duisburg

- WDR Dusseldorf

- WDR Wuppertal

Ik moet dan wel de antenne plat leggen, als ik um rechtop zet dan heb ik geen enkele duitse zender.

Met de actieve antenne heb ik de volgende extra:

- Doku/KiKa

- ZDF

- ZDF Infokanal

Dan even een ander vraagje. Vorig jaar had ik ook de Duitse RTL, lekker handig met F1 op de zaterdag, maar die kan ik niet meer vinden. Wordt deze nog via DVBT uitgezonden ??

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Geplaatst:

Als je toch al bereid bent om een buitenantenne op te hangen wat is dan het probleem van een klein schoteltje?

heb je probleemloos alle duitse zenders.

Grote schotels vangen veel wind..

Geplaatst:

Ik vat het helemaal niet meer!

Heb sinds een week digitenne op de slaapkamer.

Heb de kaart nog niet geactiveerd, ontvang alle

Nederlandse zenders ook de commerciele en Belgie, maar

niet 1 Duitse zender.

Ik woon hemelsbreed zo,n 1.5 km van de zender in D,chem.

Gebruik de bijgeleverde binnenantenne van KPN.

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

Gast Bert Jan
Geplaatst:

Als het goed moet geen proleem zijn met de kpn binnenantenne.

Gebruik hier die antenne ook.

Soms ontvang ik zelfs kanaal 45.

Maar meerstal blijft het bij kanaal 21 en 59 met die antenne.

En ik woon niet eens op de achterhoek.

PS: Mischien de antenne eens voor een raam zetten,

en dan op het oosten richten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen