Ga naar inhoud


nu leverbaar!


cellie

Aanbevolen berichten

Via mijn satboer...........vanmiddag die van mij gekregen.

Rechtstreeks vanaf de lichtstad heb ik um bezorgd gekregen

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi hoi

 

Gisteravond is een "expirimental image" uitgelekt van DMM. Deze versie bevat de bugfix betreffende het niet vinden van enkele transponders door de tuner. Het blijkt te liggen aan DVBS2 transponder welke de 8PSK modulatie gebruiken, het is dus een soortgelijk probleem als zich enkele weken geleden met de Kathrein voordeed. Officieel is deze versie dus nog niet publiekelijk gemaakt en kunnen de diverse image bouwers deze dus nog niet opnemen in hun image.

 

Heb net zelf even een simpel testje gedaan door de inhoud van de map \lib\modules\2.6.12-5.1-brcmstb-dm800\extra van het experimental image te kopieeren naar de image van Pli en verrekt als het niet waar is nu vindt de DM-800 wel alle transponders :D (waaronder Eurosport HD waar ik momenteel naar zit te kijken)

 

Het probleem met de tuner blijkt dus achteraf NIET hardwarematig te zijn en prima te verhelpen door deze fix. De officieele fix komt ws pas over een weekje uit maar voor de mensen die reeds een boxje hebben weten te bemachtigen heb ik de aangepaste tunerdrivers bijgesloten.

 

Hoop jullie zo weer voldoende geinformeerd te hebben

DM800_Tunerfix.zip

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: jacksparrow
Officieel is deze versie dus nog niet publiekelijk gemaakt en kunnen de diverse image bouwers deze dus nog niet opnemen in hun image.


Nou, dat valt wel mee, sinds vanmiddag zat deze ook in PLi Iolite, met de online software update binnen te halen.

Deze driver werkt alleen met de benodigde wijzigingen in enigma2, die zaten ook in onze update van vandaag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok :-) dat wist ik niet, doe zelf 2x per dag een update maar tot ik deze drivers erin plaatste werkte het niet. Had de experimental image van een duits board en daar werd gezegd dat het een "non public" release was. Achja wat maakt het uit het werkt iig smile komen telkens een stapje verder

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: jacksparrow
Ok :-) dat wist ik niet, doe zelf 2x per dag een update maar tot ik deze drivers erin plaatste werkte het niet.


Dan had je hem net gemist smile

Maar bedankt voor je aankondiging, is wel handig dat mensen weten dat er wat gefixed is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Torchwood
Origineel bericht van: jacksparrow
Ja mijn excuses hoor ik vertel ook maar wat ik ergens anders gelezen heb, ben blij dat ik er iig bericht van geef anders blijft iedereen in de waan dat het een hardwareprobleem is


Ik ben in ieder geval blij dat je het hier even meldt. En waarom zou je excuses aanbieden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Hoi hoi

Gisteravond is een "expirimental image" uitgelekt van DMM. Deze versie bevat de bugfix betreffende het niet vinden van enkele transponders door de tuner. Het blijkt te liggen aan DVBS2 transponder welke de 8PSK modulatie gebruiken.
Op de Ronaldd-image kan deze module niet geladen worden (symbol error) waardoor hij dus niet meer boot. Wel opletten dus als je die zomaar overkopieert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe totaal weer iets anders....

 

Heb nog steeds geen DM800 kunnen bemachtigen (helaas hebben ze hier alleen de kabel versie), maar wil al wel nu alvast een harddisk kopen.

 

Passen de "nieuwe" 12.5 mmm in de DM800 ?

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens Toxic Q nog gefelicteerd voor je promotie van moderator naar beheerder smile

 

Even ook hier nog aan iedereen die een Dreambox 800 HD heeft in combinatie met een draaibare schotel. Zouden jullie kunnen checken of deze ontvanger, met broadcom chip, 4:2:2 aankan?

 

Een constant uitzendende 4L2L2 zender is te vinden op:

 

Eutelsat W4 - 36 graden oost - 12.611 GHz V - 5787 - 3/4

 

En natuurlijk diverse feeds op 7 graden oost.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi satwatcher,

ik zal dit maar dinsdag of woensdag kunnen checken,

dus eerder niet,of er moet hier iemand anders dit al vroeger kunnen doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...