Ga naar inhoud


(7020) weigert op te starten


spongebob

Aanbevolen berichten

help! help! help!

 

Mijn dreambox 7020 wil sinds vanavond niet meer opstarten. Ook een nieuwe image flashen wil maar niet lukken. En dit alles na een aantal zware vastlopers.

 

Het is te zeggen: het flashen werkt perfect, maar als ik daarna de 7020 voor het eerst wil opstarten blijft hij hangen bij het eerste beeld. Dit al bij 3 verschillende images.

 

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb gezien dat iemand op een ander forum hetzelfde probleem had, maar die heeft jammergenoeg geen antwoord gekregen. Dit is zijn verhaal (januari 2008)

 

Mijn dreambox 7020 heeft een probleem met het laaden van kernel en komt niet bij de configuratie scherm..

 

Flashen:

- Met Dreamup lukt het perfect (zonder Netwerk*) maar toch hangt ee bij het opstart scherm (please wait loading) en gaat niet verder

 

- Flashen Via Browser is ook mogelijk en doet netwerk ook goed flasht binnen 2-3 minuten.. maar zelfde resultaat blijft hangen bij het laaden van eerste keer

 

-----------------------------------

 

1: Heb via Hyper terminal Netwerk kaart uit gezit maar maar weinig effect..

2: D-multimedia beantwoord lullig met het volgende ( ga naar een dreambox dealer )

3: ziezotec haha ( staat in hun site als dealer en reparatuur van dreambox )

hun advise .. naar eerste eigenaar gaan haha

 

dus ja laatste hoop is ***geen-reclame***

 

kan iemand me helpen? of iemand enige ervaring met zo een probleem??

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier NOG iemand met hetzelfde probleem (helaas ook geen antwoorden hier):

 

Heb al van alles geprobeert, maar steeds blijft hij hangen, m.a.w.hij start niet op. Na het inspelen van nieuwe software doet hij het eenmaal en daarna weer hetzelfde liedje.Kan je de box leegmaken? een soort formateren, of een lege image er inzetten en daarna weer de nieuwe software er in. gr Japio

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit inderdaad een harddisk in (160gig), maar die heeft altijd netjes gewerkt. De dreambox is 2 jaar oud.

 

Waarom/waardoor zou de harddisk dit veroorzaken? En is de harddisk dan aan gort?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

intussen de 7020 even opengegooid en de harddisk afgekoppeld... En warempel: hij boot netjes en begint lekker te initialiseren.

 

Probleem dus opgelost. Maar wat nu? Kan ik de harddisk weer gewoon aansluiten? Of is die gewoon stuk en moet ik een nieuwe harddisk inbouwen?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk trekt de harddisk te veel stroom. Ik heb het zelf mee gemaakt met een 7000 en met een 7020 met dezelfde harddisk.

 

Die harddisk gaf in de 7000 al wat problemen i.c.m. ontvangen van zenders, nadat de diseqc motor had gedraaid. In de 7020 ging het niet veel beter. De harddisk eruit gehaald, en het probleem was opgelost.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een harddiks,kan spontaan defect raken,maar test hem nog eens met de dreambox,start de dreambox weer niet door,dan kun je hem nog in een windows pc,formateren,als hij dit ook niet doet,dan is de harddiks naar kl..ten!helaas frown

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen heb ik de harddisk weer eens aangesloten (na een nachtje rust) en alles lijkt weer normaal. Maar voor hoelang...

 

Vreemd dat ik pas na 2 jaar problemen krijg. Is het raadzaam om de harddisk te vervangen door een ander/beter exemplaar? Of kan beter de harddisk eruit laten?

 

Hebben jullie advies over welke harddisk er dan WEL in kan inzake stroomverbruik enzo? welk merk? type? Er zit nu een Samsung 160GB 7200rpm in.

 

Heel erg bedankt voor al jullie antwoorden.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cobus R

Ik zou tussen de 12 volt aansluiting van de hdd (geel en zwart)een elco tussen plaatsen. deze zorgt ervoor dat de start stroom wordt opgevangen door de elco zodat de decoder gewoon opstart.

 

zie foto

 

dreamboxkabel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

intussen draait de 7020 weer als een tierelier. Uiteindelijk heb ik de harddisk wel 5x opnieuw moeten formatteren om alles eraf te krijgen. Er bleken nog een aantal hardnekkige bestanden op te staan.

 

Na de vijfde poging was alles weg en daarmee waren ook de vastlopers verholpen. De 7020 werkt weer naar behoren. De harddisk is dus (voorlopig) niet vervangen door een ander exemplaar.

 

Nogmaals iedereen bedankt om mee te denken.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
Ik zou tussen de 12 volt aansluiting van de hdd (geel en zwart)een elco tussen plaatsen. deze zorgt ervoor dat de start stroom wordt opgevangen door de elco zodat de decoder gewoon opstart.


Ik kan van de foto af niet precies zien hoe je e.e.a. geschakeld hebt. Kan je misschien een schema posten? Bedankt alvast!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob

Na de vijfde poging was alles weg en daarmee waren ook de vastlopers verholpen. De 7020 werkt weer naar behoren. De harddisk is dus (voorlopig) niet vervangen door een ander exemplaar.


Betekent dat dat je dus eigenlijk last had van een software-probleem? Of was het toch de hardware die vervelend deed?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cobus R

gewoon de min dus de zwarte draad naar de elco en de plus de gele (12 volt) naar de plus pool van de elco dat is alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...