Ga naar inhoud


[Clarke-Tech 5000HD] Nieuwe firmware


Gast Rob út Fryslân

Aanbevolen berichten


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: CEASAR W
ben op sbs6 aan het kijken
na het indrukken van 8280 opent het BISS menu op sbs6
software 138P

ceasar


Dan zou daar de oorzaak kunnen liggen want ik gebruik ook de 1.83p omdat die sneller zapt en minder problemen opleverde in combinatie met de Diablocam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob, Caesar, dank voor jullie reacties.

Het wordt echter hoe langer hoe vreemder. Ik heb gedowngrade naar firmware-versie 1.38P, en dat heeft helemaal niets veranderd. Het menu 8282 werkt wederom prima, maar 8280 niet. Niet vanuit de zender zelf, niet vanuit menu 8282, niet via 8282-MUTE-EXIT-8280. Alles reageert precies zoals in versie 1.43P.

Ik bedenk me nu: hebben jullie een 5000C of een 5000 zonder combo? Misschien is dat een probleem? Ik heb de combo met Digitenne ontvanger erin... Als dat het niet is, weet ik het ook niet meer...

Zijn alle 1.38P versies hetzelfde, of kunnen die bij verschillende bronnen vandaan komen? Ik haal zde firmwares namelijk van Italiaanse sites, en jullie vast niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aart. Probleem is dat ik niet zo'n menu krijg als je laat zien op de foto. (Komt waarschijnlijk omdat ik geen Max225 heb, maar een Clarke Tech 5000C.) Ik weet niet hoe ik screen dumps kan maken, dus ik kan je niet laten zien wat ik precies zie als ik 8282 ingeef, maar daar staat absoluut nergens een BISS optie tussen...

Ik kom in een KEY-edit menu, waarin ik keys voor ViaAccess, SECA, Cryptoworks ed in kan geven voor verschillende kanalen. Volgens mij zijn dat de keys die erin gezet worden als ik bijvoorbeeld een softcam laad. Maar dat zijn niet de handmatige en CDW keys van het BISS menu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik inderdaad hier iemand vragen die langs komt. Ik woon in Noord Italie, dus op dit forum vind ik vast niemand die dichtbij woont... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NL-satter
Hoi Aart. Probleem is dat ik niet zo'n menu krijg als je laat zien op de foto.


Gebruik je dan wel de juiste software??
Of zet je er soft op voor de gewone 5000 en niet de aparte voor de combo.
Anders lijkt het me dat je het maar eens op een echt C Tech forum moet vragen hier komen we niet verder. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Bij mij ziet het menu er ook anders uit (hetzelfde als de oude maxplus).

 

Het enige wat ik nog kan bedenken wat zou kunnen helpen is een complete systeem reset.

menu > Systeem Instelling > Database Reset > Terug Naar Fabriekswaarden.

Mischien dat een restant van een oude firmware je in de weg zit en dan zou dit de oplossing kunnen zijn.

Eventueel een andere firmware downloaden.

Googelen via google.nl op nachtfalke en dan de eerst genoemde nemen.

 

Wel eerst even je kanalen in de ontvanger opslaan naar usb stick voor je iets gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groots!

 

Ik heb me aangemeld bij Nachtfalke en daar de 1.38P gehaald. Qua grootte was de file exact hetzelfde als mijn 'Italiaanse' 1.38P, dus volgens mij maakt dat niks uit. Ik heb hem toch maar even geinstalleerd, en,..... niks. 8280 werkt niet, ook niet in het 8282 menu.

Toen tip van Rob gevolgd (fabrieksinstellingen herstellen), gemerkt dat ik mijn USALS locatie opnieuw moest opzoeken, maar het heeft geloond! In het 8282 menu kan ik nu ook 8280 BISS menu openen. Ondanks dat die 1.38P goed werkte deed ie dat BISS menu niet voordat ik fabrieksinstellingen herstelde en wel erna. Vreemd.

Hartelijke dank voor de hulp allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CEASAR W
Origineel bericht van: Allure
Kan ik de CTECH5000_143p.stb (dus *zonder* "C" in de bestandsnaam) zonder problemen in de Combo zetten?

Ik gebruik het DVB-T gedeelte overigens niet.


Waarom zou je dat doen !!!!!
voor beide ontvangers is er aparte 143P software .
dus geen verkeerde software plaatsen...

ceasar


De site waar ik hem vandaan gehaald heb biedt alleen deze versie aan, niet de versie voor de Combo.

Nou ik ga wel weer op zoek dan...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Allure
Origineel bericht van: CEASAR W
Origineel bericht van: Allure
Kan ik de CTECH5000_143p.stb (dus *zonder* "C" in de bestandsnaam) zonder problemen in de Combo zetten?

Ik gebruik het DVB-T gedeelte overigens niet.


Waarom zou je dat doen !!!!!
voor beide ontvangers is er aparte 143P software .
dus geen verkeerde software plaatsen...

ceasar


De site waar ik hem vandaan gehaald heb biedt alleen deze versie aan, niet de versie voor de Combo.

Nou ik ga wel weer op zoek dan...


Allure je hebt PM

ceasar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hoe je Italiaans is, maar op PandaSat.it vind je gemakkelijk beide versies.

 

Het 'satelliet Italiaans' lijkt best wel op Engels.. ;-)

(En soms proberen ze er Engelse teksten bij te zetten, maar die vertalingen zijn vaak nog onduidlijker dan het origineel.. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: NL-satter
Groots!

Ondanks dat die 1.38P goed werkte deed ie dat BISS menu niet voordat ik fabrieksinstellingen herstelde en wel erna..


Mooi dat het gelukt is met deze kleine tip.
Waarschijnlijk zat er dus toch een restantje van een vorige fw in de weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...