Ga naar inhoud


3e sat positie voor CD?!


Trulli

Aanbevolen berichten

Gast Rob út Fryslân

Maar jij kijkt dan ook teveel naar je eigen situatie, die net als de rest van ons op het forum niet vergelijkbaar is met de doorsnee CDS klant.

Die weten niet of nauwelijks iets van satelliet positie's en de mogelijkheden.

Die mensen hebben een peperdure duo lnb aangeschaft omdat ze een nieuwsbrief kregen met de mededeling dat ze zonder dat ding geen regionale zenders meer konden kijken.

Straks krijgen ze een nieuwsbrief dat hun veel te dure duo lnb verouderd is omdat ze nog meer kanalen kunnen bekijken met hun originele CDS setje.

 

Nogmaals, voor ons maakt het geen verschil maar voor de doorsnee klant (leek) is het een lullige situatie.

Wij als hobby kijkers weten inmiddels ook al dat zelfd de tripple lnb niet meer voldoende is. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Vegasboy

Jonge jonge wat een negatief gedoe.

Peperdure LNB`s van inderdaad 9 euro. En die duo LNB was ook al zo duur. 29,95 euro. Dan maar een weekje geen chinees halen.

 

Trouwens je hoeft het niet te nemen, als je geen BBC of ITV wilt kijken koop je geen extra LNB.

 

Ik vind persoonlijk dat CD de laatste maanden/jaar positief aan het veranderen is. Bereikbaarheid is verbeterd, meer en meer keuze. Prijs verhouding met de kabel en digitenne is zo slecht nog niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Lezen.

 

Voor ons maakt het weinig uit maar voor de doorsnee kijker maakt het wel veel uit.

De eerste annulering van een bestelde duo lnb heb ik ook al voorbij zien komen, dat zegt mij genoeg.

Bovendien hebben we het niet over de goedkope lnb's maar over de duo-lnb en voor de gewone schotelkijker is die 36,95 veel geld.

Ik heb mensen gezien die maanden bleven twijfelen omdat het veel geld was en ze daar weinig extra's voor terug kregen.

 

Mij maakt het niet uit, ik kan de toekomst wel uitzingen, maar voor de gemiddelde klant is het niet uit te leggen.

Dat heeft niks met negatief gedoe te maken, maar met verkeerde keuze's en momenten vanuit de hoek van CDS/SES Astra.

De gewone klant krijgt zo voor zijn gevoel een duwtje richting digitale kabel.

In mijn ogen is dat behoorlijk overdreven en onzin, maar zo hoor ik de mensen in de winkel wel steeds vaker klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vegasboy

Rob , was niet perse alleen tegen jou. Ik vind de algemene tendens nogal negatief.

 

Zit zelf ook in de electronica , en verbaas me over het gemak waarmee 46 inch HD tv`s worden weggesleept , en dan lopen klagen over een DUO LNB die dan 29,95 kost. En CD maar lopen afzeiken over alles.

 

Ik ben van mening dat CD een jaar geleden de goeie weg is ingeslagen, en door het bekend maken van de mogelijkheden voor een derde positie , veel mensen van iets op de hoogte brengen waar ze anders nooit hadden gezocht.

 

Just my 2 cents.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Daar ben ik het ook wel mee eens.

CDS heeft heel veel goeds gebracht in de laatste 12 maanden en heeft het schotel kijken naar een serieus niveau gebracht.

Ook wat betreft de platte schermen die als broodjes over de toonbank gaan en dan zeuren over een paar luttele euro heb je gelijk.

 

Ik snap het zelf ook wel, maar de klanten helaas niet.

De mensen in deze omgeving hadden al veel moeite om een beslissing te nemen of ze een duo lnb zouden nemen.

Een betere oplossing dan de duo lnb wilden ze al helemaal niets over horen. cry

Nederlanders zijn al zeurpieten als het om euro's gaat, maar Friezen zijn 100 keer erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS biedt gewoon iets extra's aan in de satshop wat helemaal niemand verplicht is te kopen, en ja hoor, de helft loopt alweer te zeiken.

Te duur, te laat en misschien kan hier toch nog iemand een bitrateverhaal van maken?

 

Het is juist prachtig dat CDS nu ook de diseqc heeft ontdekt en toegeeft dat er meer dan 2 satellieten in de lucht hangen.

Een grotere kans dat er nu meer mensen beter geinfomeerd worden en ook enthousiast sathobbyist worden.

 

We hebben altijd lopen kankeren op die beperkte boxjes van CDS.

Nu wordt er iets aan gedaan, is het weer niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

En dan nu maar wachten tot Hollywood er, na die CDS tamtam, in de gaten krijgt dat de Astra 2 satelliet oversplil toch wel wat erg groot is uitgevallen en dat het niet de bedoeling is dat heel Nederland er, zonder te betalen, ook van kan meegenieten...;-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik weet is alleen de Astra 2D en Eurobord S1 beam voorzien van UK stuff.. wat geloof ik niet buiten de UK mag worden ontvangen

 

veel ander FTA spul zit op andere beams,

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet de juiste plek voor vragen, maarruh..

Hoe gaan al die standaard-CD doosjes met alleen mini-diseqc aan boord schakelen tussen 3 lnb's?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Dit is niet de juiste plek voor vragen, maarruh..
Hoe gaan al die standaard-CD doosjes met alleen mini-diseqc aan boord schakelen tussen 3 lnb's?
Ik denk met een firmware upgrade, zodat ze net zoveel problemen krijgen als met de EPG laugh

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het lijkt erop dat Canal Digitaal (en TVV) nog meer posities gaat benutten. shocked

Zie het volgende:(van de KingofSat site)

 

Eurobird 9 (9E) - Canal Digitaal & CanalSat & TV Vlaanderen & TVTEL: NASN Europe (United Kingdom) momenteel ongecodeerd (FTA) te ontvangen (11766.00MHz, pol.V SR:27500 FEC:5/6 SID:111 PID:1090/1091 English). (18h41)

 

Of is dit de aanvoer van NASN.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Trulli
Het lijkt erop dat Canal Digitaal (en TVV) nog meer posities gaat benutten. shocked
Zie het volgende:(van de KingofSat site)

Eurobird 9 (9E) - Canal Digitaal & CanalSat & TV Vlaanderen & TVTEL: NASN Europe (United Kingdom) momenteel ongecodeerd (FTA) te ontvangen (11766.00MHz, pol.V SR:27500 FEC:5/6 SID:111 PID:1090/1091 English). (18h41)

Of is dit de aanvoer van NASN.


Het lijkt me sterk dat CDS op Eurobird 9E gaat uitzenden, geen hond - op diegene met een motortje na - die dit kan ontvangen.

Of krijgen we dalijk na de Duo, de Triple, nu ook de Canal digitaal Quadro LNB? smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Musica Brazil muziekuitzending momenteel op NASN. Motortje deze investering heeft zich al geloont.

 

Ter info: Im portugiesischen TVTel Paket auf Eurobird 9 - 9° Ost 11766 V 27500 5/6 wurde der US-Sportsender NASN durch Musica Brasil ersetzt.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...